Høyland Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Var å kjøte SA på Spaceworld igår (den alle siste kopien faktisk) Men når jeg kom hjem og åpnet spillet. Var det noen små hvite riper i dvd`en som går rundt kanten ytterst på en måte.. Spillet var ikke innpakket i plastikk. Så disse ripene må jo ha kommet når de i butikken har ¨behandlet¨ det. Derfor må jeg kjøre ned etter jobb på mandag å bytta/få penger tilbake. Anyways, poenget med topicen er om det er noe triks som kan gjøres og få spillet til å fungere? Jeg klarer å se reklamen som kommer når du skrur det på, men etter det har loada ferdig og spill menyen skal komme frem så står det ¨Error reading SA disc¨ eller noe. Så: Noen bra tips? Så jeg slipper å vente til mandag, eller lenger.. Lenke til kommentar
GA Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvilken Spaceworld var dette? Det Høres litt ut som om spillet er testet av de i butikken, eller noe, siden spill alltid kommer i plast... Men kan jo være en annen grunn også... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 To kan prøve to ting, enten tannpaste-trikset: Ta en liten dråpe tannpasta på fingen, og drypp litt vann på den, slik at dråpen får litt mer flytende konsistens. Så fordeler du dette forsiktig på områdene på disken der det er riper i en masserende bevegelse. Deretter tar du en veldig lettfuktet duk og tørker forsiktig fra midten og ut rundt hele disken. ikke gå over samme området flere ganger. Da skal tannpastaen ligge seg i ripene, og ofte bringe tilbake eller døde disker. Du kan alltids bare vaske vekk det du har gjort med rent rennende vann og en finfibret ikke-loende håndkle, så du risikerer ingen permanent skade om du ikek får det til (ved mindre du går helt berserk på disken da...) En mer permanent og pålitelig måte er å bruke en CD-repair kit som sliper ned refleksjonslaget på CD'en for å bli kvitt ripene. Da kan du redde så godt som ale CD/DVD'er som ikke har så dype riper at det går ned i data-laget. Ufordelen er at en slik kit koster penger, i motsetning til litt tannpasta fra badet =) -Stigma Lenke til kommentar
NoRwAy_1 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Jeg bruker Zalo isteden for tannpasta.....samme fremgangsmåte....funker meget bra......;-) Mvh NoRwAy Lenke til kommentar
w2k Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 (endret) spaceworld følger vel elkjøp og selger bruktvarer vel, håpløst! Endret 2. november 2004 av w2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå