mgullak Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 jeg lurer på hva jeg skal skrive i console på mohaa for at fps overvåkningen skal komme opp? jeg har en LCD skjerm på 60hz så jeg vet at det ikke kan bli bedere en 60fps, men jeg bare lurer på om det er mulig med det derre fps vinduet.. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Du kan fint få over 60fps selvom skjermen din går på 60hz. Du kan jo prøve å søke på quake 3 engine commands. quake3 sof2 og mohaa er alle bygd på quake grafikkmotorn , så jeg vil tro de bruker samme kommandoer. Lenke til kommentar
Pongo Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 I console't, skriv "fps 1" for å slå på, "fps 0" av. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 11:34, MrA| skrev:quake3 sof2 og mohaa er alle bygd på quake grafikkmotorn , så jeg vil tro de bruker samme kommandoer. Det første stemmer 100%, men sistnevnte er ikke helt rett... Quake 3 Arena bruker "cg_drawfps" mens MOHAA bruker enkelt og greit "fps". De forskjellige utviklerne som bruker Q3A-motoren pleier å legge til å endre kommandoer etter det som passer dem og spillet best. MOHAA er det av de Q3A-baserte spillene jeg vil si skiller seg mest fra de andre kommandomessig. Sørg for å ha consolet aktivert (+set ui_console 1 i snarveien etter MOHAA.EXE), og der skriver du "fps 1" (uten hermetegn). Da får man ikke bare opp FPSen, men også bl.a hvor mange megatexels som blir rendret til enhver tid, samt koordinatene dine på kartet. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Dette har ikke noe med saken å gjøre, men Serious Sam er det spillet som har forandra mest på kommandoene i quake3-motoren. Det er helt umulig å finne frem til noe som helst der. Som sagt - dette hadde ikke noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Dreadlord Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Den 2002-05-23 13:57, aschj skrev:Dette har ikke noe med saken å gjøre, men Serious Sam er det spillet som har forandra mest på kommandoene i quake3-motoren. Det er helt umulig å finne frem til noe som helst der.Som sagt - dette hadde ikke noe med saken å gjøre. Er ikke Serious Sam motoren egen utviklet da? Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 husk å ha "/" foran fps 1 når du skriver det.. altså /fps 1.. mulig jeg tar feil..? :smile: Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 serius sam er jo eigen grafikkmotor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå