Gå til innhold

Ang. kjøp av bærbar pc

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte for 1 uke siden en Fujitsu Siemens Amilo Pro V2000 fra IT Handel.no

Dette hadde den:

1.5 Intel Centrino

15" xga skjerm

Comdo dvd og cd

XP Pro

512 mb minne (256x2)

60 GB Harddisk

Lite programvare.

Jeg vurderer kanskje å bruke angreretten min og kjøpe denne bærbaren istedenfor hos Lefdal:

Compaq Presario R3211EA

Hva synes dere?

Takker for alle svar.

Endret av T-mac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Nei, vekt er ikke så viktig. Men det jeg tenker på er skjerm (grafikk), programvare og oppgraderingsmuligheter.

Eneste minus er at compaqen har 40 Gb, mens Amilo har 60 gb :thumbdown:

Compaqen har 512 mb i minne, det har også FS Amilo, men har compaqen 512*1 eller 256*2?

Endret av T-mac1
Lenke til kommentar

Forskjellene mellom de to maskinene ligger i at Compaqen har litt mindre HD, 40gb vs 60, og det sitter en AMD CPU på den vs Fujitsus Cel-M, samt en bedre grafikkløsning med GF4 420Go. Og som andre har kommentert, er Compaqen litt tyngre.

Hvis du klarer deg med litt mindre harddisk, har tenkt til å bruke maskinen hovedsaklig hjemme og har planer om å spille litt er vel Compaq sannsynligvis et bedre valg pga bedre grafikkløsning.

Mvh

Raimo

Edit: ser nå at Compaqen også har dvdbrenner, noe som også taler til dens fordel. Om det er 1x512 eller 2x256 sier spesifikasjonene ingenting om, men det ville være rimelig å anta at det er 1x512 slik at brukeren skal ha oppgraderingsmuligheter.

Endret av Raimop
Lenke til kommentar

Ok, etter hva jeg har forstått yter XP-m cpuene omtrent som vanlig XP cpuer, dvs at du kan forvente en ytelse omtrent som en P4 2,8 i de fleste operasjoner. Altså er det ikke noe sinke akkurat. Nå har jeg ikke akkurat sett noen ytelsestester som beviser det, men det er slik jeg oppfatter det, så andre må gjerne korrigere :p

Dersom grafikkløsningen er viktig, ville jeg ikke nølt med å kjøpe den Compaqen, men det er meg :yes:

Lenke til kommentar

HEi!

Ville du anbefale denne Compaq bærbaren etter hva jeg skal bruke den til:

- Trådløst Internett

- Spill

- Spille av dvd/cd og brenne cd/dvd

- Redigering av film

- Litt "tunge" programmer (word, photoshop, Pinnacle Studio 9 osv...)

- Chatte (MSN)

Hva anbefaler du? Fujitsu Amilo eller Compaq?

Lenke til kommentar

Dersom du har planer om å kjøre trådløst internet må du vel kjøpe et PCcard med wireless lan, da det ikke ser ut til at det er integrert trådløst nettverkskort på Compaqen. Ellers har du såpass "tunge" bruksområder at du egentlig helst burde hatt en stasjonær ;) men dersom det ikke er en opsjon, trur jeg Compaqen skal gjøre jobben, forutsatt at du skaffer trådløst nettverk til den.

Og i og med at du skal bruke den til spill trur jeg kun den klarer å gjøre jobben, pga GF4 420Go brikken, mot Fujitsuens integrerte intelløsning. Egentlig burde du vel hatt en laptop basert på 9600/9700 brikken til ATi, men GF4 duger sikkert den og.

I og med at du har kjøpt den Fujitsuen, har du fått testet den enda? Trur du kjapt finner ut om den er noe for deg ved å ta en liten test i de programmene du bruker....

Lenke til kommentar

Nei, den trenger ikke være ubrukt, men må ellers være i "vesentlig samme stand og mengde" som det står i boka, dvs den kan godt være testet...Dersom du har fått med en "rescue" cd er det bare å kjøre det slikt at maskinen blir "ren".

Mvh

Raimo

Lenke til kommentar
Hei!

Det er ikke en cel-m prosessor, men centrino.

Hvilken Intel Pentium prosessor tilsvarer AMD Athlon XP-M 2800+ ?

sorry Å måtte skuffe deg, men hvis det er denne du har kjøpt, så er det nok Celeron M Cpu i den: "SC Amilo ProV2000 C M 1,5/256/40/CDV/XP" til 8907kr

Produktbeskrivelse        Fujitsu Siemens AMILO Pro V2000 - Celeron M 340 1.5 GHz - 15.1" TFT

Dimensjoner (BxDxH)      32.6 cm x 27 cm x 3.3 cm

ithandel.no har derfor ikke lov til å kalle den en Centrino maskin engang, ettersom dette bare omfatter laptops med Pentium M cpu'er...

er det derimot denne: FSC Amilo ProV2000 Cen 1,5/512/60/DVDRW til 10800kr eller så, så er det Pentium M cpu ja...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...