hockey500 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hei! Hva er den beste måten å selv designe en web side? hvilket program bruker jeg til den slags? siden som jeg (kanskje) skal lage et design til er laget i HTML og CSS. det eneste programmet jeg har til å lage designet er Adobe Photoshop 8.0 Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Den måten jeg lager en webside på, er at jeg starter ved å lage et bilde av hvordan jeg vil at websiden skal se ut i Photoshop. Merk at dette er et helt nøyaktig bilde, ikke bare en skisse. Deretter deles dette bildet opp ved hjelp av "slices". Bare de slicene som inneholder bilder som ikke kan lages like ved hjelp av HTML/CSS lagres som bilder. De bildene (dvs header, mønster ++) settes deretter sammen igjen i HTML og CSS. Sluttresultatet skal se ut som det bildet jeg først lagde i Photoshop. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Bortsett fra Photoshop så trenger du en tekst-editor, for eksempel notepad. Men det er greit å ha syntax highlighting, så søk etter f eks notepad 2 på google, du Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hva mener du med syntax-highlightning.. Bruker vanlig Notisblokk nå, men skjønner jo at det er visse fordeler med "toern".. Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Vil også anbefale TopStyle til css skriving. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hva mener du med syntax-highlightning..Bruker vanlig Notisblokk nå, men skjønner jo at det er visse fordeler med "toern".. Syntax-highlightning er at elementer i koden får forskjellig farge ettersom hvilken rolle de spiller. I HTML vil for eksempel en tagg få en annen farge enn vanlig tekst. Slik: <p>Hallo</p> Du ser at p'ene er blå, mens innholdet ("hallo") er svart? Dette gjør det enklere for deg å navigere og vite hva som er hva. Gjør ting mer oversiktelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå