Gå til innhold

Laptop la petit?

squeese

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en laptop av mindre skala, 12inch kanske?

Noen som har tips angående det feltet?

Mac's lille 12inch er så forbanna sexy, men det er jo mac da.. :)

Lurte på om noen har tips angående små laptops @ PC markedet.

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne har jeg akkurat bestillt selv, men da modellen med DVDRW. Litt dyr men absolutt den minste og mest "sexy" jeg kunne finne. Innebygd optisk enhet har den også, noe som var et av mine krav når jeg vurderte alternativer. Om du ser litt lengre ned i forumet så finner du flere tråder om dette temaet (altså ultra portable).
Lenke til kommentar
Mac's lille 12inch er så forbanna sexy, men det er jo mac da.. :)

Men det er jo en mac da??

Å nei, du vil såfall ikke ha en UNIX basert operativsystem, og ha det helt virus/ spyware fritt platform?

Det eneste mac er dårlig på er regnskaps programmer, og spill. Siden spill uansett er utelukket på en 12" så er mac iBook den maskinen der du får mest for penga 6 timer batteri. Og PB er litt lettere, og krafigere, samt har støtte for ekstert DVI/vga skjerm, mens iBook bare har VGA. Du har mulighet for DVD brenner på 12" pb men ikke 12" ibook. Det er vel slik at det er 5timer batteri på pb 12".

Gå til næremeste mac butikk eks www.officeline.no www.edbergen.no så kan du se de personlig. OS X (10,3 Panther) er en drøm, det er utrolig mye bedre. Samt så får du med flere gratis programvarer som vil koste flere tusen tilsvarened for win.

Mail programet er utrolig bra, sammer er kalenderen, adresseboken, iPhoto, iMovie osv.

Har ikke møtt mange som har klaget over at macene er dårlige.

Les de to artiklene så får du et litt bedre inblikk.

http://www.linuxinsider.com/story/36964.html

http://www.linuxinsider.com/story/36120.html

Lenke til kommentar
Om du mener iMovie er bra må du ha røyka sokka dine? holder jo ikke engang til å redigere mormors hjemmevideo. Du får jo med tilsvarende programmer som hvertfall ikke er noe dårligere når du kjøper en windows basert pc. Men men.

*host host brukerfeil host host* ;)

Hvis du kan bruke det, noe som ikke er så vanskelig er det et utrolig nyttig verktøy. Selfølgelig ikke det krafigste som finnes i verden, men så er det ikke poenget heller. Har redigert flere filmer på iMovie, hvorfor du ikke har klart den, må jeg nok dessverre konstatere ikke har noe særlig med programmet å gjøre.

Lenke til kommentar

Joda det fungerer jo sikkert men du drar jo det frem som det skulle være rene drømmen, noe det ikke er. hvertfall ikke etter min personlige oppfatning. men reagerte litt på at du drar frem dette som ett av programmene som ville kostet tusenvis av kroner hvis du kjøper en ny pc. en windows pc kommer jo med en tilsvarende pakke. windows movie maker , outlook. etc etc

Lenke til kommentar
men oqo er jo også litt snerten da! ;)

den var jo heeelt sinnsykt rå da.. noen som vet hvor/om den selges i norge?

On topic: Jeg mener at MAC er veldig bra.. spesiellt kombinert med OSX..

Har brukt MAC i 2 år nå, på skolen. Første året hadde vi OS9.2.. Det var utrolig ustabilt, men med en gang vi fikk installert OSX ble alt mye mer stabilt. I tillegg er MAC best på maskiner for grafisk arbeid (hvis du driver noe med det) eksempelvis PhotoShop, Flash, Indesign, Final Cut (forøvrig et film redigeringsprogram) etc..

jeg vurder og kjøpe meg en 12" PB fordi jeg som du sikkert har forstått driver å leker meg litt med grafiskdesign og webdesign. i tillegg er den jo utrolig liten og lett å ta med seg... Men økonomien hindrer meg nok en gang!

Nå vet ikke jeg hva ditt bruksområde er, men etter min smak er Apple veldig flinke til å produsere finfine arbeidstasjoner til grafisk bruk, kontorbruk, surfing og litt spilling i ny og ned! :thumbup:

Konklusjon:jeg ville gått for en 12"power book! :yes:

mvh bigben

Endret av bigben247
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...