Gå til innhold

X800 på mitt system, overkill?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å skaffe meg et x800 pro kort. Jeg lurer da på om det vil bli veldig overkill og om jeg heller burde gå for et 9800 pro (som man kan få nede mot 1k brukt). Pris VS ytelse.

Jeg har tenkt til å oppgradere till et amd 64 system litt senere men pga økonien kommer dette til å ta litt tid. Jeg har tenkt til å spille half-life 2 og CS:S. Uansett hva jeg velger oppgraderer jeg til 1gb ram.

Mitt oppsett er nå:

Barton 2500 @ ca 2 ghz

Abit AN7 HK

512 DDR pc3200

Samsung spinpoint 160 gb

Sapphire Radeon 9500

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes du bør kjøpe en X800 Pro, men det må være en vivo-utgaven, eller 6800 GT. Hvis du ikke liker tanken på å flashe kortet til XT bør du heller kjøpe 6800 GT. Jeg synes at X800 Pro non-vivo er overpriset i forhold til ytelsen!

Jeg ser at du har overklokket prosessoren til omtrent 2700+, noe jeg holder med deg i. Selv om du har en FX55 vil prosessoren holde deg litt tilbake. Hvis du skal kjøpe deg et så kraftig kort bør du ha, etter min mening, en prosessor på minst 2.5GHz/2500+ for ikke å skape en for stor flaskehals i systemet.

Jeg har selv X800 Pro vivo flashet til XT og er veldig fornøyd selv om P4 [email protected] er en flaskehals. Skal bli enda bedre da jeg en gang kjøper en P4 3.2C.

Edit:

Jeg ser at du også snakker om 9800 Pro, noe som vil være et kjempebra valg hvis du får kjøpt den brukt for litt over 1k! Hvis du har denne muligheten så hvorfor betale 4x for litt over 2x ytelse?

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Takk for et bra svar guezz og dere andre. Da går jeg vel for et x800 pro vivo eller 6800gt. Er det da lurt og oppgradere til 1 gb. ram og beholde rammen når jeg kjøper et amd 64 system,

eller la være, også kjøpe helt ny ram når jeg kjøper et amd 64 system?

Lenke til kommentar
Takk for et bra svar guezz og dere andre. Da går jeg vel for et x800 pro vivo eller 6800gt. Er det da lurt og oppgradere til 1 gb. ram og beholde rammen når jeg kjøper et amd 64 system,

eller la være, også kjøpe helt ny ram når jeg kjøper et amd 64 system?

Behold rammen. Jeg ser ikke poenget i å bytte så lenge hastigheten er PC3200.

Edit:

Du trenger ikke, hvis A64 er basert på 939-socketen, registrert (ECC) minne? Eller er jeg helt på jordet?

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Litt OT kanskje, men ser mange sier at x800 pro vivo er bedre en non-vivo. Hvorfor er det sånn? Om det er video inn skal vel ha nada å si for 3D ytelsen, eller er det noe spesielt med klokkefrekvens på vivo kortene?

Edit: litt bananas med spørsmålstegn... :blush:

Endret av Spirograf
Lenke til kommentar
Litt OT kanskje, men ser mange sier at x800 pro vivo er bedre en non-vivo. Hvorfor er det sånn? Om det er video inn skal vel ha nada å si for 3D ytelsen, eller er det noe spesielt med klokkefrekvens på vivo kortene?

Edit: litt bananas med spørsmålstegn... :blush:

fordi vivo har forbindelse på alle 16 pipelines, fysisk. Dvs at du trenger bare å flashe det, så har du x800xt.

Lenke til kommentar

Får du 9800Pro for tusenlappen og original fakt. går du for den løsningen.

Før du får "snekret" deg ny har nok 6800/X800 gått ned i pris .

I tillegg selger du ditt 9500 , sikkert grei vare det nå med DVI og anstendig 3D.(350?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...