Gå til innhold

Erfaringer av Morrowind på et POV 6800 Ultra kort

Leif Arne

Anbefalte innlegg

Hei allesammen...

Guffen: Som jeg fortalte deg sist jeg så deg så hadde jeg de samme problemene.... De blei verre med 1.6.XXXX patchen. Men jeg har fått stabilisert Morrowind nå... Jeg brukte den ES:M Optimizeren du la på dvd'n... så la jeg inn 66.81 drivene og stilte jeg korte mitt på Preformance isteden for Quality og slo av alt i ES:M Otimizeren ... Så nå er jeg nede på minimum... Untatt Oppløsingen, som er på 1024x768... Okay da er vi på grunn.. Da kan vi jo begynne og jobbe oss oppover... BTW Sjekk om shadows står på... Den skal stå slik at skyggen dukker opp på karakteren din... Trenger ikke mer... :yes: Jeg er FPS hunter... :p Nå stiller du AI Distance og View Distance på minimum.... Og øk litt etter litt... Husker ikke helt hvor høyt jeg har kommet...

Okay... Før å klargjøre et par ting her.. Jeg har ikke noe 6800LE,XT,GT,Ultra eller noe sånt.. Men et lusent Ti4600 :blush:... Men jeg ser at vi har mange ting til felles i problemene... Har blitt kvitt den infernalske ikke-FPS hakkingen...:thumbup: DVS hadde FPS på 30-50 hele tiden OG DET HAKKET!!!!

Leif Arne: Her har du et par ting du kan prøve... Funker ikke det.. :no: Så si ifra... :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes foresten et program for Morowind som heter Morrowind Frame Optimiser eller noe slikt. Det kan varmt anbefales. Det stiller om View distance etc. automatisk for å tilpasse disse slik at FPS hele tiden holder seg innenfor et optimalt område. Og ofte kan du se over mye større avstander, noe som er fint når du spiller Morrowind.

Lenke til kommentar
Morrowind belaster CPU mye mer enn skjermkortet kan det virke som på meg. Gå inn og skru ned innstillingene for real time shadow og hakkingen blir som regel borte.

om jeg skrev tidligere har jeg en XP2800+ @ 2500 dette burde være mere en nokk. Det er nokk noe annennet som gjør denne hakkingen.

Lenke til kommentar

Har en amd64 3500+ og et ati x800xt pe kort. Lydkort Creative Audigy 2 ZS.

Kjører 4xAA/8xAF i 1280x1024 med realtime shadows, distance ol på maks. Har aldri hakket med denne konfigurasjonen.

Har dog også en AMD XP2600+ og et 9700pro -kort + Soundstorm. På denne må jeg skru av realtime-shadows helt pga fps drop (1024x768).

Om dette skyldest kortet eller prosessoren aner jeg ikke.

Driverversjonene for skjermkortene er de samme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Da har jeg gjort en cleen instalasjon av Windows XP. Med DirectX 8 funker det fint.

SKal oppdatere til 9.0c for test nå. Ingen sp inne.

Takk for at du tester litt Guffen :thumbup: Jeg har tenkt å formatere maskina mi selv jeg også snart så da hadde det vært fint om du hadde funnet ut feilen så jeg hadde vist hva jeg skulle ha installert eller ikke ha installert etter formateringa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...