Delvis Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 I går var jeg å så Catwoman. Der var jo dette med denne Egyptiske katten som kalles Mau og historien om den Egyptiske Kattegudinnen Bast Så kom jeg ut for et merkelig sammentreff. Da jeg kom hjem etterpå og slo på Tv, var det første jeg så på skjermen akkurat en slik katt..Rart! Tror det var "et program om rikfolk eller noe sånt, og fikk med meg at noen hadde betalt 80000 for katten. Ellers syntes jeg ikke allverden om filmen og så var det for mye bråkete upassende musikk i den som ble useriøst. Er det sånn musikk i Van Helsing også? (har sett at noen har sammenlignet de to filmene) Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Sysns musikken i Van Helsing var ganske ålreit. Ble litt overdramatisk noen ganger, men helt greit egentlig. Ligner litt på katten min Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Jeg har riktignok hørt at catwoman ikke er noe særlig å se på, men er den virkelig like tam som van helsing ? Catwoman var best i Michelle Pfeiffers skikkelse Endret 1. november 2004 av tigerdip Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 javel, så Van Helsing er ikke noe særlig altså. Det var den jeg lurte på å kjøpe, men da får det vente litt Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 javel, så Van Helsing er ikke noe særlig altså. Det var den jeg lurte på å kjøpe, men da får det vente litt Jeg ville prioritert alt av Tarentino/Kubrick/en-haug-med-andre framfor Van Helsing. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 jaha, jeg synes det er himmelvid forskjell på Tarentino og Kubrick da - Tarantino er ingenting, mens Kubrick derimot, så det er rart med det Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Pulp Fiction er en av de viktigste filmene noensinne laget. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Det er jeg enig i. Men skal man diskutere Catwoman skal man diskutere Halle Berry. End of Katte-rase-egypt diskusjon. Selv om Egypt egentlig er et veldig spennende tema Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Det er jeg enig i. Men skal man diskutere Catwoman skal man diskutere Halle Berry. End of Katte-rase-egypt diskusjon. Selv om Egypt egentlig er et veldig spennende tema Hvorfor så sikker på det..? Innledningssekvensen var noe av det jeg merket meg mest..og katten. Er IKKE enig..mener den biten faktisk er det mest interesanne ved filmen Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Catwoman sugde, har aldri sett så elendig klipping i mitt liv, og jeg har sett mye film. Og musikken i Van Helsing er 10 ganger bedre en catwoman filmen i sin helhet. Beste del er sort-hvit starten. Og hvis du ser Van Helsing med holdningen at den er dårlig, slik jeg gjorde, så blir du nok positivt overrasket, men det er ikke noe mesterverk for å si det sånn. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Det handlar om kvinnlig power, om att få kontakt med sin våldsamhet och sexualitet och att inte låta sig hunsas. Det vill säga den enda aspekten av feminism som inte står i någon som helst motsättning till traditionellt manliga sexuella fantasier. (Och måste de stå i motsättning?) Halle Berry är ett betydligt större och starkare kattdjur än Michelle Pfeiffer, som gjorde den hittills mest övertygande gestaltningen av en mänsklig kissemiss i "Batman returns". Pfeiffer härmade inte en katt så mycket som hon helt enkelt var en, inifrån. Några sådana konstnärliga excesser har ingen haft tid att ägna sig åt i "Catwoman". Men Berry är smidig, grymt vacker och har en talang för fysiskt skådespeleri som hade kunnat slå oss med häpnad. Om vi hade fått se den. Om den inte förtagits av de parodiskt billiga dominatrix-kostymerna, den kattfientliga atmosfären och den sadistiska klippningen. Det är en gåtfull process. Man anlitar två av filmvärldens sexigaste och mest karismatiska skådespelerskor: (Sharon Stone, som har tragiskt mycket rutin på att lysa upp B- och C-produktioner, spelar den elaka chefshustrun.) Sen ägnar man sig systematiskt åt att matta av deras lyster (i fallet Stone kan man aldrig lyckas helt) och tömma produktionen på allt kött och blod. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=656&a=337222 Nuff said ! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. november 2004 Forfatter Del Skrevet 7. november 2004 Catwoman sugde, har aldri sett så elendig klipping i mitt liv, og jeg har sett mye film. Og musikken i Van Helsing er 10 ganger bedre en catwoman filmen i sin helhet. Beste del er sort-hvit starten. Og hvis du ser Van Helsing med holdningen at den er dårlig, slik jeg gjorde, så blir du nok positivt overrasket, men det er ikke noe mesterverk for å si det sånn. akkurat det jeg gjorde og ble positivt overrasket. Men dårlig var den da heller ikke!..? Skjønner ikke hva slags smal folk har i dag når så mange synes Van Helsing er dårlig og feks Kill bill er bra...skjønner det bare ikke, men men Den var en god del bedre enn Catwoman også. Musikken i VH var helt ok. I Catwoman var det en eller annen pop/rockesang som måtte starte hver gang noe skjedde liksom...mest bare irriterende og ødeleggende Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 Van Helsing er ikke helt på b-film eller trashy catwoman nivå men å gjøre en testosteronsprengt brautete actionhelt ut av en figur de lett kunne benyttet til en historie med vidd og intelligent action gir meg en dårlig smak i munnen. Kill Bill sier du ? Lettglemt underholdningsfilm. Ikke noe å skryte av, men pent koreografert :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå