Vizla Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 RTFM, kjære. Batteriet er en blank sak på størrelse med en femmer, ta det ut, vent i et minutt eller noe og sett det tilbake på plass. Husk å dra ut strømmen til hovedkortet/maskinen først. mer lik 15 sekunder.. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Nope, hjalp ikke å ta inn og ut batteriet heller. Nå har jeg prøvd det meste: Kortslutning kan utelukkes, da jeg har prøvd å starte den opp utenfor kabinettet, med samme resultat. Det er usannsynlig at det er RAM-brikkene som er defekte, pga. at jeg har prøvd å bare bruke en og en, og det er lite sannsynlig at begge skulle være defekte. Dessuten ville vel skjermen fått ett eller annet signal eller feilmeldig selv om begge var defekte? Skjermkortet tror jeg heller det ikke er. Jeg har prøvd med et annet et som jeg vet fungerer, og det ble ikke noen forskjell, bortsett fra at strømknappen på skjermen lyste grønt istedet for oransje når jeg brukte det skjermkortet jeg vet fungerer. Da gjenstår det vel bare CPU og HK. Ville maskinen i det hele tatt ha startet om det var en defekt CPU? Og om den hadde startet, ville det vel ha kommet ett eller annet signal til skjermen? Det vet jeg ikke, så hva tror dere? Da gjenstår det bare HK. Jeg tror det er HK som er defekt, ut fra det jeg har testet. Ville maskinen ha startet som om alt var normalt, men ikke komme noe skjermbilde, om HK er defekt? Finnes det noen andre alternativer til hva som er galt? Eller skal jeg sende en mail til komplett og si at jeg har et defekt HK, og sende det inn? Eller skal jeg teste mer? I så fall, hva da? Håper noen kan hjelpe meg! Er litt fortvilt, da dette er den første PC'en jeg har bygd... Endret 1. november 2004 av Pug Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Hmf. Er det en 90nm AMD64-prosessor du har? Da kan det være BIOS som er problemet. Edit: Nano, ikke milli. Dumme Lars. 2xEdit: Den nye BIOSen har iallefall CPU ID-oppdatering på listen over endringer. Endret 1. november 2004 av LarsC Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 putt skjermkortet i en annen maskin!!! hvis det ikke virker der heller er det de j*vla pipelines greiene. Har sendt inn mitt gainw6800le idag audi_a8 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 putt skjermkortet i en annen maskin!!!hvis det ikke virker der heller er det de j*vla pipelines greiene. Har sendt inn mitt gainw6800le idag Les tråden, han har prøvd med et annet skjermkort. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 putt skjermkortet i en annen maskin!!!hvis det ikke virker der heller er det de j*vla pipelines greiene. Har sendt inn mitt gainw6800le idag Les tråden, han har prøvd med et annet skjermkort. les du tråden!!!!!!!!!! putt gainward kortet i en annen maskin sa jeg!! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Og hva hjelper det når den nye maskinen hans ikke starter med et annet skjermkort? Edit: Pug, har du glemt å plugge i ATX12V-kontakten? Jeg tror ikke du har en 90nm cpu allikevel, de har vel ikke kommet enda. Endret 1. november 2004 av LarsC Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Napp ut IDE (og floppy) -kabler og prøv å starte boksen uten disker. Hatt masse problemer med kortslutning pga. feil på floppy-kabel eller kontakter. Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 HAr hatt det problemet mange ganger. Tro meg! Det som er feilen er kortslutning. Prøv å starte opp utenfor kabinettet. Sett skjermkort, ram, cpu og kjøler, hk og psu på foreks. hk esken. Så starter du du opp og da får 99.9% bilde. (hvis ikke det er noe galt med delene da) Så monterer du det i kabbisen enda mer forsiktig enn forrige gang. Og da skal du nok se at det virker Mvh. Jesper Hva mener du? Om kortet er kortslutta, forsvinner vel ikke kortslutningen om jeg tar det ut sammen med alle de andre delene og starter det opp utenfor kabinettet? Eller hva mente du? Skal dobbelsjekke at molexkontakten står ordentlig i, og ta kortet ut og inn av AGP-slot'n nå Noen andre forslag om ikke det funker? Kortet starter helt fint opp, lyser en fancy rød LED på vifta osv (regner med at den røde LED'n på vifta skal lyse rødt? Det er ikke noe galt om den lyser rødt? ) Har du prøvd det jeg ba deg gjøre? Lenke til kommentar
KydeX Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Hvilken kjøler har du? Har du koblet vifta på denne til rette kontakten på hovedkoret? Noen hovedkort starter ikke dersom de ikke registrerer at CPU-vifta sviver. Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 putt skjermkortet i en annen maskin!!!hvis det ikke virker der heller er det de j*vla pipelines greiene. Har sendt inn mitt gainw6800le idag audi_a8 Pipeline problemet går ikke ut på det der. Det er at skjermkortet klikker i en 3D-applikasjon. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Ja, har startet opp maskina uten kabinett, så det er ikke kortslutning. Har koblet til molex kontakten til skjermkortet. Er en AMD Athlon XP3000+ for socket 745. Hele maskina starter normalt, eneste problemet er at jeg ikke får bilde på skjermen. Noen andre forslag til hva som kan være galt? Skal teste 6800LE kortet i en annen maskin i morgen, eller så snart som mulig. Lenke til kommentar
Ducky Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 da jeg bygde pc-en min fikk jeg heller ikke skjermbilde... Vifte gikk og alt d der men d lyste bare oransje på kabinettet. Det jeg gjor var at jeg startet pc-en og dyttet, ATX kontakten inn og da fungerte alt Lykke til! Lenke til kommentar
Deepsearch Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Det samme skjedde sist jeg bygde pc. Da var det cpu som var defekt ihvertfall. Prøv med en annen cpu hvis du har mulighet til det. Lenke til kommentar
Mandarb Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 hva med psu..? hvor krafti er den? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Strømforsyningen er kraftig nok, 400W, NorthQ. Har dobbeltsjekka at alle strømkontakter og andre kabler er koblet til. Så det er nok enten defekt CPU eller defekt HK? Har ingen mulighet til å teste verken CPU eller HK hver for seg, da dette er det eneste socket 754 systemet som er i huset. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Strømforsyningen er kraftig nok, 400W, NorthQ. Har dobbeltsjekka at alle strømkontakter og andre kabler er koblet til. Så det er nok enten defekt CPU eller defekt HK? Har ingen mulighet til å teste verken CPU eller HK hver for seg, da dette er det eneste socket 754 systemet som er i huset. har vell ikke en HK høytaler du kan få koblet til ?.. kan du høre på antall pip eller hva "stemmen" sier, og skjekke i manualen Lenke til kommentar
Pug Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Strømforsyningen er kraftig nok, 400W, NorthQ. Har dobbeltsjekka at alle strømkontakter og andre kabler er koblet til. Så det er nok enten defekt CPU eller defekt HK? Har ingen mulighet til å teste verken CPU eller HK hver for seg, da dette er det eneste socket 754 systemet som er i huset. har vell ikke en HK høytaler du kan få koblet til ?.. kan du høre på antall pip eller hva "stemmen" sier, og skjekke i manualen HK høytaler? Har koblet til en "speaker" ting sammen med resten av kablene som skulle kobles til fra kabinett-fronten. Det stod "Speaker" på en av dem. Men nei, hører ingen pipelyder. Virker som om maskina starter helt normalt, bortsett fra at det ikke er noe skjermbilde... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 Tok du ut 220V fra PSU når du satt inn AGP kortet første gangen eller lot du hovedkortet ha 5v standby strøm på når det ble satt inn . Det er ikke anbefalt , samme gjelder for minne . Lenke til kommentar
Pug Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 Tok du ut 220V fra PSU når du satt inn AGP kortet første gangeneller lot du hovedkortet ha 5v standby strøm på når det ble satt inn . Det er ikke anbefalt , samme gjelder for minne . Trakk ut alle strømkontakter ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå