MagnusW Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg har lest en del om chipping av xbox og har bestemt meg for å gjøre det. Men jeg er litt i tvil om jeg skal sette inn en modchip eller om jeg skal flashe biosen. Jeg vet ikke helt om jeg har forstått det helt riktig , men er det sånn at om jeg går for å flashe biosen så kan jeg ikke spille LIVE? Er det den eneste forskjellen mellom modchip og flashing av biosen? setter pris på alle svar Lenke til kommentar
lar5one Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 flasher du bios sparer du litt penger, men da er LIVE ute av bildet, ja. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 OK.. Jeg skal ikke ha LIVE så jeg går nok for flashing av biosen. Vet noen om det er lett å legge inn spill på HD'en? Er det bare å legge spillet i skuffen og trykke åp 'kopier til HD' eller noe? Lenke til kommentar
Nexus6000 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Hmm, altså: Det du behøver å gjøre er å få tak i et modchip for å lodde fast i xboxen. Den inneholder allerede en rom/image som er klar til å brukes. Ikke bland begrepene. Å flashe et chip betyr å overskrive bioset med et annet bios. Det er ingenting du trenger å tenke på nå. Endret 31. oktober 2004 av Nexus6000 Lenke til kommentar
Panter Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Nexus6000: Om du ikke vet hva du snakket om så anbefaler jeg at du ikke misinformerer andre. Elorfin: Man kan modde Xbox uten chip, bare flashe originalbiosen, men det er mere vanlig å sette inn chip. Jeg skrevet mye om Xboxmodding her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=304211 Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Panter: Takk for svar. Skjønte at Nexus6000 ikke viste hva han snakket om. Du sier det er mindre vanlig å flashe orginalbiosen, men det er vel ingen store forskjeller fra modchip, bortsett fra at man ikke kan spille LIVE? Endret 1. november 2004 av Elorfin Lenke til kommentar
roolf Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Dersom du har en xbox av v 1.0 eller 1.1 (mao de elste typene) er det mulig å flashe xboxen med flere (dvs. 1, 2 eller 4) BIOSer som du velger mellom med bryter. Da kan du spille Live forutsatt at en av BIOSene er den originale. (Jeg har gjort dette på flere xboxer, og det fungerer fint.) Så det med at Live er utelukket beror litt på hvilken versjon du har. I praktisk bruk vil du ikke merke forskjell på en xbox som er flashet og en som er moddet med chip. Det er funksjonaliteten til BIOSen som avgjør, ikke hvilket medium BIOSen er lagret på. Slik jeg ser det er det største minuset med flashing (på v. 1.2 - 1.6) at "recovery" mulighetene er dårligere dersom noe går galt under flashingen og boxen deretter ikke vil starte. Mulig man kan fikse en "bad flash" ved å lodde inn en mod-chip og starte boxen fra denne, men det er jeg ikke sikker på. Har dog ikke hatt problemer med de xboxene jeg har flashet (5 stk). Endret 2. november 2004 av roolf Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Jeg har versjon 1.3 tror jeg. Men det kan hende at jeg sparer litt til å får heller satt inn en modchip for å være på den sikre siden. Det kan også hende at jeg får lyst på LIVE likevel. Endret 1. november 2004 av Elorfin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå