Gå til innhold

Kva med eit p2p forum?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jo er vel det, p2p betyr ikke å trade piratkopiert materiale.

men jeg tror at et eget forum for det ville vært overkill om man skulle brukt der etter rettningslinjene, fordi de aller fleste ville brukt denne til piratkopiert materiale, eller diskusjon/spørsmål om piratkopiert materiale, så jeg tror det ideen er lite likt blant admins.

EDIT:

DETTE er det nærmeste rettningslinjene kommer p2p virksomhet, men den omhandler uansett bare piratkopiert materiale.

Endret av Dimensionx
Lenke til kommentar

QUOTE (Dimensionx @ 31/10/2004 : 20:16)
EDIT:
DETTE er det nærmeste rettningslinjene kommer p2p virksomhet, men den omhandler uansett bare piratkopiert materiale.

..mens det er mer utdypet i nettiketten. Noe som tilsier at det meste snakk rundt p2p er forbudt, da det blir umulig å skille mellom "lovlig" og ulovlig. Det er mindretallet som f.eks. bruker bitorrent til å laste ned freeware (steam, linux-distroer, etc) - spesiellt ikke i alderen 13-18 (som er majoriteten blandt forumet).

Lenke til kommentar

Eller piratkopiert freeware :p

Selv syns jeg ikke det er nødvendig å opprette et eget forum for dette, vi har da allerede litt av en forumjungel her. Programvare-kategorien holder i massevis, mener jeg, det er som sagt en sticky der, og det er fullt mulig å starte tråder om emnet.

Ang. retningslinjene kommer det klart fram at det er lov å diskutere programmene i seg selv. Det som ikke er lov er å utveksle informasjon om hvor eller hvordan man kan skaffe piratkopiert materiale. Å si at "på den hubben på DC++ kan du får tak i blablabla", samt linking til "den-torrent-siden-du-vet" ol er brudd på reglene, og det er forsåvidt greit. Vil man finne sånt klarer man det fint på egenhånd uten at forumet skal oversvømmes av "hvor finnr jg dn nyeste Britney-låta"-prat. I verste fall kan det få rettslige konsekvenser for hw.no og de involverte, selv om dette er en gråsone.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

En helt egen "gren" om hvilket p2p-program/nettverk som er best? Det kan man egentlig spørre om under "programvare" Det er jo ikke lov til å snakke om piratkopiering! Og jeg forstår ikke helt hva man skal skrive om...

Eneste man kunne snakke om måtte isåfall være freeware som også går under "programvare"

EDIT: Var vel egentlig det samme som SirMaximus skrev :p

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...