Gå til innhold

Pc ustabilt i noen spill.

Anbefalte innlegg

Hei! :!:

Har et lite problem med den nye pcen min.

Problemet er som følge:

Pcen er helt vanlig i windows og noen spill f.eks Doom III og X2 the threat og det går helt fint å spille de i flere timer om gangen med null stabilitets problemer. Men med andre spill som f.eks Tribes Vengeance og Star Wars Battlefront så liker de å låse seg etter 5-10 min med spilling. De låser seg helt (ser skjermbildet og lyden gjentar seg), kan ikke trykke på noen knapper osv. Etter 10 sekunders heng så fortsetter spillet som normalt, helt til den låser seg på nytt igjen 5 minutter senere. :cry:

Vet noen hva som kan være problemet? Det er utrolig plagsomt :/ får ikke sove om natta.

Vet ikke om det hjelper men jeg bruker windows xp sp2 og har en Gainward Geforce 6800 GT med den nyeste gainward drivern, 66.72 eller noe tror jeg den heter. Har prøvd nvidia reference drivern men det samme problemet oppstår og det er noe lavere ytelse på den reference drivern :thumbdown:. Tror ikke det er et varmeproblem siden skjermkortet og cpuen aldri overstiger 45 grader omtrent (max load).

Takker på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av svogeren min sliter med noe av det samme problemet du nevner her. Derimot skal han spille Generals, etter f.eks 10min med spilling saa maa han reboote systemet. Han har et Gainward FX5200 kort.

Det jeg kunne konkludere med er at enten er det PSUen som er for daarlig ( i hans tilfelle), eller det er kortet som sliter litt.

Han fant ut at kortet delte samme IRQ som et internt modemm tok det ut og problemet var lost, merkelig nok.

BTW: Hva er resten av maskin oppsettet ditt?

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...