Gå til innhold

Redusert ytelse på mitt kort ifht. tilsvarende

Wizendraw

Anbefalte innlegg

Jeg har et PowerColor r9800pro-kort, som jeg kjøpte i mai. Har en kamerat som har Sapphire sin distribusjon av samme kortet, og opplever at han har mye bedre ytelse i spill enn meg.

F.eks: I Battlefield Vietnam har jeg lagg på musa (skjermbildet henger etter musebevegelsene) i relativt dårlige oppløsninger, mens han kjører høyere oppløsninger og har null problemer.

Det samme gjelder mange andre spill, f.eks. Half-life. Der har jeg problemer når jeg kjører OpenGL-drivere, mens alt sklir fint når jeg bruker D3D.

Jeg har ikke klokket kortet, og det har ikke han heller.

Mine specs ligger i profil, hans er følgende:

P4 NW 3.0ghz

Abit IC7-MAX3

512mb Corsair Value PC3200

Sappire Radeon 9800pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At musa lagger er nok ikke skjermkortet sin skyld, uten AA og AF skal et r9800pro med 128bit minne klare battlefield Vietnam helt fint på lave oppløsninger.

Uansett, siden Powercolor ikke lager 128bits PRO kort tror jeg nok ikke det er der feilen ligger :p

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Om begge kortene er av type radeon 9800pro med 256 bits minnebuss så har det IKKE noe å si hvilken produsent som har levert kortene. Der akkorat samme gpuer og rammen er som oftest lik også. Ditt problem er garantert relatert til drivere eller føkk med windows. Formater og legg inn windows på nytt. Hadde selv problemer med at call of duty lagget av og til uansett oppløsning. La inn windows og bare de driverne jeg trengte, og vips så var problemet helt borte.

Lenke til kommentar
Om begge kortene er av type radeon 9800pro med 256 bits minnebuss så har det IKKE noe å si hvilken produsent som har levert kortene. Der akkorat samme gpuer og rammen er som oftest lik også. Ditt problem er garantert relatert til drivere eller føkk med windows. Formater og legg inn windows på nytt. Hadde selv problemer med at call of duty lagget av og til uansett oppløsning. La inn windows og bare de driverne jeg trengte, og vips så var problemet helt borte.

Jeg har hatt problemet ganske lenge, husker ikke akkurat når det starta.

Men jeg har prøvd med både win2k og XP, og reinstallert mange ganger av forskjellige grunner. I tillegg har jeg brukt både Omega- og Catalyst-driverne.

Når jeg tenker meg om, så kan det faktisk være at problemene starta etter at jeg la inn omega. Kan prøve å installere catalyst når jeg kommer hjem (er på lan), og sjekke.

For the record:

Mitt kort

Kameraten min sitt kort

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...