[AvaLoN] Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg holder på å sette sammen en ny PC i Hi-end sjiktet, og trenger litt veiledning med tanke på riktig valg av skjermkort. Hvis det er forskjeller mellom tredjepartsprodusenter setter jeg pris på verdifull info om det. Jeg heller for tiden litt mot 6800 Ultra, men jeg er åpen for forslag. Det er viktig at skjermkortet er stabilt som overklokket, og at det ikke er mye trøbbel med drivere/bios. En kamerat fra hw-forumet anbefalte meg å kjøpe Gainward 6800GT Ultra/2400 "Golden Sample" fremfor et 6800 Ultra, men jeg er litt skeptisk til dette ettersom GS-kortet koster like mye som et std. Ultra-kort. Hvor bra klokker et 6800 Ultra-kort i forhold til 6800 GT GS? Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Akkurat nå for tiden tror jeg et 6800 kort er bedre enn et X800 serien kort hvis man går utfra tester, dermed bør du velge et kort i 6800 serien. Gainwars sitt Ultra/2400 GS kort tilsvarer omtrent et ultra kort, det kjører på ultra hastigheter, har 2 DVI utganger og har 1,6ns minne, eneste forskjellen som fortsatt gjør Ultra til det kraftigste kortet er selve GPU'en som fortsatt er en GT type på Gainward kortet mens det er en Ultra GPU på ultra kortet. Men noen ganger får Gainward kortet bedre resultater enn Ultra, og i og med at det har veldig bra kjøler (men bråkete) og er litt billigere bør du absolutt gå for Gainward Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Akkurat nå for tiden tror jeg et 6800 kort er bedre enn et X800 serien kort hvis man går utfra tester, dermed bør du velge et kort i 6800 serien. Gainwars sitt Ultra/2400 GS kort tilsvarer omtrent et ultra kort, det kjører på ultra hastigheter, har 2 DVI utganger og har 1,6ns minne, eneste forskjellen som fortsatt gjør Ultra til det kraftigste kortet er selve GPU'en som fortsatt er en GT type på Gainward kortet mens det er en Ultra GPU på ultra kortet. Men noen ganger får Gainward kortet bedre resultater enn Ultra, og i og med at det har veldig bra kjøler (men bråkete) og er litt billigere bør du absolutt gå for Gainward Hvor ser du at 6800serien er bedre? Det er vel heller andre veien at x800 xt er jevnt over best. I tillegg er det jo avduket at det er feil i video encodings delen i 6800 kortene. Ville gått for ati, spesiellt med tanke på strøm forbruk og støyete kjølere på 6800 serien. Lenke til kommentar
[AvaLoN] Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Akkurat nå for tiden tror jeg et 6800 kort er bedre enn et X800 serien kort hvis man går utfra tester, dermed bør du velge et kort i 6800 serien. Gainwars sitt Ultra/2400 GS kort tilsvarer omtrent et ultra kort, det kjører på ultra hastigheter, har 2 DVI utganger og har 1,6ns minne, eneste forskjellen som fortsatt gjør Ultra til det kraftigste kortet er selve GPU'en som fortsatt er en GT type på Gainward kortet mens det er en Ultra GPU på ultra kortet. Men noen ganger får Gainward kortet bedre resultater enn Ultra, og i og med at det har veldig bra kjøler (men bråkete) og er litt billigere bør du absolutt gå for Gainward Når du sier at GS-kortet noen ganger får bedre resultater enn Ultra, mener du da med begge kort i overklokket tilstand? Det er selvsagt at Golden Sample-kortet får bedre resultater enn Ultra-kortet ettersom det lett kan klokkes til 445 MHz core-speed, men hva om man også klokker Ultra-kortet så mye som mulig og så sammenligner ? Lenke til kommentar
jingt Skrevet 3. november 2004 Del Skrevet 3. november 2004 hvis det var meg ville jeg ha droppe gt i fordel for ultra Lenke til kommentar
[AvaLoN] Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Jeg gikk for Gainward GT GS til slutt grunnet mangel på ultra-kort i butikker rundt omkring. Det viser seg å være tilnærmet umulig å oppdrive et Ultra-kort til en fornuftig pris uansett hvor man leter . Golden Sample er jo som sagt praktisk talt et Ultra-kort med en bråkete kjøleløsning, så forskjellen er liten. Når det i tillegg bundles med Doom III er det vel et ganske greit kjøp, eller hva? Lenke til kommentar
SissyMan Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 Sitter selv med et slikt kort, man kan vel trygt si at jeg er fornøyd med kjøpet. Enjoy Lenke til kommentar
PC Gamer Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Tror du gjorde et bra kjøp Lenke til kommentar
[AvaLoN] Skrevet 21. november 2004 Forfatter Del Skrevet 21. november 2004 (endret) Jeg er fornøyd jah ! Kortet bråker som en turbinmotor, men det er vel bare å forvente med tanke på ytelsen . Det er virkelig fett å kunne spille HL2 med 6xAA, en smule tøft ! Endret 21. november 2004 av [AvaLoN] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå