Gå til innhold

Programmer avsluttes plutselig!

KrisDB

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med min laptop, Fujitsu Siemens en-eller-annen-modell, kjøpt ny i år. Har brukt den mye, men pent, og aldri hatt virus el.l. som jeg vet om. Men nå har jeg fått et problem:

Når jeg er inne på et program, avsluttes plutselig programmet uten forvarsel. Det kommer IKKE opp noe vindu om feil eller noe som helst etterpå. Dette skjer bare når jeg gjør visse ting i programmet, f.eks. når jeg søker i Kvasir på Internet Explorer. Da bare lukkes vinduet av seg selv etter at jeg har trykket på søk, og det er det. Det skjer også når jeg gjør andre ting, f.eks. når jeg har åpent BitComet, bare avsluttes det plutselig uten at noe mer skjer. Det skjer også i IE når jeg f.eks. skal spille et bestemt spill på en bestemt side, og når jeg setter meg på borte i msn messenger osv osv. det er fryktelig irriterende, og får jo ikke brukt de programmene/tjenestene som det skjer med :(

Jeg vet ikke helt når dette begynte, men det var vel første gang i starten av oktober eller noe sånn. Tror det begynte etter at jeg lasta ned Service Pack 2, men vet IKKE sikkert. Kan det ha noe med det å gjøre?

Noen som har eller har hatt et liknende problem? Åssen får jeg løst det? Takker for all hjelp :!:

Endret av KrisDB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan være at den går for høyt på ramma, da bare lukkes de vinduene som bruker mest ram.

Nei, tror ikke det er det som er problemet, prøvde nå å lukke alle programmer og så gå inn på internett og søke i kvasir, og det skjer fremdeles. Skjedde også når jeg lukket alt og gikk inn på BitComet.. Så det må være noe annet.

Lenke til kommentar

Har hadd lignende problem etter jeg innstallerte sp2. Han over har nok et poeng i at det kan være rammen som ikke strekker til. Og en kobinasjon med sp2 og for lite ram kan skape krøll. Etter som jeg har hørt, så krever sp2 endel ressurser av maskinen, bla ram. Prøv å avinnstaller sp2. Det har jeg gjort. ALt funker fint her nå.

Lenke til kommentar

Hmm... du kan prøve å disable DEP, om du ikke allerede har gjort det. Du finner info på det enkelt med "disable DEP" søk på google. jeg tror dog at DEP ville gitt deg en feilmelding om det var det som var problemet, men det er vel verdt et forsøk om du ellers står fast.

-Stigma

Lenke til kommentar
Hmm... du kan prøve å disable DEP, om du ikke allerede har gjort det. Du finner info på det enkelt med "disable DEP" søk på google. jeg tror dog at DEP ville gitt deg en feilmelding om det var det som var problemet, men det er vel verdt et forsøk om du ellers står fast.

-Stigma

Nå har jeg prøvd det, men ser ikke ut som at det hjalp. Men thanks anyway :yes:

Lenke til kommentar
Har hadd lignende problem etter jeg innstallerte sp2. Han over har nok et poeng i at det kan være rammen som ikke strekker til. Og en kobinasjon med sp2 og for lite ram kan skape krøll. Etter som jeg har hørt, så krever sp2 endel ressurser av maskinen, bla ram. Prøv å avinnstaller sp2. Det har jeg gjort. ALt funker fint her nå.

Ja, får prøve det! Men åssen avinstallerer jeg SP2? :blush: hehe jeg kan ikke mye om pc veit jeg:P har sett i legg til/fjern programmer i kontrollpanelet og fant det ikke der. kanskje det er jeg som er blind men.. :p

Lenke til kommentar

Ja, får prøve det! Men åssen avinstallerer jeg SP2? :blush: hehe jeg kan ikke mye om pc veit jeg:P har sett i legg til/fjern programmer i kontrollpanelet og fant det ikke der. kanskje det er jeg som er blind men.. :p

Der fant jeg det gitt :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg lokalisert problemet hos meg.. BT-programmet øker bruken av minne hele tiden. Den starter lavt, men stiger til programmet stenger seg. Bitcomet lukket seg ved 40 000k bruk av minne, mens bitspirit aldri lukket seg, så da låste pc'en seg ved for mye minne-bruk.. :/ Noen tips?

Lenke til kommentar
Nå har jeg lokalisert problemet hos meg.. BT-programmet øker bruken av minne hele tiden. Den starter lavt, men stiger til programmet stenger seg. Bitcomet lukket seg ved 40 000k bruk av minne, mens bitspirit aldri lukket seg, så da låste pc'en seg ved for mye minne-bruk.. :/ Noen tips?

prøv å øke virtual memory (paging file).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...