Sylvarius Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) DETTE BØR ALLE SOM HATER TWINMOS LESE. Jeg har nå funnet ut årsaken til alle mine problemer. Corsair sendte komplett.se dritt. Lenge leve Twinmos, har aldri hatt problemer med de. Går over til Twinmos igjen nå. Skal aldri kjøpe Corsair igjen, det er søppel. Kjørte Memtest86 og den avslørte en helt enorm mengde failing adresses. Original post: Har kjøpt disse to rambrikkene; http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=118737 Sånn innimellom rebooter pc'en helt uprovosert. Er ikke noe forvarsel i ustabilt system heller, det er bare rett tilbake til post. Nesten som en brownout, bare at dette aldri skjedde før bytte av ram. Ironisk egentlig... Alle sier at Corsair er så svinbra og Twinmos er noe møkk, når jeg brukte Twinmos, hadde jeg aldri problemer. Noen tips til hva som kan være årsak/løsning? Burde jeg sende rammen tilbake dit den kom fra? Edit: Maskinvare: - Abit NF7 v 2.0 - Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB - AMD Athlon XP 3200+ - Radeon 9800 SE Edit: Utelukket en del forslag til hva som er galt: - Det er ikke et temperaturproblem, load temp på cpu er 45 grader. Eneste logiske forklaringen jeg kommer på er strømmen. Det er veldig dårlig strøm her jeg bor for tiden. Det er blackouts innimellom, men har aldri merket brownouts. Er ikke så veldig inne på dual ddr, og om det tar veldig mye strøm? Før hadde jeg en 512 mb twinmos brikke, nevnte problem skjedde aldri da. Siden fredag har dette problemet oppstått minst 15 ganger, helt uten forvarsel og helt tilfeldig. Følger dere meg ennå? Er jeg helt på bærtur nå? Endret 31. oktober 2004 av Sylvarius Lenke til kommentar
Panz3r Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Akkurat samme problem har jeg og Jeg har samme rambrikker og CPU jeg veit ikke hvordan skjermkortet ditt er men. Jeg har bestilt ny kjøler til CPU'en og skjermkortet og inni kabinettet. Men hvis du tror det kan være noe gale med rammen din kan du laste ned et fint program Memtest86 bare last ned 32 bit versjonen. Der kommer det noen filer som du må ta på diskett eller CD også må du restarte pcen også må du gå inn i bios og ta first boot priority på diksett hvis du velger det, eller CD vis du har brent inn testen på en CD. Også skjekker programmet om det er noen feil på brikkene. Et veldig bra program:) Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) se om du kan få prøvd brikkene i en annen maskin. en plutselig restart tyder som oftes på at PSU ikke holder spenningsverdiene stabile. kjør mem-testen som er anbefalt her og se hva den finner ut.. har den ingen feil så kan det være at denne rammen din krever noe mer av psu enn gamle TwinMos edit: du kjører da brikkene i DIMM 1 og 3 ? Endret 31. oktober 2004 av Kozesmurf Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Hei igjen folkens. Har kommet til konklusjonen at det er strømforsyningen + dårlig strøm (brownouts hele tiden) som skaper problemer. Min strømforsyning er den som følger med de billigste Q-tec kabinettene, det begynner å bli litt lite. Trenger også ups. Noen tips til billig og bra psu? samt ups? Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 denne ? Takk for tips. Men nå vet jeg hva problemet var. Var ikke strømmen eller noe annet. Var det faktum at Corsair har ELENDIG kvalitetskontroll. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 klag til komplett, få nye corsair, og du vil aldri angre.. Alle selskaper har feil på produkter innimellom.. Ikke til å unngå.. Men ikke rart du har problemer når du kjører Q-Tec PSU.. Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Twinmos var fornøyd med Q-tec psu Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 bytt dem til 2 slike. livstids garantid i tillegg til high performance. timings på 2.2.2.5 sier litt Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 bytt dem til 2 slike.livstids garantid i tillegg til high performance. timings på 2.2.2.5 sier litt Skulle gjerne gjort det, men finner ikke OCZ på en eneste nettbutikk i Sverige. Så jeg står mellom Corsair, Kingston og Twinmos, eller Noname. Takk for tipset, neste gang jeg skal oppdatere, blir ting litt bedre planlagt og norske nettbutikker tas i bruk. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Var nok heller det at Corsair krevde for mye av den stakkarslige Q-tec'en.. OCZ er også et knall merke, som kozesmurf har gitt deg link til.. Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Var nok heller det at Corsair krevde for mye av den stakkarslige Q-tec'en.. OCZ er også et knall merke, som kozesmurf har gitt deg link til.. Og alle de "Failed adresses" som memtest86 meldte om var en "feature" Corsair legger i rambrikkene sine? Jeg vet at han har gitt meg link til den, MEN, jeg bor i Sverige for tiden og Netshop leverer ikke til Sverige... Endret 31. oktober 2004 av Sylvarius Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) OCZ må da finnes i sverige og.. Det er jo et knall merke.. Som sagt, prøv OCZ, eller, få noen nye corsair brikker.. Endret 1. november 2004 av ThaAndre Lenke til kommentar
Sylvarius Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Prøver gjerne OCZ, men jeg har ikke funnet de på en eneste av de ørten nettbutikkene jeg har brukt. Corsair skal jeg ikke ha mer, 57 failed adresses i rambrikkene de leverte meg. Om jeg ikke finner OCZ, går jeg nok for Twinmos. Takk for alle tilbakemeldinger og tips. Tror det er på tide å legge denne tråden død, kommer ingenting bra ut av denne mer. Q-tec har virket meget bra for meg, samme har Twinmos, Corsair ble for meg som Twinmos og Q-tec har vært for så mange andre. Lenke til kommentar
Pennywise Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Joda, det er en butikk som fører OCZ i Sverige. De har ikke akkurat store mengder av OCZ' sortiment, men de får inn EL rev. 2 snart: http://www.overclockers.se/catalog/default...7_29&name=DDRAM Endret 1. november 2004 av Pennywise Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå