Pug Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Jeg er nettopp ferdig med å oppgradere PC'en, og jeg trodde alt hadde gått helt greit, fram til jeg prøvde å starte opp. Det virker som at den starter helt fint, ikke noen ulyder eller noen feilmeldinger fra selve HK, men jeg får ikke noe skjermbilde! Hvorfor får jeg ikke noe skjermbilde? Har oppgradert HK, CPU, RAM, PSU og skjermkort. Har dette oppsettet nå: MSI K8N Ultra Platinum AMD Athlon 64 3000+ 1024 MB Corsair Valuse Select NorthQ PSU Gainward 6800LE Det jeg har gjort hittil er - Ta ut gamle deler - Sette inn nye, koble til strøm og IDE og andre kabler - Prøve å starte opp, men ikke noe skjermbilde Er det noe viktig jeg har glemt å gjøre? Noen fysiske innstillinger på HK eller skjermkort? Eller skal det komme skjermbilde med det samme etter at jeg har gjort det nevnt på punktene over? I så fall, hva er galt? Hva bør jeg sjekke? Er første gang jeg har bygd PC selv, så jeg vet ikke hva jeg må teste og sjekke ol Håper noen gidder å hjelpe meg Endret 31. oktober 2004 av Pug Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Sjekk at kortet står helt i sporet. Det er det vanligste problemet med nytt hk + kort. Ta det gjerne helt ut og dytt det på plass igjen. Lenke til kommentar
hainz Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Søk i forumet etter 6800LE det er endel problemer med første utgaven av dette kortet. noe pipelines tull. Lenke til kommentar
weliiiss3245 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Hadde det samme problemet med mitt ati radeon 9800 pro. Jeg tok kortet ut av og putet det inn igjen, da virket det Endret 31. oktober 2004 av kristoffer88 Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 HAr hatt det problemet mange ganger. Tro meg! Det som er feilen er kortslutning. Prøv å starte opp utenfor kabinettet. Sett skjermkort, ram, cpu og kjøler, hk og psu på foreks. hk esken. Så starter du du opp og da får 99.9% bilde. (hvis ikke det er noe galt med delene da) Så monterer du det i kabbisen enda mer forsiktig enn forrige gang. Og da skal du nok se at det virker Mvh. Jesper Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Regner med at du har plugga i molex-kontakten som skal i skjermkortet? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 HAr hatt det problemet mange ganger. Tro meg! Det som er feilen er kortslutning. Prøv å starte opp utenfor kabinettet. Sett skjermkort, ram, cpu og kjøler, hk og psu på foreks. hk esken. Så starter du du opp og da får 99.9% bilde. (hvis ikke det er noe galt med delene da) Så monterer du det i kabbisen enda mer forsiktig enn forrige gang. Og da skal du nok se at det virker Mvh. Jesper Hva mener du? Om kortet er kortslutta, forsvinner vel ikke kortslutningen om jeg tar det ut sammen med alle de andre delene og starter det opp utenfor kabinettet? Eller hva mente du? Skal dobbelsjekke at molexkontakten står ordentlig i, og ta kortet ut og inn av AGP-slot'n nå Noen andre forslag om ikke det funker? Kortet starter helt fint opp, lyser en fancy rød LED på vifta osv (regner med at den røde LED'n på vifta skal lyse rødt? Det er ikke noe galt om den lyser rødt? ) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 J0ppe/Jesper tenker nok på at du kan han en kortslutning mellom hovedkort og bakplate. Glemmer du å dytte inn drevkontakten, kommer kortet til å klage høylytt. LEDen skal lyse rødt, ja. Bruker du DVI-adapteret? Lenke til kommentar
Pug Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) J0ppe/Jesper tenker nok på at du kan han en kortslutning mellom hovedkort og bakplate. Glemmer du å dytte inn drevkontakten, kommer kortet til å klage høylytt. LEDen skal lyse rødt, ja. Bruker du DVI-adapteret? Glemme å dytte inn drevkontakten? Hva mener du? Når jeg starter opp maskina er det to ting som tyder på at ikke ting er som de skal være; Ikke noe skjermbilde, og det lyser ikke grønt på power LED'n. Regner med at jeg har gjort noe feil da jeg kobla på power LED'n, så jeg tror ikke det spiller noen rolle ( ? ) Nå har jeg prøvd å ta inn og ut kortet og ta inn og ut molex kontakten, uten noe resultat. Har en CRT skjerm, og har prøvd både vanlig VGA tilkobling, og VGA gjennom adapter tilkobling. Ikke noen forskjell. Hva skal jeg prøve nå? Må jeg ta ut alle delene og legge dem utover og starte opp slik, for å sjekke at det ikke er noen kortslutning? Eller ville jeg merka det om det var kortslutning på andre måter? (Ville maskina i det hele tatt ha starta opp uten noen pipe-lyder / blinkende lys ting på HK?) Er det ikke noe annet alternativ? Må jeg ta ut alt, for så å prøve å starte opp utenfor kabinettet? Endret 31. oktober 2004 av Pug Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Glemmer du å dytte inn drevkontakten, kommer kortet til å klage høylytt. ..eller hvis den ikke står skikkelig inni får du ganske enkelt ikke skjermbilde, men kortet går helt fint (tilsynelatende). Det har vertfall skjedd med meg Edit: drevkontakten er molexkontakten. Endret 31. oktober 2004 av ptv- Lenke til kommentar
Pug Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Glemmer du å dytte inn drevkontakten, kommer kortet til å klage høylytt. ..eller hvis den ikke står skikkelig inni får du ganske enkelt ikke skjermbilde, men kortet går helt fint (tilsynelatende). Det har vertfall skjedd med meg Edit: drevkontakten er molexkontakten. Den er jeg sikker på at står skikkelig i, så det er ikke problemet... Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre videre nå... Aldri bygd PC før, så jeg vet ikke hva mer som kan være galt. Noen forslag? Bortsett fra å ta ut alt og starte opp utenfor kabinettet? (Siste løsning ) Kan forresten teste om det gamle Geforce 4 TI4400 kortet mitt får fram skjermbilde. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 som foreslått over.. prøv å monter alt på nytt.. skjekk at ledninger er koblet hvor de skal, alle kort ( spesielt ram / skjermkort ) er satt riktig, og sitter helt nedi. Eventuel ( også nevnt tidligere ), monter alt utenom kabinettet, da det kan være korslutning fra hk -> bakplate. Hvis du har 2 rambrikker, fjern den ene, og start opp. Funker ikke det, prøver du med bare den andre brikken, eller eventuelt bytte spor. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Har prøvd med det gamle GeForce 4 kortet mitt nå. Samme resultat, eneste forskjellen var at power-knappen på skjermen lyste grønt med Geforce 4 kortet, mens den lyste oransje med GeForce 6800 kortet. Skal prøve å bytte om på rambrikkene nå (Har 2x 512) Om ikke det funker får jeg ta ut alt og starte opp utenfor kabinettet. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Huff... Nå har jeg tatt alle delene ut av kabinettet og satt alle ledningene på riktig plass (dobbelsjekket). Fortsatt ikke noe skjermbilde. Har prøvd med et annet skjermkort --> ikke noen forskjell, bortsett fra at strømknappen til skjermen lyste grønt istedet for oransje. Har prøvd med en og en minnebrikke i alle tre minneslot'ene --> ikke noen forskjell. Hva kan dette tyde på? Det må vel enten være et defekt HK eller CPU? Eller kan det være noe annet galt? Takker for all hjelp! Endret 1. november 2004 av Pug Lenke til kommentar
meeg Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Kan være defekt hovedkort ja. Har du forresten prøvd å resette hovedkortet? Både med jumper og ut og inn med batteri. Spinner CD opp hvis det står i ved oppstart? Kan du høre hardisk spinner opp? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 kan tyde på at hovedkortet er fuck'a ja. men det kan jo også være mange andre grunner Lenke til kommentar
Pug Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Kan være defekt hovedkort ja. Har du forresten prøvd å resette hovedkortet? Både med jumper og ut og inn med batteri. Spinner CD opp hvis det står i ved oppstart? Kan du høre hardisk spinner opp? Jeg er ikke sikker på om HD spinner opp, men jeg tror den gjør det. CD spinner i hvert fall ved oppstart. Mister jeg garantien om jeg resetter hovedkortet? Eller om jeg tar batteri ut og inn? Hvor er battieriet / hvordan tar jeg det ut og inn? Hvilke andre grunner kan det være enn at HK er defekt da? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Du mister ikke garanti ved å resette hovedkort/ BIOS. Har du starta opp uten å ha hovedkortet i kabinettet? Sleit selv med noe lignende som deg en gang og da var det en skruet som kom i kontakt med lederne på hovedkortet. Så snart dette var isolert, fungerte alt igjen Lenke til kommentar
Pug Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Du mister ikke garanti ved å resette hovedkort/ BIOS. Har du starta opp uten å ha hovedkortet i kabinettet? Sleit selv med noe lignende som deg en gang og da var det en skruet som kom i kontakt med lederne på hovedkortet. Så snart dette var isolert, fungerte alt igjen Ja, jeg har tatt alt ut fra kabinettet og prøvd å starte opp utenfor. La delene oppå de antistatiske posene. Men det var akkurat samme resultat som da jeg hadde delene inni kabinettet. Hvordan resetter jeg ved å ta batteri ut og inn? Hvor er batteriet? Skal prøve å resette med jumpere nå, krysse fingrene... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 RTFM, kjære. Batteriet er en blank sak på størrelse med en femmer, ta det ut, vent i et minutt eller noe og sett det tilbake på plass. Husk å dra ut strømmen til hovedkortet/maskinen først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå