alexio Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 har firstmile 1500/640 (husker ikke eksakt) og er veldig fornøyd. Jeg har hatt litt problemer med å få kontakt med de via mail, men via telefon får jeg svar på sekundet.. Godt fornøyd med de Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Hva betyr SHDSL Kilo -> Best effort ?? Det er SDSL med så bra linje man greier å få til, når man i utgangspunktet bor for langt unna sentralen til å kunne ha ADSL/SDSL. Budde en drøy kilometer for langt unna sentralen den gang jeg bestilte denne, og endte opp med stabil linje på 1 mbit på denne :-) Lenke til kommentar
Hawkwind Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 Har hatt SHDSL først, deretter ADSL (når jeg flyttet til mer sentralt sted) fra Firstmile. Er såpass fornøyd at det så langt ikke er aktuelt å bytte - selv om jeg kunne spart knapt 200 i måneden på å skifte til annen leverandør der jeg bor nå. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 15. desember har jeg fått bekreftet at det skal komme montør er det noe tips eller noe jeg bør vite om, når jeg får dette i huset? F.eks må man konfigurere routern/modemet? Er det innebygget brannmur? etc? Lenke til kommentar
Firstmile - Harald Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 ADSL-routeren er ferdig konfigurert, du kan koble til PCen din via medfølgende kabel og du er på nett. (Sett at din PC er satt opp til å bruke DHCP). Du kan også koble til en switch og så vil alle maskiner du koble til være på nett. Routeren er satt opp med NAT så din PC (eller flere PCer) vil være skjermet fra angrep fra Internett. Du kan også bruke webinterface for å sette opp videresending av porter hvis du skulle ha behov for dette. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 ADSL-routeren er ferdig konfigurert, du kan koble til PCen din via medfølgende kabel og du er på nett. (Sett at din PC er satt opp til å bruke DHCP). Du kan også koble til en switch og så vil alle maskiner du koble til være på nett. Routeren er satt opp med NAT så din PC (eller flere PCer) vil være skjermet fra angrep fra Internett. Du kan også bruke webinterface for å sette opp videresending av porter hvis du skulle ha behov for dette. Høres meget, meget bra ut. Jeg finner ingenting om hva man får med i tillegg til selve linja.. dvs. mail-adresser, ftp og alt det der.. Lenke til kommentar
JPedro Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 http://www.firstmile.no/faq.php Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 21. november 2004 Del Skrevet 21. november 2004 http://www.firstmile.no/faq.php Jeg fant den nå nettopp selv.. Lenke til kommentar
tatus Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Har flyttet litt på meg fra et sted i Fenstad, til et annet sted i Fenstad. Valgte likevel Firstmile med ca. 4*ISDN hastighet fremfor Telenor/Tele2 med f.eks 2048/256. Hovedårsaken til det er faktisk kundeservicen som Firstmile yter. De er meget serviceinnstilte og gjør alt hva de kan om du skulle få problemer av noe slag. Svarer på mail, ingen ventetid på telefonen, blir ringt opp hvis tekniker er opptatt osv. Var til tider meget forbannet på den lave hastigheten vi har, men etter noe "betenkningstid" så fant jeg ut (helt av meg selv ) at Firstmile umulig bevisst unngår og tjene penger... -Fornøyd kunde- Lenke til kommentar
atticus Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Har hatt Firstmile siden 07.2003, og sitter nå på deres ADSL Giga (2500/640). Topptopptopptopp! Nokså rask svar på mail, men enda kjappere via telefon. Har ikke hatt noen store problemer jeg kan komme på med de heller. Lite nedetid har det også vært, og når det har vært det, så har alt vært meldt ifra tidlig via drifstmeldinger på kundesidene. Godt fornøyd Lenke til kommentar
Shughli Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har hatt Firstmile siden 07.2003, og sitter nå på deres ADSL Giga (2500/640). Topptopptopptopp! Nokså rask svar på mail, men enda kjappere via telefon. Har ikke hatt noen store problemer jeg kan komme på med de heller. Lite nedetid har det også vært, og når det har vært det, så har alt vært meldt ifra tidlig via drifstmeldinger på kundesidene. Godt fornøyd sitter her nå på telefonen til firstmile... det har gått 1 time og 4 minutter, og jeg står fortsatt på nr 2 i køen.... kan tenke dere hvor forbanna jeg er nå..!! fikk ikke svar på mailen heller... regner med at ingen sitter på telefonen der... grrrrrrrrrrrrrrrr Lenke til kommentar
Shughli Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har hatt Firstmile siden 07.2003, og sitter nå på deres ADSL Giga (2500/640). Topptopptopptopp! Nokså rask svar på mail, men enda kjappere via telefon. Har ikke hatt noen store problemer jeg kan komme på med de heller. Lite nedetid har det også vært, og når det har vært det, så har alt vært meldt ifra tidlig via drifstmeldinger på kundesidene. Godt fornøyd sitter her nå på telefonen til firstmile... det har gått 1 time og 4 minutter, og jeg står fortsatt på nr 2 i køen.... kan tenke dere hvor forbanna jeg er nå..!! fikk ikke svar på mailen heller... regner med at ingen sitter på telefonen der... grrrrrrrrrrrrrrrr 1 time og 10 minutter har gått.. og fortsatt på nr 2 i køen. jeg begynner å bli gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllllllll Lenke til kommentar
Shughli Skrevet 31. desember 2004 Del Skrevet 31. desember 2004 Har hatt Firstmile siden 07.2003, og sitter nå på deres ADSL Giga (2500/640). Topptopptopptopp! Nokså rask svar på mail, men enda kjappere via telefon. Har ikke hatt noen store problemer jeg kan komme på med de heller. Lite nedetid har det også vært, og når det har vært det, så har alt vært meldt ifra tidlig via drifstmeldinger på kundesidene. Godt fornøyd sitter her nå på telefonen til firstmile... det har gått 1 time og 4 minutter, og jeg står fortsatt på nr 2 i køen.... kan tenke dere hvor forbanna jeg er nå..!! fikk ikke svar på mailen heller... regner med at ingen sitter på telefonen der... grrrrrrrrrrrrrrrr 1 time og 10 minutter har gått.. og fortsatt på nr 2 i køen. jeg begynner å bli gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallllllllllllllllllll 1 time og 23 minutter har gått nå.. nedtellingen begynte fra 5 i køen når jeg ringte..!!! nå ble jeg så lei og ringte fra mobilen samtidig som jeg hadde fasttelefon på linja... og for min store overaskelsen havnet jeg igjen på nr 5 i køen!! det hele er bløff... ingen sitter der på kunderservice.... grrrrrrrrrrrrrrrr.. tror jeg gir opp nå.. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Nå har jeg hatt firstmile i ca 1 måned og 3 ganger har den vært ute av drift allerede Er det noen andre som har firstmile som har f.eks nå har vært uten nett et par timer? Hadde jeg bare husket passordet mitt, så jeg kunne sjekket driftmeldninger Men nå negynner jeg å angre litt på firstmile valget mitt, er skjipt med så mye nedetid, når jeg bare har hatt firstmile i 1 måned (KOLBOTN) Endret 19. januar 2005 av Goodall Lenke til kommentar
atticus Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hadde jeg bare husket passordet mitt, så jeg kunne sjekket driftmeldninger Hvis du hadde husket det, og fått sjekket driftsmeldinger så hadde du nok sett at det har vært strømbrudd rundt over i flere av sentralene til Telenor, så de fleste som har vært koblet til en av de har hatt nedetid på linjen flere ganger. Fatt mot, det er ikke bare Firstmile kunder det gikk ut over Shugli: Nå skal det nevnes at Firstmile har LITT flere kunder nå enn hva de hadde for et år siden. Spesielt nå som de dumper prisene enda mer. Du vet at du kan edite innlegget ditt istedenfor å poste tre ganger etterhverandre? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hadde jeg bare husket passordet mitt, så jeg kunne sjekket driftmeldninger Ja, da hadde du kanskje funnet ut om du faktisk hadde noen grunn til å klage over Firstmile eller om det er ting de ikke har mulighet til å gjøre noe med. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Joa, men det finnes da en del tiltak for og hindre nedetid? UPS f.eks Eller er de så billige at de ikke har penger nok hehe, neida Men det var godt å få det bekreftet og at det ikke bare har godt utover firstmile kunder hvis jeg har forstått det riktig. Men hvis dette beygnner å bli en vanesak med strømbrudd, kanskje de bør undersøke om det er en grunn til at strømmen blir borte Har en kompis som er leverandør for catch, og han sa strømbrudd er ingen god unnskyldning for at det skal være nede i lang i tid. Om han skryter på seg litt for at han vil jeg skal gå over til catch vet jeg ikke da. Lenke til kommentar
snole Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har hatt ADSL Giga siden i sommer. Er kanon fornøyd. En gang var nettet nede, i sept/okt. Da var det no trøbbel med sentralene. Det ble fikset i løpet av kvelden. Det som er fint, er at selv om de ikke tilbyr hjemmeside og epost, så har de SMTP server. Det gjør at man får sendt mail med hvilken som helst mailkonto. Kjekt.... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Joa, men det finnes da en del tiltak for og hindre nedetid? UPS f.eks Eller er de så billige at de ikke har penger nok hehe, neida Strømbrudd i sentralene er litt annerledes enn strømbrudd på serverrommet. Og kameraten din tror jeg burde være litt forsiktig med hva han sier for noe. Om han plutselig står der og må forklare at Telenor har problemer med sentralene kan kommentarer av den sorten være ubehagelige å bli minnet på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå