Gå til innhold

Beste dualpack til max 1.700 og lett FSB klokking?

Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når du sier "lett FSB klokking" hva har du som utgangspunkt da?? Skal du klokke fra DDR400 og oppover (over Athlon XP3200+) eller fra DDR333 og oppover (f.eks klokke en XP2500+ opp til 3200+)??

Skal du over DDR400 er det lurt å kjøpe noe annet enn TwinMos (Corsair, OCZ ol), skal du litt over DDR333 kan du godt kjøpe TwinMos PC3200.

Lenke til kommentar
Da er jeg usikker på hva du mener, for PC3200 er vel DDR400 pr. spek? dvs. 200Mhz.

PC3200 er DDR400, ja (200MHz FSB * 2 pga DDR).

Men tanken var å komme opp til rundt 216Mhz/DDR433 maks på FSB. Ikke sikkert så høyt heller. HK som begrenser.

Hva skal du klokke??

Hvis du er heldig greier du kanskje å komme på DDR433 (PC3500) med TwinMos-brikkene om du setter opp spenningen og slakker timingsene en god del.

Ellers så plukker du opp 1GB PC3500 til rundt 2000,- her, der kan du velge nøyaktig det du vil siden alle er garantert å klare DDR433.

Lenke til kommentar

PQI 1024 virker bra. men hva er forskjellen på Gold og Platinum på disse brikkene?

Jeg skal klokke en XP-M2400+ 35w, men ikke ekstremt men rundt middels med god luftkjøling. Det skal kun klokkes slik at det ikke blir for mye støy i systemet. Skal være så stillegående som mulig.

Første ønske er å få den opp på XP3200+ hastighet med mindre varmeutvikling enn en XP2500+ ville gitt. Og kanskje mindre enn en XP3200+ også ville gitt, men det er nok ikke så realistisk kanskje.

Jeg har egentlig ikke noe stort behov for klokkingen da det også vil være en kombinert PC/server. Men det blir mer en kjæledegge jeg kanskje kommer til å klokke etter behov. Vet ikke hvor mye jeg reduserer levetiden ved å ha den på 24/7 @3200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...