Duval Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Som mange andres foreldre tror jeg mine foreldre har sett for mye på nyhetene hvor Laila Dåvøy og andre raser ut mot GTA-serien uten å ha satt seg inn i det, eller å ha forstått hvor stort spillet egentlig er, og at det ikke bare er å drepe folk med motorsag eller machete, selv om det også er ganske artig. Så hva skal jeg si når foreldrene mine sier nei og "det spillet kan du hvertfall ikke kjøpe"..? Tenkte jeg skulle printe ut en test av spillet og vise det. Kanskje noen av dere kan lage en test og legge ut på en internettside, en test som viser GTA San Andreas som et spill som ikke er såå ille som mediene vil ha det til? Takker for alle innspill Edit: Jeg har ikke spurt mine foreldre om det ennå, og jeg er 16. Bare to år unna.. Endret 31. oktober 2004 av Duval Lenke til kommentar
Illmatic Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 lån spillet av en venn,få faren din til å se på,ikke bruk motorsag. Lenke til kommentar
Duval Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Jepp, det kunne jo også gått bra, må forsikre meg om at ingen kommer å angriper meg eller noe sånt først da Lenke til kommentar
Sigga Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Du kan jo kjøpe det bak ryggen deres... Men si at du er voksen til å klare å spille det. Lenke til kommentar
Duval Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Ja, men det som irriterer meg er at det er så mye dobbeltmoral. Som det var nevnt tidligere på forumet så vil ikke Expert selge spillet, men de selger fortsatt en rekke voldsspill og voldsfilmer. Lenke til kommentar
whom Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Du har foreldre som vet hva spill er.. jaja... Jeg for min del har ikke det prolemet. Jeg skulle ha det litt gøy med en kamerat her om dagen, og jeg spurte foreldrene mine om å komme ned. Skulle vise dem hvor langt grafikken har kommet den dag i dag. Viste dem CMR 2: de nikket og ble meget så imponert over grafikken Lenke til kommentar
Duval Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Nei, de vet faktisk veldig lite. Men akkurat dette tror jeg de har fått med seg. Men jeg skal gi det et forsøk, må bare planlegge litt. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg har ganske strenge foreldre, men jeg kan kjøpe GTA uten å høre noe for det. Dette er grunnen: Da jeg var 13 år fikk jeg til bursdagen min noe av det jeg ønsket meg aller mest: GTAIII. Dette var pappa selvfølgelig lite glad for, men etterhvert forstod han at det var masse ting man kunne gjøre i spillet. Det handlet ikke bare om å skjære opp gamle damer med motorsag, men om å utforske et enormt stort område, kjøre taxi, være politi, utføre Insane stunts, være brannmann o.l. Mulighetene for slike ikkevoldelige ting er øket betraktelig i San Andreas, og du kan kjøre rundt i timesvis å f.eks bare crosse rundt i en motorsykkel. Alle spill i Grand Theft Auto serien er slik at det kommer mer ann på personen som spiller det, enn spillets innhold. Ok, så hvis man vil se alt GTA:SA har å by på, må man gjøre noen missions, men voldelighetsgraden i spillet er egentlig relativt liten. Det kan kun være motorsagen som trekker aldersgrensen opp, men det er som sagt opp til hver enkelt om de vil bruke den eller ikke. Det er poenget mitt. Du kan ha det kjempegøy med GTA uten å gjøre voldelige ting. Lenke til kommentar
whom Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 ekstremt dårlig formulert topic, burde kanskje redigere litt? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 du får da vel kjøpt det selv når du er 16... ellers burde du få lov til å kjøpe det av parentsa Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvis de ikke bryr seg så mye om hva du spiller kan du bare kjøpe det på nettet da. Lenke til kommentar
Duval Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg har ganske strenge foreldre, men jeg kan kjøpe GTA uten å høre noe for det. Dette er grunnen: Da jeg var 13 år fikk jeg til bursdagen min noe av det jeg ønsket meg aller mest: GTAIII. Dette var pappa selvfølgelig lite glad for, men etterhvert forstod han at det var masse ting man kunne gjøre i spillet. Det handlet ikke bare om å skjære opp gamle damer med motorsag, men om å utforske et enormt stort område, kjøre taxi, være politi, utføre Insane stunts, være brannmann o.l. Mulighetene for slike ikkevoldelige ting er øket betraktelig i San Andreas, og du kan kjøre rundt i timesvis å f.eks bare crosse rundt i en motorsykkel. Alle spill i Grand Theft Auto serien er slik at det kommer mer ann på personen som spiller det, enn spillets innhold. Ok, så hvis man vil se alt GTA:SA har å by på, må man gjøre noen missions, men voldelighetsgraden i spillet er egentlig relativt liten. Det kan kun være motorsagen som trekker aldersgrensen opp, men det er som sagt opp til hver enkelt om de vil bruke den eller ikke. Det er poenget mitt. Du kan ha det kjempegøy med GTA uten å gjøre voldelige ting. Takk for godt svar. Har redigert topic nå. Lenke til kommentar
tuskenspill Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Min mor er barnevernspedagog!! Ikke snakk om noe GTA nei, er 17 år Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 lol.. det er jo idiotisk, skal hun nekte deg alle voldelige filmer og da? Lenke til kommentar
Duval Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Når neste GTA kommer ut, er du hvertfall gammel nok Da kan du vifte med det foran henne. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Kanskje litt slemt, men det er faktisk en grunn til at det er 18-års grense. Vent. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) jeg spilte da gta1 når jeg var 12 elns , og kjøpte gta 3 og vice når de kom, og san andreas nå nettopp og har da ikke blitt noe voldelig eller fått noe problemer fordet! det er et spill ffs jeg klarer fint å skille mellom det og virkelighetn. og broren min var bare 10 år når vi fikk gta 3 og han har spilt det masse i tillegg til vice og san andreas (han er riktignok 14,5 år nå) og han har ikke tatt skade av det heller... bortsett fra at han er litt hyper men han er født sånn.. ikke at jeg ikke er enig i aldersgrensene men hvis man er 15-16-17 BØR man fint få lov til å spille det mener nå jeg. Endret 31. oktober 2004 av 2mass Lenke til kommentar
Erltot Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) du får spørre dem om de virkelig tror at folk blir til mordere og voltektsmenn av å spille dataspill ^^ eller om det i tilfellet er mindre kjangs at du blir det om 2 år? Kanskje du kan true dem med å spille manhunt i steden heheh Endret 1. november 2004 av [Shinobi] Lenke til kommentar
Glen_ Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 anyways. du kan vise henne denne artikkelen HER ... Den står jo i VG og greier. Jeg synes den var veldig dekkende, egentlig, og anmelderen sier jo at det voldelige aspektet ved spillet for det første ikke var så veldig interessant, og at det var tonet betraktelig ned i SA. Lykke til! Lenke til kommentar
Duval Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Jeg er 98% sikker på at jeg har klart det nå, det hjalp å fortelle at mine venner har det, og at den voldelige delen ikke er den jeg er mest interessert i. Jippii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå