Gå til innhold

Hvem vinner valget i USA?


Hvilken presidentkandidat tror du vinner valget i USA?  

154 stemmer

  1. 1. Hvilken presidentkandidat tror du vinner valget i USA?

    • George W. Bush (Republikaner)
      71
    • John Kerry (Demokrat)
      72
    • Vet ikke
      11


Anbefalte innlegg

As reported on CBS news, CNN, and elsewhere, the Republicans are indeed using their powers to try to intimidate minority voters from going to the polls.

 

Several reports by Democratic lawyers allege that Republicans are using weather machines to cause rainshowers in Democratic strongholds. Dark clouds were seen over Harlem, and also areas of Detroit. Al Gore reported storms over his home in Tennessee, and Michael Moore was nearly struck by lightning.

 

Storms near the Mexican national border running south of California, Texas, and Arizona may be intended to prevent non-native Americans from crossing the border to cast their ballots. Wind also reportedly blew over a ballot box containing Spanish language ballots in Chicago. The ballots were retrieved without incident.

 

Some residents near swing states report inclimate weather as they attempted to drive to the next state to cast their second ballot. Martha Stewart may have built one of the weather machines from her prison kitchen. It remains to be seen if Haliburton supplied parts for the machines.

http://www.buttafly.com/bush/index.php

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og til dere som tror Bush skal klare å bli kvitt terroristene her i verden; en potensiell terrorist blir ikke mindre sur hvis du dreper familien hans...

Nei, det er nok bedre å bare la dem drepe oss, så slipper vi at de blir sure.

Hvorfor skulle familien til en potensiell terrorist ville drepe oss?

 

Jeg burde nok definert hva jeg mente med det upresise uttrykket "potensiell terrorist". Jeg mente "en som bor i et ikke-vestlig muslimsk land, og som har blitt utsatt for ett eller flere grove folkerettslige overgrep fra en annen stats militærmakt". USA har en hær som desverre mangler grunnleggende opplæring; deler av den vet ikke en gang hva geneve-konvensjonen inenbærer (jeg kan ikke dokumentere disse påstandene på stående fot, men det burde la seg gjøre rimelig enkelt hvis noen skulle ha behov for det. Alle som har fulgt med på USA's krigføring de siste 40 årene vet hva jeg mener).

 

Poenget mitt er at vold ikke akkurat er måten å skaffe seg venner på. Det USA under Bush-administrasjonen har foretatt seg, særlig i Irak, viser dette ganske tydelig. At de samtidig støtter Israels apartheid-politikk i de okkuperte områdene gjør nok også sitt til at mange muslimer føler et hat mot USA og den vestlige verden generelt. En mer fornuftig politikk fra "vår" side ville nok gi seg tydelige utslag i at muslimske ekstremister ville miste mye støtte. Problemet er at deler av verden (bl.a. Iran og USA) for tiden ledes av religiøse fanatikere som slett ikke har til hensikt å la folk velge hvilken religion eller politisk fløy de vil tilhøre.

 

Det som virkelig er bekymrer meg er at folk sluker svart-hvitt-argumentasjonen fra Bush-administrasjonen. Det er ikke godt mot ondt. Den muslimske verden er ikke full av folk som bare går rundt og venter på en sjanse til å ta livet av oss. Det finnes noen av dem, akkurat som det gjør motsatt vei på "vår side". Jeg hører stadig vekk "bomb hele gjengen" og lignende fra tilsynelatende oppegående mennesker.

 

Til slutt vil jeg påpeke at jeg overhodet ikke støtter Al Quaida, Saddam Hussein, Taliban, Mugabe eller andre fanatiske folk/organisasjoner. Derfor kan jeg heller ikke støtte Bush-USA.

 

Beklager at jeg ble litt off topic nå, men jeg klarte ikke å la være.

Lenke til kommentar

Her var det mye rart å ta fatt i, for å si det mildt.

 

Hvorfor skulle familien til en potensiell terrorist ville drepe oss?

Det sier jeg ikke. Jeg sier bare at den strategien med å vende det andre kinnet til ikke vil fungere. Hvor bra fungerte det da Chamberlain kosepratet med Hitler? Ble det «peace in our time»? Onde ideer må knuses ideologisk og militært, og dette ønsker Bush å gjøre. Han utfører det riktig nok ikke på en perfekt måte – han er ikke engang i stand til å fastslå at fienden er fundamentalistisk islam, men fortsetter å hevde at det er en krig mot terrorisme – men alternativet er verre.

 

Poenget mitt er at vold ikke akkurat er måten å skaffe seg venner på.

Vel, kanskje Bush ikke er så veldig interessert i å pleie vennskap med terrorister og tyranner. Go figure, som det heter på nynorsk.

 

Det USA under Bush-administrasjonen har foretatt seg, særlig i Irak, viser dette ganske tydelig.

Nei, det viser at det ikke nytter å føre en krig på den måten de allierte fører den i Irak. I krig må motstanden knuses, ikke tilbys våpenhvile når de er på vei til å nedkjempes. Bush fører en svak krig, men det er i alle fall bedre enn ingenting.

 

Israels apartheid-politikk

:roll:

 

En mer fornuftig politikk fra "vår" side ville nok gi seg tydelige utslag i at muslimske ekstremister ville miste mye støtte.

Vi vil ikke være noe mindre vantro om vi legger oss på rygg for islamistene.

 

Problemet er at deler av verden (bl.a. Iran og USA) for tiden ledes av religiøse fanatikere som slett ikke har til hensikt å la folk velge hvilken religion eller politisk fløy de vil tilhøre.

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av slike utsagn. Har du ingen sans for proporsjoner? I De forente stater er stat og kirke separert, og tro er en personlig sak. I Iran blir man steinet når man får barn utenfor ekteskapet. Man skal være bra dum, eller eventuelt sosialist (nå gjentar jeg visst meg selv), for ikke å se forskjell på disse to landene.

 

Det som virkelig er bekymrer meg er at folk sluker svart-hvitt-argumentasjonen fra Bush-administrasjonen.

:!: Men venstresiden, som har Michael Moore og NRK som guder – de er liksom så veldig nyanserte og kunnskapsrike? De europeerne som støtter Bush har i alle fall ikke blindt akseptert sosialistmedias anti-Bush-propaganda.

 

Det er ikke godt mot ondt.

Jo, det er det. Bush hevder imidlertid det motsatte. Han hevder at islam er en «fredens religion», til tross for at det er det som er fienden.

 

Til slutt vil jeg påpeke at jeg overhodet ikke støtter Al Quaida, Saddam Hussein, Taliban, Mugabe eller andre fanatiske folk/organisasjoner. Derfor kan jeg heller ikke støtte Bush-USA.

:roll:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...