Gå til innhold

Smart buy 90 min. cd'r

Anbefalte innlegg

kjøpte meg 90 minutters cd-r playter igår som jeg skulle teste. brenneren min er snart 3 år gammel, så har vært litt i tvil om denne brenneren støtter 90-minutters cd'r. (har yamaha 4x4x16).

det gikk forsåvidt greit, dasket opp nero og ca 750 megs med data som skulle brennes. problemet var da brenningen skulle starte, fikk feilmelding om at cd-platen ike hadde plass til så store mengder data. dette til tross for at jeg prøvde å brenne ca 750 megs på en plate (som ifølge pakken) skulle ta 800+ megs. prøvde med et par forskjellige cd'er og fikk samme feilmelding på alle samen.

er det min brenner som er for gammel til å brenne så store cd'r eller er det en haug humbug-cd'r jeg har kjøpt meg....?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I nero.

1. Gå på properties - Expert Features

2. Gå på Overburning tror jeg

3. Merk av Enable Disc-At-Once overburning

4. Sett maximum overburning til 91 minutter ca

5. Når du skal brenne, pass på at det står Disc-At-Once og ikke Track-At-Once.

Når du da begynner å brenne .. så sier den først at det er to much data to fit on cd , så kommer det opp ei melding, do you want to overburn .. så svarer du ja..

Funker fint med 82 min på 80 min cd'er hos meg.. hakke testa 90 min men burde gå med samme metode :smile: Lykke til..

Lenke til kommentar

Jeg handlet en pakke med smart buy 90minutters plater også.

Jeg la merke til at det stod 90+min og 800+MB. Hmmm, kunne dette bety at det var enda plass på disse? Etter litt sjekking, viste det seg at platen "identifiserte" seg som 96m43sek og ettellerannet. Å sannelig min hatt, jeg laget en audioCD med varighet på 96 minutter (liteon 40x brenner)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...