allyse Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Hmmm. Jeg gjør alt jeg kan for å få gode makrobilder, men jeg klarer ikke å komme nærmere. Noen ideer? P.S bruker mye lys i dette bildet, og hvitt underlag. Stripa ble laget med et annet lys. Endret 31. oktober 2004 av allyse Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Blasst bilde, du burde nok kjøre lyset litt opp ja. -- Ellers var det jo uskarpt, - kan ikke ha uskarpe macro bilder. -- Hvordan du får bedre macro? Jo, da bruker du et annet objektiv, evt. kjøper en slik «forsats» som gjør at du kommer nærmere. Eller noe liknende. Jeg bare Gimpet bildet ditt bittelitt for å vise at det er ting du kan gjøre i etterkant av at bildet er tatt. - Jeg har stilt på kontrasten (levels) og brukt Unsharp Mask. Lenke til kommentar
Guljar Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Lånte en: Sigma 70-300mm F4-5.6 APO Macro Super II linse til D70`en med meg hjem i helgen her er et av resultatene. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hmmm. Jeg gjør alt jeg kan for å få gode makrobilder, men jeg klarer ikke å komme nærmere. Noen ideer? P.S bruker mye lys i dette bildet, og hvitt underlag. Stripa ble laget med et annet lys. Det første jeg legger merke til her er at du "ødelegger" bildet ved at skyggen fra objektivet faller over myntene du prøver å ta bilde av. Tar du bilder med et kompaktkamera? Lenke til kommentar
allyse Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Hmmm. Jeg gjør alt jeg kan for å få gode makrobilder, men jeg klarer ikke å komme nærmere. Noen ideer? P.S bruker mye lys i dette bildet, og hvitt underlag. Stripa ble laget med et annet lys. Det første jeg legger merke til her er at du "ødelegger" bildet ved at skyggen fra objektivet faller over myntene du prøver å ta bilde av. Tar du bilder med et kompaktkamera? Jeg går så nært siden jeg bruker standardlinsen. Er et S5000. Jeg tenkte å kjøpe 4 "close" linser. Vil det funke bedre? Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Lånte en: Sigma 70-300mm F4-5.6 APO Macro Super II linse til D70`en med meg hjem i helgen her er et av resultatene. Vel og fint bilde, men kan du ikke lage din egen tråd istedenfor å "stjele" allyse's tråd? Lenke til kommentar
Guljar Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Lånte en: Sigma 70-300mm F4-5.6 APO Macro Super II linse til D70`en med meg hjem i helgen her er et av resultatene. Vel og fint bilde, men kan du ikke lage din egen tråd istedenfor å "stjele" allyse's tråd? Sorry! Trodde at han var på jakt etter et annet objektiv til kamera, det sto ikke hvilket kamera han hadde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå