Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk virker ikke med brannmur?

Anbefalte innlegg

Heisan!

For ei sund siden satt jeg opp et hjemmenettverk mellom to PC'er.

Problemet er bare at jeg ikke kan dele filer mellom PC'ene når brannmuren står på. Når jeg slår av Norton Internet Security virker det helt fint.

Er det noen porter som må åpnes eller noe? Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Legg IPene til de to maskinene som skal dele filer inn i trusted (sikker) sone i NIS.

(Trykk på firewall/brannmur, velg configure/konfigurer, networking/nettverk fanen, så står det helt nederst)

Men jeg bruker "automatisk IP" på begge PC.... så jeg vet ikke va IP'ene er :blush:

Kanskje det står en annen plass?

Lenke til kommentar
Legg IPene til de to maskinene som skal dele filer inn i trusted (sikker) sone i NIS.

(Trykk på firewall/brannmur, velg configure/konfigurer, networking/nettverk fanen, så står det helt nederst)

Men jeg bruker "automatisk IP" på begge PC.... så jeg vet ikke va IP'ene er :blush:

uhm, jeg blir litt småusikker på hvordan nettverket ditt er satt opp, men jeg gjetter på at du har en router som også deler ut IP etc.?

Anyways, på startmenyen i win2k/XP velger du run (eller kjør hvis du har norsk windows) tast inn "cmd" (uten ") og trykk ok

da får du opp et tekstvindu.. der taster du inn "ipconfig" (nok engang uten ") og trykker enter.. vips, så har du IP adressene dine...

Har du win95/98 tror jeg du kan kjøre "winipcfg", men det begynner å bli noen år siden jeg brukte de systemene nå er jeg redd...

Lenke til kommentar

uhm, jeg blir litt småusikker på hvordan nettverket ditt er satt opp, men jeg gjetter på at du har en router som også deler ut IP etc.?

Anyways, på startmenyen i win2k/XP velger du run (eller kjør hvis du har norsk windows) tast inn "cmd" (uten ") og trykk ok

da får du opp et tekstvindu.. der taster du inn "ipconfig" (nok engang uten ") og trykker enter.. vips, så har du IP adressene dine...

Har du win95/98 tror jeg du kan kjøre "winipcfg", men det begynner å bli noen år siden jeg brukte de systemene nå er jeg redd...

Har en router ja.

Takk for forslaget, skal prøve det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...