Gå til innhold

Erfaringer av Morrowind på et POV 6800 Ultra kort

Leif Arne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det er ikke vanelig. Har 6800 GT selv og spiller Morrowind glatt.

Hva slags drivere bruker du?

De nyeste. Skjermkortet er overklokket, men utover det har jeg ikke gjort noe.

Kan du ikke være mere spesifik a.

Versjons nummer? Beta eller ikke

Omega driverene eller?

Hva slags hk har du? Hvilke drivere?

DirectX versjon?

Lenke til kommentar

Morrowind, fantastisk som det spillet her, er dessverre en av spillhistoriens "verstinger" når det gjelder bugs. Veldig dårlig kode ute å går. Sørg iallefall for at du har installert nyeste patch på spillet (1.6.xxx eller noe der?). Har selv morrowind+tribunal+bloodmoon+1.6patch og etter det har jeg ikke hatt problemer (crash-to-desktops).

Så lenge man slår av dynamiske skygger (20% eller helt av), og holder visibility rundt 60-80% (e en "magisk" grense på visibiliy, går du litt over 60-80% så merker man d på fps, pass på den). Er også noe inne i INIfiler du kan rote med for å få bedre ytelse. Har ikke link, men fins en MW Tweak-guide der alt dette står i detalj. Mulig det også sto noe om spesifikke driverversjoner også.

(Funker som en drøm på min stasjonære med 9800PRO og på min bærbare med 9700-Mobile)

Edit: Prøv DENNE linken:

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Jeg har testet en rekke spill nå som er mye mer krevende enn morrowind som f.eks. doom3,farcry,uneal2,deusex2 og alle går faktisk glattere enn morrowind på full grafikk.Så da er det nok bare morrowind som er fucka med disse driverne.Skulle funnet ut hvorfor?

Lenke til kommentar
hvordan sjekker dere fps?

Gå inn i Morrowind.ini-filen i spillets mappe og endre linjen "Show FPS=0" til

"Show FPS=1".

Følg tweakinstruksjonene i linken ovenfor. Fikk mye mer FPS etter den guiden. Ligger på på mellom 40-70fps i 1400x1050 på min P-M 1.7Ghz, 1GB og 9700mobile.

Lenke til kommentar
Har du slått av musikken i spillet? Siste gang jeg spilte Morrowind hakket det når musikken var slått helt av. Når jeg skrudde på musikken igjen forsvant problemet.  :shrug:

Så klart har jeg musikken på,den er jo noe av det beste med hele spillet.

Helt enig. Men man skal absolutt ikke skamme seg over å skru ned musikknivået litt etterhvert..iallefall når man passerer 50 timer eller noe..då begynner hovedmelodien å gå deg til hodet, uansett hvor vakker den måtte være :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...