Zoiros Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg sendte følgende mail til komplett.. Venter enda på svar, men kanskje dere har noen løsning på problemet. "Hei. Jeg kjøpte følgende komponenter hos dere til en ny PC den 28.09.2004 med ordrenummer xxxxxxxxx: 100301844 - Gainward GeForce 6800 GT 256MB DDR3 200300868 - MSI K8N NEO FSR Mainboard S754 300300492 - AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz BOXED AX 400112810 - Western Digital Caviar 200GB 8MB 500117212 - Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB (2 stk) 600117755 - Chieftec BX Tower m/dør Sort Kostet ca 10.000 kr Det har oppstått et problem som jeg sliter med og jeg finner ikke ut hva problemet kan være. Så vidt jeg kan se er det ikke et software relatert problem. Det som skjer er at hver gang jeg skal prøve å instalere et spill (både originalt og brent) erklærer pcen at cden er korupt og nekter å fortsette med instalasjonen. Dette gjelder bortimot alle cder/dvder (noen untak). Alle cdene er plettfrie og uten smuss. Under følger en liste med ting jeg har prøvd for å fixe problemet: -Intalerte windows på kjøpt hardisk -Instalert alle drivere som kom med hovedkortet (også med og uten IDE drivere) -Instalerte øvrige drivere som kom med, samt oppdaterte drivere fra nettet -Instalert alle drivere fra MSI sin oppdateringstjeneste -Instalerte alle nye oppdateringer fra microsofts WINDOWS UPDATE. (ink v2 av XP) -Skiftet optisk enhet mellom cdrom, dvdrom og cdbrenner -Skiftet til helt nye IDE-kabeler (med flere spor) -Byttet om på kablene. -Velge retry eller ignore ved instalasjon. -Bruke systemgjennompretting -Brenne spillet til en image for så å instalere spillene via deamontools -Brenne spillet til en image på en annen pc for så å overføre imagen til den nye pcen og så bruke deamontools -Kopierte spillet til hardisken for så å kjøre instalasjonsporsessen derfra -Kopierte spillet til hardisken til en annen pc for så å overføre til den gjeldene pcen og instalere -Dele cdromen til en anne pc for så å instalere spillet via nettverket -Reinstalert windows på den harddisk jeg kjøpte -Reinstalert windows på en annen harddisk uten den jeg kjøpte til stede Ingenting av det over funker. Men det ser ut til at det til en hver endring er varierende hvilken spill som funker og hvilken som ikke funker. Flerer ganger ved instalasjon og ved vanlig spilling (av spill jeg har overført fra en intalasjonsmappen på en annen pc) kan også hele pcen stoppe og jeg får bluescreen. Problemene har jeg hatt fra dag 1. Ser ut til at moderkortet på en eller annen måte har problemer med å holde samme overføringshastighet mellom intalasjonsprosessen og hardisken. Jeg skal få en kompis som har noe bedre peiling enn meg til å se på PCen, men kan dere gi noen komentarer til hva det kunne være som gjør dette og en eventuel løsning. Jeg har prøvd så godt jeg kan og ønsker så mye som dere å slippe å sende tilbake noen komponenter. Blir bare litt fortvilet grunnet at PCen er helt ny og bør funke. (beklager evt. skrivefeil har ikke god tid eller retteprogram) MVH André Chr. Andersen" Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Høres ut som RAM-prob. Kjørt Memtest86? Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Kan ikke få understreket hvor nyttig MemTest86 kan være! http://memtest86.com/ Har luka ut endel av mine svært kjedelige stabilitetsproblemer slik. Lenke til kommentar
Zoiros Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvor lang tid tar denne testinga.. Er på 1 time og 13 min nå! Det var 1GB ram. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Hvor lang tid tar denne testinga.. Er på 1 time og 13 min nå! Det var 1GB ram. et par-tre runder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå