Tha Dude Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ja... har litt problemer med en Seagate IDE hdd. Når jeg plugger den i og starter opp så står det bare NTLRD eller noe i den duren også at jeg må trykke ctrl + alt + del for å starte på nytt. Og det skjer hver gang jeg skrur den på. Tar jeg ut IDE disken og bare kjører med SATA disken funker det som bare rakkern'. Jumpern står på "Cable select" og jeg har prøvd og sette den i slave og master. Samma hver gang. Press ctrl + alt +del. Noen som vet hva som er galt? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Du booter fra S-ATA-disken ikke sant? Det som har skjedd, er at bootrekkefølgen i BIOS står slik at ATA-disken/partisjonen kommer før S-ATA-disken i BIOS. Sjekk derfor at S-ATA, eller muligens SCSI, står som bootdevice i BIOS. Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 konge! Takker Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 Bah Funket fint helt til nå. Nå får jeg bare "boot disk failiur, insert systemdisk". Gjør jeg det begyner den bare å installere windows... Fikk skrudd den på en gang i morges med IDE disken tilkoblet, og da fikk jeg en melding i windows at ny maskinvare installert, og så restarta den. Så fikk jeg den ikke på igjen før jeg hadde koblet fra IDE disken. Hva kan være galt nå? Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Når du innstalerte S-ata disken hadde du også IDE hardisken i maskinen da ?? Viss jeg husker rett nå så mener jeg at du MÅ innstalere S-ata drivere før du innstalerer windows viss du skal ha windows på S-ata disken og ein IDE disk som slave. Har hørt at viss du bare skal ha S-ata disk så er ikke dette vits. Skal ikke vere heilt skrå sikker på dette men du kan jo prøve. Fin S-ata driveren som skal fulle med HK og trykk f6 under instalasjon. Kan også lese S-ata guiden heilt øverst på sida her. står masse bra der. Peewee Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Det er bare om å gjøre å finne den riktige boot sekvensen i bios. Har hatt samme problemet. Instalerte windows på en sata disk for så å sette i en ide disk. Ble en skikkeli kamp, men fant ut av det til slutt. Lurer på om jeg valgte noe sånn som "Boot from other devices" - enabled.... Lenke til kommentar
petterg Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Tror nok bios er rette sted å finne feilen. Har ikke sata nå, men husker jeg knota voldsomt for å kunne boote på sata når det stod i en pata disk. Se mine poster i sata tråden som er sticky på lagringsmedier for å lese hvordan problemene ble løst. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 1. november 2004 Del Skrevet 1. november 2004 Så ATA-disken var muligens ikke partisjonert og formatert? Hvis ja, disker som skal kun brukes som lagring, lønner det seg å partisjonere som Extended+Logical. Last ned en bootdisk, start maskinen kun med ATA-disken tilkoblet, og slett partisjonen. Legg så først en Extended partisjon, og så en eller flere Logical partisjoner på den Extended partisjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå