Gå til innhold

Chieftec og vifter.

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg et Chieftec DX01BD Miditower

Og det skal være plass til 4 vifter inni den, 2 stk foran og 2 stk bak.

Vet noen hva slags vifter det er størrelse mener jeg da?...

er det sånne 80mm x 80mm ?...

Og hva er lurest da, 2 stk foran som suger inn luft og de bak som blåser ut, så du har bra gjennomstrøm?!?

Og en tin til, hørte at det kabinettet har plass til ei vifte på sidedøren, men det var ikke hull til det på bildet på microplex sin side...kommer det som "extra utstyr"? den døra?

Takker for svar..

[ Denne Melding var redigert av: boza på 2002-05-23 12:05 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er plass til 4 80*80 vifte ja.

Samt at det følger med en som står i sideplaten.

Blås inn i fronten og ut bakerst så blir det bra skal du se.

Har selv et midi i sølv utførelse,kjempegreier.

Det skal være hull i siden med gitter over,sikkert bare et gammelt bilde eller.no.

Lenke til kommentar

Det er 80mm vifter som det er plass til 4 av i det kabinettet, 2 foran og 2 bak. De foran setter du til å suge inn og de bak trekker ut.

Kabinettet du skal ha er det sorte, og det har ikke den originale vifta montert i sidedøra. Alle andre fargevarianter (unntatt grå) har den vifta.

Men du kan jo kjøpe original sidedør med plexi og vifte? Eller kjøpe en annen fargevariant.

Har selv DA01SLD, sølv bigtower med vifte i døra, og kjører i tillegg 4 kabinettvifter som beskrevet ovenfor. Fungerer fint, lav og grei temperatur i kabinettet og på hk/CPU.

Lenke til kommentar

1000 takk for svar.

Lurte på no mere å da, kobler dere viftene deres til hovedkortet eller rett i strømforsyninga...?

Skal kjøpe meg et MSI k3 ultra-aru 333 kort, og vet ikke om det er "plass" til mange vifter på den, hvis det da er sånn at dere kobler dem til h'kortet!?

Lenke til kommentar

Ikke sett viftene på hovedkortet, ta strøm rett fra PSU.

Hvis du planlegger er stille system, så kan jeg opplyse om at vifta som er i døra bråker en del.

Men det er jo mulig å la vær å koble til denne, evt bytte den ut med en papst 12 eller 19 db...

Lenke til kommentar

Du kopler viftene til strømforsyningen.

Det er plass til 4 vifter, men det er ikke sikkert du trenger så mange.

Prøv med to, og plasser dem bak, og la dem suge ut.

Jeg har et Cheiftec kabinett, og fant ut at det ikke hjalp noe med frontvifter. Temperaturen i kabinettet ble ikke lavere.

Lenke til kommentar

Og forresten så er det ikke viktig med støyen, når pc'en er på så er det gjerne musikk på også som overdøver totalt...Men kjølinga er mer viktig så hvilke 80mm vifter blåser best?...vet dere?

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve litt forskjellig vifteplassering.

Jeg fant ut at to vifter bak var best, men jeg la litt vekt på støy.

Hvis du setter en vifte bak bør du tette den andre vifteplassen, så luften ikke suges inn der.

Lenke til kommentar

Det er jo bare tøv med 4 vifter i et nogenlunde normalt system. 2 vifter holder lenge.

Velg selv om du vil ha: overtrykk -(mindre støv) da setter du 2 vifter i front som blåser inn i kabinett. All logikk tilsier jo at luften blåser ut i åpningene bak. (dekk til unødvendige hull)

Velg om du vil ha undertrykk: (bedre kjøling?) sett 2 vifter bak i kabinett, og la de blåse ut varmluften.

All logikk tilsier nå at de trekker kald luft inn i front.

Prøv gjerne en vifte i front, og en vifte bak og se om det blir noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...