Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dette må gjøres i løpet av helgen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i 3-4 dager prøvd å surfe på internett, trådløst fra min bærbare pc.

Jeg har denne ruteren.

Kan noen skrive detaljert hvordan jeg skal konfigurere denne ruteren fra "hode til tå"?

Har en stasjonær pc og en bærbar, FS Amilo Pro V2000. Denne har et trådløst Wlan kort integrert. Jeg å prøvd å komme på internett med denne, men den finner ikke noe trådløst nett selv om ruteren har default settings.

Vær så snill.... det haster. :whistle:

Er takknemlig om noen kunne hjelpe til.. :)

Takker for all hjelp. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke du en tråd gående om akkurat den samme saken? :nei:

Du har jo fått ganske god forklaring på hvordan denne virker, det er du som har rotet til med bla kryptering av noe slag.

Sett all av kryptering på DISABLE. Gå inn på Client list. velg ADD, legg til din MAC adresse som tilhører din bærbare. VIPS, det fungerer.

Etterpå, gå inn på den bærbare. be den søke etter tilgjengelige trådløse nettverk.

Si JA om den spør om du vil koble deg til et trådløst nettverk som IKKE er sikret.

Sånn. enkelt.

Lenke til kommentar

Når det gjelder routeren er det bare en å følge manualen (User Guide). Prøv å bruke setup wizard. Bedre råd kan jeg ikke gi når det gjelder denne. Sjekk om routeren fungerer ut ved å koble deg opp ved hjelp av kabel. Kabel er også det beste når du skal sette opp routeren.

Faktisk kan feilen vel så gjerne ligge på den bærbare. To mulige forklaringer, men jeg har bare erfaring med en modell av FS. Forklaring en. Du har glemt å slå på WLAN. Flere FS maskiner har en knapp til å slå av og på WLAN ovenfor tastaturet. Forklaring to er at du ikke har fått satt opp det innebygde kortet skikkelig. Du skal finne tilgangen til dette under Kontrollpanel. Husker ikke hva navnet var, men sjekk i manualen til den bærbare. Windows sitt innebygde oppsett er ikke bra nok, du må i de fleste tilfeller finne programvara til den innebygde HW.

Lykke til!

PS!!

Iceraven!

Maskinen skal finne nettverket selv om kryptering er på, men du får ikke logget på.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Hei!

Prøvde Start- kjør-cmd-ipconfig/all...men det kom ikke fram noe..

Ikke i en kommando

Start - kjør

Skriv inn cmd

Da får du opp et vindu som heter ledetekst

Skriv inn ipconfig /all (husk mellomrom mellom ipconfig og /)

Da får du listet opp alle opplysningene om nettverkskort i maskinen (Ethernet-kort).

Fysisk adresse er det samme som MAC-adresse.

Du skal få opp 2 kort, et trådløst og et kablet. Det siste heter ofte Lokal tilkobling.

Lenke til kommentar

Hei!

Får opp i kommandoen ipconfig /all følgende:

Windows IP-konfig.

Primær DNS-suffiks:

Nodetype: Broadcast

IP-ruting aktivert: NEI

WINS Proxy aktivert: NEI

Ethernet kort Trådløs nettverkstilkobling:

Medietilstand: Medium frakoblet

Hva må jeg gjøre... er det noe som ikke er aktivert på den bærbare?

Endret av T-mac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...