Gå til innhold

Popupsproblem - Hvilket program for å stoppe det?

BLOMST AFC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1: skjerpings på topicfronten.

Hvis du installerer SP2 til Windows XP, får Internet Explorer popupblokker. Men vil heller anbefale deg å bruke Opera eller firefox (opera vet jeg i allefall har innbegygget popupblokker som du kan slå på). Kjør en runde med AdAware personal 1.05 og spybot search and destroy 1.3 på pc'en din for å sjekke etter spyware, da spyware drar med seg mye sånt dritt som popups osv.

Du finner all infoen du trenger på google.com

Lenke til kommentar
Hei, jeg trenger noen tips for å bli kvitt pop-ups og sånt dritt. Jeg bruker Shareaza som nedlastnings program, er det noen problem med det? Må jeg downloade noe pop-up block, og hvor får jeg tak i det? :hmm:

noen generelle tips:

* oppdater windows via windows update

* oppdater og kjør din antivirus

* oppdater din firewall

* oppdater og kjør adaware/spybot

dette bør du gjøre minst en gang i uka. er det noe av det nevnte ovenfor som du mangler, så har du et problem - unngå da bruk av internett for din egen og andres skyld.

vedrørende popups:

* hvis du på død og liv *må* bruke internet explorer, så pass på at du har enablet popup-blocker

* bruk heller opera eller firefox, og enable popup-blocker

alle programmene over kan du finne gratis og lovlig, og er høyst anbefalt - og vil fri deg fra spyware, adware, popups, ormer og virus.

Lenke til kommentar

En anna ting som er fint og er Kerio Firewall. Den blokker sykt mange annonser.

Men den spør om alt mulig av instalasjoner osv. Men den er fin, for nesten daglig spør den om jeg vil godta ei internet explorer fil som vil inn (bruker bare opera), som er trojansk hest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...