slipknot_fan Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) satt på internett i går, søkte på love hina, ja, jeg elsker anime. så kom jeg inn på en litt vel stygg side. men nok om det. fikk bloodhound.i6 og download trojan. problemet er det at på en eller annen måte laster datamaskinen ned free xxx program som plager dritten ut av meg. har ikke windows xp-cd så formatering kan dere bare glemme... Skriveleif is hunting me down. Endret 31. oktober 2004 av slipknot_fan Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 www.google.com skriv inn Ad-aware trykk på linken som starter med download.com...... Innstaler oppdater og kjør test. Bør ofte kjøres uten at nettverks kabelen er i. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Eventuelt, se her. Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) +++++ glemte å si at jeg ikke kan bytte startside. VIKTIG. IKKE GÅ INN PÅ DENNE SIDEN. VIKTIG fjernetIKKE GÅ INN PÅ DENNE. det er siden der jeg fikk viruset. Endret 22. november 2004 av psilocybe Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Du har nok faatt mer enn et virus, ser det ut til. Last ned Hijack This og foelg instruksjonene i sticky-traaden. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Dette bør være en lekse om hva som kan skje hvis man bruker usikker programvare, som Internet Explorer. Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 2. november 2004 Forfatter Del Skrevet 2. november 2004 jaaaaa.... det gikk jo virkelig bra da..... det virket ikke. noen flere forslag? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 2. november 2004 Del Skrevet 2. november 2004 - Last ned Ad-aware SE (Last ned plugin'ene til den også). - Last ned Spybot 1.3 - Search and Destroy - Last ned Hijackthis - Last ned CWShredder Før du tar ibruk noen av disse, start opp maskinen i sikkerhetsmodus, slik at du slipper å bli infisert mens du skanner. Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - regedit – HKEY_Local – Software – Microsoft – Windows – Current version – Run/runonce - (her ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt) Fjern uønskede programmer NÅ kan du kjøre alle programmene, hvilken rekkefølge du gjør det i har ikke noe å si. Sørg for å ha de siste versionene av programmene nevnt ovenfor! Når du har gjort dette så kan du ta en virus-scan her! Jeg anbefaller deg på det aller høyeste å installere enten mozilla firefox, eller opera. Hvis du liker utseendet på internet explorer så er firefox det som ligner mest. Mens opera har et ganske annet utseende, og flere muligheter (Min favoritt). Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Er det mulighet å vite hvordan det gikk med ditt problem? Har du blitt kvitt problemet på pc'en din? Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 Jeg har Ad-Aware 6.0 - Spywareblaster - SpySweeper - PestPatrol - Spybot - CWShredder - HiJackThis - StopZilla - NOD32 Antivirus- Agnitum OutPost Firewall innstallert. (Rart at maskina går egentlig) Likevel kan det snike seg seg inn virus og trojanere. Er så drittlei Windowsen med all denne dårlige sikkerheten nå at jeg går over til Linux på nymaskinen. Vel, dualboot i første omgang da. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 (endret) Jeg har Ad-Aware 6.0 - Spywareblaster - SpySweeper - PestPatrol - Spybot - CWShredder - HiJackThis - StopZilla - NOD32 Antivirus- Agnitum OutPost Firewall innstallert. (Rart at maskina går egentlig) Likevel kan det snike seg seg inn virus og trojanere.Er så drittlei Windowsen med all denne dårlige sikkerheten nå at jeg går over til Linux på nymaskinen. Vel, dualboot i første omgang da. De fleste programmene du nevner her stopper ikke virus/trojaner, men det brukes til å fjerne de dersom du har fått det. For å unngå dette så må du bruke internet vettugt, dvs ikke klikk "ja" "neste" til alt som popper opp, lukk det med en gang. Anbefaller deg også å bytte nettleser fra IE til firefox/opera. Dersom du synes det er en stor forandring, så er det ingenting i forhold til å bytte fra windows til linux Edit: Du bør vel prøve å holde deg unna snuske-sider også Endret 22. november 2004 av jh_ Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 22. november 2004 Del Skrevet 22. november 2004 FireFox har jeg, og Opera har jeg også prøvd. Egentlig OK de. Ellers må jeg si at Internet bruker jeg ganske så vettugt, og "snuskesidene" holder jeg meg laaaangt unna. De er kanskje en av de største kildene til "pesten". Har også prøvd forskjellige Linuxdistroer på Live-CD, bl.a Slackware, Knoppix og SuSe, og må si det frister. Så det blir som sagt Linux på nymaskina. Bare så synd at man trenger Windows til spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå