Gå til innhold

Windows\config er ødelagt!

duottar

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått et problem med min bærbare. Den starter ikke! Får opp en feilmelding om å sette inn original xp cd og reparere. Men jeg har bare recovery solution cd'ene (2stk).

Sånn som jeg har skjønt så kan man bruke recovery solution cd'ene men da vil alt som er lagret gå tapt. Det vil jeg ikke, da jeg har en masse dokumenter liggende i pc'en.

Hvordan skal jeg reparere uten at dokumenter o.l ikke går tapt?

Har en Toshiba sat sm30-842

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden du har lovlig versjon av XP(Lisens), så kan du jo laste en ordentlig CD fra P2P.

Men da mister jeg alt innholdet?? Må vel formatere på nytt da.

Mei, du kan bare kjøre Repair av din orig. XP-installasjon.

har prøvd å ta repair med original xp cd, men den kommer da til en dos-meny hvor jeg må skrive inn kommandoer, og det kan jeg ikke

Lenke til kommentar
når du booter på xp-cden så velger du å installere, når du kommer langt nok velger du din gamle xp-installasjon, og da vil du få et alternativ om å kjøre repair. dette er altså en annen funksjon enn den "dos-menyen" du snakker om. :)

Det er trygt?

Det har ikke noe å si at det er oem'??

Lenke til kommentar
det er trygt, og betyr ganske enkelt at du installerer xp over din gamle xp-installasjon. har gjort dette noen ganger selv, uten å miste gamle innstillinger eller data. spiller ingen rolle om det er oem, så langt jeg vet.

ok, prøver det nu

Det funket heldigivis. Mange viktige dokumenter reddet :w00t:

Takk for hjelpen

Endret av Liar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...