Bawaria.no Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Au , jeg har akkurat blitt en lykklig eier av et Nikon D70, muligt at jeg kunne søkt og lett etter tråder her om emnet. Det jeg lurer på om det er noen som har noen tips, om et brukende makro objektiv. jeg registrerer at det går an å kjøpe noen andre typer en Nikon sine. Jeg er er helt grønn med dette apparatet. Mitt andre er et olympus 5050 Z, det har jeg hatt mye glede av. Å nå tenkte jeg at jeg kunne få glede av det nye kameraet også, men fant ut at jeg sikkert trenger et makroobjetiv i tillegg. Tar mye bilder av Modelljernbane som er min største hobby. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Billige og svært bra makroobjektiver: Tamron 90mm f/2.8 Macro Sigma 105mm f/2.8 Macro Disse er visstnok likeverdige med tanke på skarphet, men noen har påstått at Tamron-objektivet er mer solid. Selv er jeg meget fornøyd med Sigma-objektivet. Lenke til kommentar
NikonD70 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Til D70 vil jeg også anbefale de Anderfo sikter til og hvis du har tenkt deg et enda høyere budsjett er Micro Nikkor 105 suverent. Anbefaler å søke litt, det står mye om makro objektiver rundt på forumet: Denne ble startet for en uke siden: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=318504 Lenke til kommentar
Bawaria.no Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Takker for tilbakemelinger, valget falt på sigma sitt 105 mm macro. Ser ut til et valg jeg kan leve med . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå