the_Marshall Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hallo. Har formatert hardisken min, ms-dos fant den ikke når jeg satte i oppstartsdiskett. står ikke på slave nei.. Ellers: - Hva er ntldr eller noe..? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Er den partisjonert? Lenke til kommentar
the_Marshall Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 er ikke partisjonert lenger.. Har installert windows fra en annen pc med hardisken min som slave men det gikk jo ikke.. tror jeg.. den fant ihvertfall ikke OS'n. Lenke til kommentar
the_Marshall Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 (endret) hmm.. Endret 1. november 2004 av the_Marshall Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Kan høres ut som du prøver å å finne en NTFS disk i DOS. Og det går jo ikke, DOS kan bare lese FAT. Du sier ikke hva du forsøker å gjøre, men du kan jo boote XP eller Win2000 CD og bruke Recovery Console, så kan du få tilgang til en NTFS disk. Lenke til kommentar
the_Marshall Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Skal installere Windows! Hvordan formatere til FAT32 da? Når jeg skal formatere får jeg bare NTFS i filsys.alternativene... Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Som det blir nevnt ovanfor; skal du installere Windows XP eller 2000 er det berre å boote frå cd'en så vil du få mulighet til å ordne alt som har med partisjonering, formatering og installering derifrå. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 I Windows XP ligger det sperre som gjør at partisjoner over 32GB ikke kan formateres i FAT32. Microsoft har vel funnet at det er for mye problemer med FAT og vil helst at du bruker NTFS. Men du kan bruke FAT32 hvis du insisterer på det, det finnes mange alternative format programmer. Hvis du vil gjøre det i DOS men blir forhindret fordi det allerede er formatert i NTFS, så er cluet at du fjerner partisjonen og lager en ny. Men gjør deg selv en tjeneste, bruk NTFS hvis du kan. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) Hadde samme problem. http://support.microsoft.com/kb/320397 http://www.bestpricecomputers.ltd.uk/freeh...ldr_missing.htm Endret 2. november 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
the_Marshall Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Det dere har foreslått funker helt sikkert, men når jeg putter inn Windows XP pro cd'n så booter den ikke.. blir bare en liten strek som står og blinker igjen.. Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Har du satt pcen til å boote frå cd-romen då? Dette må du gjere i bios... Lenke til kommentar
the_Marshall Skrevet 3. november 2004 Forfatter Del Skrevet 3. november 2004 jupp.. alt skal funke etter min mening, cd-rommene er på master og slave. Lenke til kommentar
the_Marshall Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Har convertert fra NTFS til FAT, men problemet viser seg å være som sagt at DOS ikke finner cd-rommen (har bare en tilkblet en nå). Det har vel ingenting å si om det er brenner som står i? mvh Endret 6. november 2004 av the_Marshall Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Skulle ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå