Gå til innhold

Hvilken AMD prossesor er billig?

salah

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på hvilken Socket A prossesor er billig jeg!

Jeg har et AMD Athlon 1.3 GHz prossesor men det begynner å bli lite nå!

Jeg har Abit NF7 V2.0 hovedkort!

Prossesoren må helst være sterk nok og funke fint i et år!

Noen som har tips?

Takker for hjelp!!

Mvh, pavlion

EDIT: Jeg mente hvilken prossesor som var billig, ikke hovedkort :)

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I topic skrev du "Hvilken AMD prossesor er billig?" Og så spør du "Jeg lurer på hvilken Socket A hovedkort er billig jeg!" Prøv å vær litt mer tydelig da...Rart at ikke en moderator har kjeftet på deg.

"Prossesoren må helst være sterk nok og funke fint i et år!" Kommer helt an på hva du skal bruke PC'n til det! Skal du spille de nyeste spillene så burde du absolutt ha noe kraftigere. Socket A er på vei ut. For AMD er det socket 939 og Athlon64 som gjelder fremover.

Dette hovedkortet og prosessoren f.eks.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Kjøp deg en XP-M 2400 35W hos Itbutikken. Sjekk at koden er AXMD2400FJQ4C slik at du får 35w varianten. Denne kan du sikkert klokke til XP 3000+ eller lenger hvis du tør. NF7 passer ypperlig til denne og klokking og er noe av det beste for socket A.

Har dette selv og har klokket moderat til 333fsb/2.1gHz/1.35V som tilsvarer XP 3000+ synes det holder og du kan bruke den kjøleren du har. PC'n er dønn stabil :thumbup:

PS husk at ram'n må matche prosessor - har selv standard PC3200 ram.

Endret av bengh
Lenke til kommentar
Kjøp deg en XP-M 2400 35W hos Itbutikken.  Sjekk at koden er AXMD2400FJQ4C slik at du får 35w varianten. Denne kan du sikkert klokke til XP 3000+ eller lenger hvis du tør. NF7 passer ypperlig til denne og klokking og er noe av det beste for socket A.

Har dette selv og har klokket moderat til 333fsb/2.1gHz/1.35V som tilsvarer XP 3000+ synes det holder og du kan bruke den kjøleren du har. PC'n er dønn stabil  :thumbup:

PS husk at ram'n må matche prosessor - har selv standard PC3200 ram.

:yes:

Veldig godt forslag :thumbup:

AMD sempron er ett billig og bra alternativ hvis du skal fortsette på socket A.

De har mange forskjellige varianter på komplett :)

:no:

Sempron er ikke noe særlig på pris/ytelse i forhold til Athlon XP.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Du har bra hk. kjøp xpm 2400+ 35W utgaven.

Den cpuen som er omtalt er ment for bærbare maskiner. Dvs at den produserer lite varme, og med god nok kjøling kan den klokkes langt mer enn en vanlig 2400+, som nevnt. Tenkte akkurat på den... Bra valg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...