Myrsve Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg er gansek ny på linux og jeg bruker FC2 Hei jeg installerte wine her om dagen, men nå har det kommet en ny versjon av wine. jeg får ikke intallert den nye wine. når jeg prøver å intallere får jeg bare masse av dette file /usr/share/wine/wine.inf from install of wine-20041019-1fc2winehq conflicts with file from package wine-20040914-1fc2winehq så da tenkte jeg å avinstallere den gammele wine installasjoen jeg skrev # rpm -e /home/myrsve/programmer/div/wine-20040914-1fc2winehq.athlon.rpm så fikk jeg melding feil: pakke /home/myrsve/programmer/div/wine-20040914-1fc2winehq.athlon.rpm er ikke installert men pakken er installert. Er det noen som kan jelpe meg. 1. Hvordan avinstallerer jeg den gammle versjonen ? 2. er det noen måte å oppdater den eldre installasjonen? Lenke til kommentar
TorS Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Du har tenkt riktig, men gjort litt feil Når du skal avinstallere en pakke, bruker du rpm -e. Men du bruker ikke et filnavn etterpå, men navnet på pakken. I ditt tilfelle vil vel dette bli noe som: rpm -e wine For å oppdatere pakker kan du bruke rpm med U-switchen. rpm -U "/hvor/pakken/ligger/pakke.rpm" For å finne mer informasjon om emnet vil jeg anbefale man rpm Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Fikk det til takk for hjelpen Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Fikk det til takk for hjelpen Når det har kommet en ny versjon av en pakke, trenger du bare å oppgradere pakken. rpm -Uhv <filnavn.rpm> Oops såg ikke at du hadde skrevet det TorS Endret 31. oktober 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå