Goodall Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) I følge firstmile så ser det ut til å bli bredbånd fra dem her på kolbotn i løpet av november. Jeg vurderer veldig om jeg skal ha bredbånd derfra, nå har jeg nextgentel. Håper alle som har firstmile kunne kommet med sine erfaringer, man har jo alltids den EKSTREMT lange tråden om firstmile, hvor alt mulig blir diskutert. Derfor tenkte jeg meg en post hvor at det bare blir diskutert erfaringer hadde vært noe. Er vel en del der ute som sitter med firstmile der ute nå? Har selv veldig lyst på 2Mbit SDSL linjen Men bare hvis det ikke er alt for mange dårlige erfaringer der ute! Endret 1. november 2004 av Goodall Lenke til kommentar
s_M_p Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 har 2500\640 adsl fra dem og det funker bra det. Litt kjip routing mot utlandet så pingen i spill er litt høyere enn med NGT, men ellers er det bra. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 ingen andre som har firstmile? Lenke til kommentar
Muteki Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Jeg har også lurt på FirstMile, men det er da elendig kundeservice der. Har sendt 4 mail jeg på 2 uker og ikke har jeg fått svar på noen av de! EDIT: Finnes det en internett sida som kan fortelle meg om alle internett leverandører her i Norge? Endret 1. november 2004 av darkX Lenke til kommentar
Smukken Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Jeg er happy med firstmile :-) Stabilt ikke noe nedetid på 6 måneder og kundeservice funker faktisk over forventing. Hadde noen innkjøringsproblemer bl.a. hadde skrudd av servicen DHCP. Fikk istedet fast IP adresse til samme pris. Synes det er bra service Lenke til kommentar
opticus Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 jeg har firstmile, har hatt det lenge, over ett år, kanskje snakk om halvannet år tilogmed, det er ikke uten grunn jeg ikke bytter. jeg er meget godt fornøyd, skjer det feil, noe som ikke er ofte, kanskje 3 ganger i løpet av perioden min så har det blitt rettet samme dag eller dagen etter. jeg har vdsl 5000/5000, men jeg vet ikke om de tilbyr det lengre Lenke til kommentar
SunKing Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har hatt Firstmile (ADSL 1300) i over ett år nå, og er kjempefornøyd. Får svar på mail i løpet av få timer, båndbredden er over det de lover, og jeg har enda ikke hatt nedetid på linja (som ikke har vært min egen skyld). Lenke til kommentar
pertm Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Se denne tråden her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...98&hl=firstmile Det er bare et par tusen svar Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Jepp har lest den tråden fra starten av, og har selv noen innlegg der Men å lese i gjennom 118 sider hvor kanskje 1-2 er med erfaringer til sammen, er jo helt håpløst, detter jo helt ut av det før man kommer til en side hvor det står noe om erfaring. Derfor jeg tenkte meg en REN tråd om KUN ERFARINGER, da blir det lettere for meg og andre som vurderer firstmile Den lange tråden er jo absolutt en alt mulig tråd om firstmile. Skal jeg satse på nxgt eller firstmile sin sdsl 2Mbit når den tid kommer? Takker for de som har delt erfaringene sine så langt, håper flere gjør det samme. Akkurat nå ser det ut som det heller litt mot firstmile da Lenke til kommentar
Irons Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hei, Jeg er storfornøyd med Firstmile! De har meget raske linjer (jeg har 2500/640, men den står til litt over 3) Pingen mot norske og utenlandske servere er bra! (ca 20ms i norge og rundt 40ms i england, målt i CS/CS:S) Når det kommer til kundeservicen, så har jeg kun snakket med de før jeg fikk levert ADSL, og de er altid hyggelige der! Mvh Sp33D Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Hva betyr SHDSL Kilo -> Best effort ?? Lenke til kommentar
Irons Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 SHDSL kilo Besteffort er en linje de leverer til de som er langt unna sentralen. SHDSL har lengre rekkevidde en ADSL, men pga variabler som avstand og kobberkvalitet, garanterer de ikke at du får 512Kbit. Mvh Sp33D Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Best effort står forklart på websidene til Firstmile (mener jeg å huske) og er ellers et vanlig uttrykk fra ISP'er. Det brukes i de tilfeller abonnenten er for langt fra sentralen, eller andre forhold gjør at man ikke kan garantere noen hastighet. Tidligere (ihvertfall) sa bl.a Telenor at ADSL kunne leveres til alle innenfor en radius av f.eks 3000 meter fra sentralen, men bodde du 3001 meter fikk du ikke linje. Best effort betyr dermed "du bor egentlig for langt unna, men du kan betale litt mindre enn billigste variant, og så gjør vi så godt vi kan, men garanterer ingenting". Legg merke til at man som regel ikke kan bestille "Best effort" hvis noen av de ordinære tjenestene er tilgjengelig. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg har sdslen deres og har bare hatt linjeproblemer én gang. Det viste seg å være ispen deres som var problemet. Kan trygt anbefale FM. Mer bær, mindre sukker. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg har også lurt på FirstMile, men det er da elendig kundeservice der. Har sendt 4 mail jeg på 2 uker og ikke har jeg fått svar på noen av de! EDIT: Finnes det en internett sida som kan fortelle meg om alle internett leverandører her i Norge? Javel? Firstmile har den beste kundeservicen jeg noen gang har møtt hos en ISP. De gangene jeg har hatt problemer har jeg ringt, fått svar øyeblikkelig, og problemet har vært løst i løpet av 4 minutter.. Jeg har 2mbps shdsl fra Firstmile og er meget fornøyd. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Ja. Og de leverer mye raskere enn NGT, har bedre fakturasystem og Line på sentralbordet er herlig. Hun løser floker og får folk til å ringe deg opp om det er noe problemer og tekniker ikke er tilgjengelig. De svarer også på mail og flinke til å følge opp. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 Jeg gikk fra en 2Mbit/s SDSL linje fra Catch til en 5000/640 ADSL linje hos Firstmile. Må si jeg er skuffet. For det første rota Firstmile med bestillingen hos Bravida, noe som førte til at jeg måtte vente 4 uker ekstra. Ser man bort fra dette, har kundeservice fungert bra. For det andre er linja "tregere" enn SDSL linja fra Catch. Ja, jeg får høyere overføringshastighet fra feks. UiO's ftp server, men browsing og p2p trafikk går tregere. Legger særlig merking til hvor mye tregere browsing er. Dette på vanlige sider som vg.no og hw.no. Hvorfor aner jeg ikke. Får bare håpe Firstmile følger opp lovnadene om ADSL2++ Lenke til kommentar
blink182 Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 LEI, LEI, LEI og ATTER LEI av Firstmiles "DemoADSL" for Fenstad-søkninger.... 2mmy Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 men browsing og p2p trafikk går tregere. Legger særlig merking til hvor mye tregere browsing er. Dette på vanlige sider som vg.no og hw.no. Hvorfor aner jeg ikke. Får bare håpe Firstmile følger opp lovnadene om ADSL2++ Men man kan ikke sammenligne sdsl og adsl? Sdsl etter det jeg har hørt er mye bedere til å fordele trafikk enn adsl, altså uansett hvor rå adsl man har er sdsl bedere, hvis man bruker p2p, browser og kanskje deler trafikken med en annen pc. Rett meg hvis jeg tar feil Ellers takker jeg for alle som svarer, ser mer og mer ut som jeg heller mot firstmile, håper bare de får opp sentralen i løpet av november da Lenke til kommentar
opticus Skrevet 7. november 2004 Del Skrevet 7. november 2004 Jeg har også lurt på FirstMile, men det er da elendig kundeservice der. Har sendt 4 mail jeg på 2 uker og ikke har jeg fått svar på noen av de! EDIT: Finnes det en internett sida som kan fortelle meg om alle internett leverandører her i Norge? Javel? Firstmile har den beste kundeservicen jeg noen gang har møtt hos en ISP. De gangene jeg har hatt problemer har jeg ringt, fått svar øyeblikkelig, og problemet har vært løst i løpet av 4 minutter.. Jeg har 2mbps shdsl fra Firstmile og er meget fornøyd. ja til begge to, de er litt trege til å svare på mail, men pr telefon er de kjappe. Når jeg har sendt mail har det tatt lang tid før jeg har fått svar. På meg virker det som det er noen få personer som jobber der bare, mulig de ikke prioriterer mail. Prøv heller å ringe de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå