Gå til innhold

Dvd Shrink - for stort ferdig produkt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med litt for stor størrelse, får det ikke plass på en dvd plate?

Ved å fjerne mer fra den orginale plata vil mindre kompresjon bli nødvendig. Det ferdige produktet vil vel være av samme størrelse uansett.

Bruk automatic compression.

edit: gå under edit-->preferences.

Der er det noen faner, den helt til venstre heter preferences, velg dvd5 om du skal ha produktet til å få plass på en vanlig dvd på 4,7gb.

Endret av MorePower
Lenke til kommentar

Har også opplevd at dvdshrink lager produktet litt for stort for singel layer plater. Dette er sef kun når den står på automatisk komprimering. Har ikke hadd problemet etter at jeg lastet ned ny versjon. Er best å definere komprimeringen manuelt, så får du filmen slik du selv ønsker.

Lenke til kommentar
Ved å fjerne mer fra den orginale plata vil mindre kompresjon bli nødvendig. Det ferdige produktet vil vel være av samme størrelse uansett.
Noen DVD plater kan være såpass store at kompresjonen i seg selv ikke er nok. (For det er grenser for hvor mange % den tillater på 'default settings')

Når du sletter f.eks. unødvendige lydspor (Fransk, Tyskt etc, ting du normalt ikke trenger) vil plassen bli frigitt til bruk for resten av Filmen slik at kompresjon under 4.5 er mulig. Noen som ikke alltid er mulig..

Lenke til kommentar

Vil spare en god del megabytes vis du kutter vekk rulleteksten...

Har ikke prøvd det der programmet men når jeg lager divx filer av dvd platene mine så kutter jeg altid vekk rulleteksten da den ikke er nødvendig for meg...

Sparer 50 megs på en divx film...

så jeg antar at du sparer ganske mye mer på en dvd film... :yes:

Lenke til kommentar

Hadde også det problemet at jeg ikke fikk plass på en DVD plate, selv om det var estimert at det ferdige produktet skulle få plass. Men jeg fant en løsning :

Når du har tatt vekk alt du ikke trenger, velg "ratio" på "movie" og dra den ned en prosent. Da skal du ha noe å gå på, slik at du nesten helt sikkert får plass på en DVD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...