Gå til innhold

Ikke noe skjermbilde med mitt nye 6800LE

Pug

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nope, hjalp ikke å ta inn og ut batteriet heller. Nå har jeg prøvd det meste:

Kortslutning kan utelukkes, da jeg har prøvd å starte den opp utenfor kabinettet, med samme resultat.

Det er usannsynlig at det er RAM-brikkene som er defekte, pga. at jeg har prøvd å bare bruke en og en, og det er lite sannsynlig at begge skulle være defekte. Dessuten ville vel skjermen fått ett eller annet signal eller feilmeldig selv om begge var defekte?

Skjermkortet tror jeg heller det ikke er. Jeg har prøvd med et annet et som jeg vet fungerer, og det ble ikke noen forskjell, bortsett fra at strømknappen på skjermen lyste grønt istedet for oransje når jeg brukte det skjermkortet jeg vet fungerer.

Da gjenstår det vel bare CPU og HK. Ville maskinen i det hele tatt ha startet om det var en defekt CPU? Og om den hadde startet, ville det vel ha kommet ett eller annet signal til skjermen? Det vet jeg ikke, så hva tror dere?

Da gjenstår det bare HK. Jeg tror det er HK som er defekt, ut fra det jeg har testet. Ville maskinen ha startet som om alt var normalt, men ikke komme noe skjermbilde, om HK er defekt?

Finnes det noen andre alternativer til hva som er galt? Eller skal jeg sende en mail til komplett og si at jeg har et defekt HK, og sende det inn? Eller skal jeg teste mer? I så fall, hva da?

Håper noen kan hjelpe meg! Er litt fortvilt, da dette er den første PC'en jeg har bygd... :cry:

Endret av Pug
Lenke til kommentar

Hmf. Er det en 90nm AMD64-prosessor du har? Da kan det være BIOS som er problemet.

Edit: Nano, ikke milli. Dumme Lars.

2xEdit: Den nye BIOSen har iallefall CPU ID-oppdatering på listen over endringer.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Og hva hjelper det når den nye maskinen hans ikke starter med et annet skjermkort?

Edit: Pug, har du glemt å plugge i ATX12V-kontakten? Jeg tror ikke du har en 90nm cpu allikevel, de har vel ikke kommet enda.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
HAr hatt det problemet mange ganger. Tro meg! Det som er feilen er kortslutning. Prøv å starte opp utenfor kabinettet. Sett skjermkort, ram, cpu og kjøler, hk og psu på foreks. hk esken. Så starter du du opp og da får 99.9% bilde. (hvis ikke det er noe galt med delene da) Så monterer du det i kabbisen enda mer forsiktig enn forrige gang. Og da skal du nok se at det virker  :)

Mvh. Jesper

Hva mener du? Om kortet er kortslutta, forsvinner vel ikke kortslutningen om jeg tar det ut sammen med alle de andre delene og starter det opp utenfor kabinettet? :dontgetit: Eller hva mente du?

Skal dobbelsjekke at molexkontakten står ordentlig i, og ta kortet ut og inn av AGP-slot'n nå :yes:

Noen andre forslag om ikke det funker? Kortet starter helt fint opp, lyser en fancy rød LED på vifta osv (regner med at den røde LED'n på vifta skal lyse rødt? Det er ikke noe galt om den lyser rødt? :ermm: )

Har du prøvd det jeg ba deg gjøre?

Lenke til kommentar

Ja, har startet opp maskina uten kabinett, så det er ikke kortslutning.

Har koblet til molex kontakten til skjermkortet. Er en AMD Athlon XP3000+ for socket 745.

Hele maskina starter normalt, eneste problemet er at jeg ikke får bilde på skjermen.

Noen andre forslag til hva som kan være galt? Skal teste 6800LE kortet i en annen maskin i morgen, eller så snart som mulig.

Lenke til kommentar

Strømforsyningen er kraftig nok, 400W, NorthQ. Har dobbeltsjekka at alle strømkontakter og andre kabler er koblet til. Så det er nok enten defekt CPU eller defekt HK? Har ingen mulighet til å teste verken CPU eller HK hver for seg, da dette er det eneste socket 754 systemet som er i huset.

Lenke til kommentar
Strømforsyningen er kraftig nok, 400W, NorthQ. Har dobbeltsjekka at alle strømkontakter og andre kabler er koblet til. Så det er nok enten defekt CPU eller defekt HK? Har ingen mulighet til å teste verken CPU eller HK hver for seg, da dette er det eneste socket 754 systemet som er i huset.

har vell ikke en HK høytaler du kan få koblet til ?.. kan du høre på antall pip eller hva "stemmen" sier, og skjekke i manualen ;)

Lenke til kommentar

har vell ikke en HK høytaler du kan få koblet til ?.. kan du høre på antall pip eller hva "stemmen" sier, og skjekke i manualen ;)

HK høytaler? Har koblet til en "speaker" ting sammen med resten av kablene som skulle kobles til fra kabinett-fronten. Det stod "Speaker" på en av dem.

Men nei, hører ingen pipelyder. Virker som om maskina starter helt normalt, bortsett fra at det ikke er noe skjermbilde... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...