Gå til innhold

Ny Hi-end spillePC @ 20.000,-

Anbefalte innlegg

Jeg holder for tiden på å sette sammen en ny PC, men finner det vanskelig å velger riktige komponenter. Foreløpig har jeg ordnet en liste som ser slik ut, men den er på ingen måte endelig:

CPU: Athlon 64 3400+

DVD/CD: Nec ND-3500 16x DVD±R9

HDD: 2x Seagate Barracuda 7200.7 200 GB S-ATA

Hovedkort: MSI K8T Neo FIS2R

Kabinett: Thermaltake Tsunami VA3000SNA/VA3000BNA

PSU: Thermaltake Silent Purepower 560W

RAM: 1024 MB GeIL PC3200 ULD (512x2) (vurderer Golden Dragon)

Skjerm: Iiyama E431S

Kjøling: Åpen for forslag her. Holder meg til luftkjøling i første omgang ;)!

Skjermkort: 6800 GT/Ultra eller x800 XT/XT PE :hmm:

Jeg er ikke helt sikker på hvor godt disse komponentene passer sammen, så jeg setter stor pris på eventuelle råd om kompabilitet o.l. Ettersom det er snakk om en real GamerPC er stabilitet ganske viktig. Jeg har også planer om å overklokke en del :D, så hvis det er forskjell mellom skjermkortprodusenter setter jeg pris på råd der ^^!

Jeg ble anbefalt å gå for Gainward 6800 GT GS fremfor 6800 Ultra, hva mener dere om dette?

Når det gjelder kabinett er jeg helt åpen for forslag, så lenge det er midi-kabinett ... Jeg har sett på Thermaltake Tsunami, Xaser III/V og slikt, men så lenge boksen har utseendet det meste ok. God kjøling er også ganske viktig.

Budsjettet kan jeg strekke opp til ca. 20.000,- ^^!

Ny_PC_2004.doc

Endret av [AvaLoN]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vurdert å gå for 939, men ettersom ytelsesforskjellene er minimale i forhold til prisforskjell klarer jeg meg nok med 754. Når det gjelder å bygge et fremtidsrettet system ser jeg poenget, og jeg har vært inne på tanken. Men hvilket hovedkort burde jeg gå for hvis jeg skal ha 939?

PCen skal kjøpes i løpet av November, så jeg rekker nok ikke å skaffe meg et nforce4 da de nok ikke er i handel før sent 2004 eller tidlig 2005. Det hadde vært utrolig gøy å kjøre et SLI-opsett med 2 stk. 6800 Ultra, men pga. tidsbegrensninger må jeg nok kjøpe før nforce4 er tilgjengelig :cry:...

Lenke til kommentar

Du får ikke overklokket cpu i alle fall. Gå for socket 939, eventuelt 775, 1 gig med minne, og GeForce 6800 kort om du vil ha det som er mest fremtidsrettet.

Ellers ser det meget bra ut det du har tenkt.. Og kjøpe en WD Raptor som systemdisk, 74gb, som du har spill på, da lastes disse meget fort ;)

Lenke til kommentar

Det var planen, men grunnet tidsbegrensninger må jeg kjøbe nuh. Hvis noen vet om et nforce kort med doble PCIe x16 som kan kjøpes i dag eller om noen uker senest er det til stor hjelp.

Vil de nåværende komponentene fungere like greit i et 939-system som ved 754? Og hvilke hovedkort er det med tilsvarende specs somMSI K8T Neo FIS2R?

Godt mulig at jeg går for en Raptor som systemdisk :yes:

Lenke til kommentar
' date='31/10/2004 : 18:24'] Det var planen, men grunnet tidsbegrensninger må jeg kjøbe nuh. Hvis noen vet om et nforce kort med doble PCIe x16 som kan kjøpes i dag eller om noen uker senest er det til stor hjelp.

Vil de nåværende komponentene fungere like greit i et 939-system som ved 754? Og hvilke hovedkort er det med tilsvarende specs somMSI K8T Neo FIS2R?

Godt mulig at jeg går for en Raptor som systemdisk :yes:

hva med 2 skikkelig raske dikser? Maxtor med 16mb cache, du merker garantert forskjell!

Lenke til kommentar

Heh, ettersom min nåværende PC er en PIII 500 MHz, 192 MB pc100 NoName RAM, GeForce 1 Pro tror jeg nok at jeg garantert merker forskjell uansett hva jeg kjøper ^^!

Hva mener dere om nvidia vs. ATi? Jeg ser for meg at OpenGL ikke er like utbredt som andre, øhm, "løsninger", så nvidias forsprang i det området er vel ikke alfa og omega? Foreløpig står jeg mellom 6800 GT/Ultra og X800 XT...

Lenke til kommentar

tja, hvet ikke helt jeg. Var veldig for Ati selv, og kjøpte X800Pro Vivo, men av en eller annen grunn likte jeg bedre Nivida. Drivere osv.

Hadde jeg kjøpt idag hadde jeg sannsynligvis kjøpt 6800Ultra.

Men jeg ville absolutt anbefalt å vente noen uker, og kjøpt Nforce4, helt seriøst.

Det er ikke lang tid før nforce4 hovedkort er i butikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...