Guffen Duck Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jepp, men da bare som beta. Skal teste dem når jeg får tid. Du kan hente dem på http://www.nzone.com/object/nzone_download...p_2k_66.81.html Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Men det er ikke noen vits å installere en ny driver så lenge man ikke vet om den fikser problemet. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Da har jeg testet de nye driverene å det er samme problemet der. Så da virker ikke de beta driverene. Får prøve å google litt etter mere info. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Nei, det er ikke vanelig. Har 6800 GT selv og spiller Morrowind glatt. Hva slags drivere bruker du? De nyeste. Skjermkortet er overklokket, men utover det har jeg ikke gjort noe. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Nei, det er ikke vanelig. Har 6800 GT selv og spiller Morrowind glatt. Hva slags drivere bruker du? De nyeste. Skjermkortet er overklokket, men utover det har jeg ikke gjort noe. Kan du ikke være mere spesifik a. Versjons nummer? Beta eller ikke Omega driverene eller? Hva slags hk har du? Hvilke drivere? DirectX versjon? Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 det går glatt til meg på midt 6800gt, 61.77 drivere, uten overklokk, 1gb ram, 2500+@2800+, litt hakking rett etter jeg loader, men ellers fint Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Siden vi snakker om Morrowind,er det vanlig at Morrowind pluselig blir minimert til oppgavelinjen av og til helt uten noen slags feilmelding?Har dette skjedd til noen av dere? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Morrowind, fantastisk som det spillet her, er dessverre en av spillhistoriens "verstinger" når det gjelder bugs. Veldig dårlig kode ute å går. Sørg iallefall for at du har installert nyeste patch på spillet (1.6.xxx eller noe der?). Har selv morrowind+tribunal+bloodmoon+1.6patch og etter det har jeg ikke hatt problemer (crash-to-desktops). Så lenge man slår av dynamiske skygger (20% eller helt av), og holder visibility rundt 60-80% (e en "magisk" grense på visibiliy, går du litt over 60-80% så merker man d på fps, pass på den). Er også noe inne i INIfiler du kan rote med for å få bedre ytelse. Har ikke link, men fins en MW Tweak-guide der alt dette står i detalj. Mulig det også sto noe om spesifikke driverversjoner også. (Funker som en drøm på min stasjonære med 9800PRO og på min bærbare med 9700-Mobile) Edit: Prøv DENNE linken: Endret 1. november 2004 av brsseb Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Jeg har testet en rekke spill nå som er mye mer krevende enn morrowind som f.eks. doom3,farcry,uneal2,deusex2 og alle går faktisk glattere enn morrowind på full grafikk.Så da er det nok bare morrowind som er fucka med disse driverne.Skulle funnet ut hvorfor? Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har du slått av musikken i spillet? Siste gang jeg spilte Morrowind hakket det når musikken var slått helt av. Når jeg skrudde på musikken igjen forsvant problemet. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Da har jeg sjekket litt mere, det viser seg at Morrowind er en versting på CPU. Skulle tro at en AMD XP 2800@2500 med 1 GB ram kunne få fps opp på dette spillet. Ligger med et snitt på 15-25 når jeg er ute på 1280*1024 med alt på max. Tydelig at det er elendig kode her. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 hvordan sjekker dere fps? Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 hvordan sjekker dere fps? Gå inn i Morrowind.ini-filen i spillets mappe og endre linjen "Show FPS=0" til "Show FPS=1". Følg tweakinstruksjonene i linken ovenfor. Fikk mye mer FPS etter den guiden. Ligger på på mellom 40-70fps i 1400x1050 på min P-M 1.7Ghz, 1GB og 9700mobile. Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Har du slått av musikken i spillet? Siste gang jeg spilte Morrowind hakket det når musikken var slått helt av. Når jeg skrudde på musikken igjen forsvant problemet. Så klart har jeg musikken på,den er jo noe av det beste med hele spillet. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Følgte den guiden, det ble bedre Men det burde klart vært mye bedre. Det er spillbart så jeg må bare fortsette. Begynte på nytt med ny karakter, en helt ny spillestil trengs til den gubben Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Har du slått av musikken i spillet? Siste gang jeg spilte Morrowind hakket det når musikken var slått helt av. Når jeg skrudde på musikken igjen forsvant problemet. Så klart har jeg musikken på,den er jo noe av det beste med hele spillet. Helt enig. Men man skal absolutt ikke skamme seg over å skru ned musikknivået litt etterhvert..iallefall når man passerer 50 timer eller noe..då begynner hovedmelodien å gå deg til hodet, uansett hvor vakker den måtte være Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Jeg har funnet to spill til som det hakker og lagger mere enn vanlig og det er GTAIII og GTA Vice City,så da har vi funnet tre spill som er fucka med 61,77 driverne.Har dere funnet noen andre løsninger som kan fikse driverproblemene??? Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Noen skulle ha snakket med produsentene av driverne så de kunne fått ut noen nye drivere med en gang som hadde fikset dette problemet.Håper ikke Geforce 6800 Ultra får dette problemet med Half Life 2 fordi da blir jeg dritt forbanna. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Bruker du servicepack 2? Lenke til kommentar
Leif Arne Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Bruker du servicepack 2? Ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå