Gå til innhold

Ny pc til ivrig pc-jente :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke en kjeft. ;)

Sikkert mange som aldri får noe kontakt med jenter til vanlig, på grunn av at de bruker all tid på å nerde med dataen. :!:

Da er det kjekt med noen jenter som popper inn på et forum som dette vet du. :)

Dette med at jenter får mye oppmerksomhet på nettet, gjelder ikke bare på data, men også på nesten alle andre forumer der ute.

Lenke til kommentar
nja skal du kjøpe et 9800pro så hvorfor ikke 6800le på komplett til 1900kr kost det samme da

ps ikke kjøpe mx700 kjøpe heller mx 1000 eller 510

har du idet hele tatt lest tråden?

de har jo allerede kommet frem til at 9800pro er overkill og unødvendig bruk av penger, så kommer du og mener hun burde kjøpe noe enda dyrere og bedre?

og hvorfor mener du det er så viktig at hun ikke kjøper den musen, tror du virkelig hun kommer til og kjenne noe merkbar forskjell?

Lenke til kommentar
nja skal du kjøpe et 9800pro så hvorfor ikke 6800le  på komplett til 1900kr  kost det samme da

de har jo allerede kommet frem til at 9800pro er overkill og unødvendig bruk av penger, så kommer du og mener hun burde kjøpe noe enda dyrere og bedre?

og hvorfor mener du det er så viktig at hun ikke kjøper den musen, tror du virkelig hun kommer til og kjenne noe merkbar forskjell?

Kanskje hun ikke fragger like bra! :p

Dersom man kan få et bedre skjermkort til samme prisen som det hun har tenkt til å a burde det ikke være noe problem? Da blir bare pc'en mer framtidsretta for samme prisen!

Men hun trenger vel egentlig ikke et 9800 heller... Jeg ville tro at et 9600 vovi ville gjort jobben, jeg!

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar

visst du leser på side 6, ja det er faktisk så langt tilbake det faktisk var noe on topic pc prat her, så sier isabel følgende: "å gud! det ble dyrt. må nok kanskje kutte ned det skjermkortet..." etter hun lagde et oppsett med et radeon 9800pro. eneste grunnen til at hun hele tatt vurderte et 9800pro var fordi en haug med fjotter som ikke klarer og skjønne at ikke alle har samme krav til grafikkkort ettersom alle ikke bruker pc'n utelukkende til og spill fps i 1600x1200 med alt av ekstra dill.

og som om ikke det er ille nok klarer dere nå faktisk og anbefale et enda dyrere skjermkort! et powercolor 9800pro koster 1795,- 6800le koster 1995,- og da må hun i tillegg ut med 120,- ekstra i porto siden hun må bestille det fra komplett. det er en prisøkning på 320,- og det er langt ifra sammepris.

beklager den sinte tonen blir bare provosert av bush på tv'n her.

edit: typo..

Endret av phax
Lenke til kommentar
nja skal du kjøpe et 9800pro så hvorfor ikke 6800le  på komplett til 1900kr  kost det samme da

ps ikke kjøpe mx700  kjøpe heller mx 1000 eller 510

Gå heller for Radeon9800 AIW fra Powercolor så får du mulighet til å se og ta opp fra tv :) Jeg ville ikke anbefalt A64 hvis du skal drive med multimedia, Intel sin HT gjør multitasking så mye bedre. Du kan vel lese litt fra de pro gutta her:

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjgyLDY=

Har 3pcer oppe å kjører: 1 intel [email protected] stock cooler 512 ram

1 a64 3000+@3200+ 512 ram

1 XP-m [email protected] 512ram bh-5

Kun XP-M kassa som bruker høykvalitets ram, mens de 2 andre bruker corsair value minne brikker og Intel kassa har så mye bedre flyt i multitasking når maskinen jobber hardt, takket være HT teknologi.

Lenke til kommentar

ps ikke kjøpe mx700  kjøpe heller mx 1000 eller 510

Gå heller for Radeon9800 AIW fra Powercolor så får du mulighet til å se og ta opp fra tv :)

En ting er at man ikke leser hele posten, men innlegget over seg... :hm:

Endret av Blackslash
Lenke til kommentar
takk, takk, takk.. da har jeg bare noen få spm igjen før jeg bestiller.

1. når kommer mx1000 musa i pakke med tastatur? og vet noen hvor den kommer til å ligge prismessig? jeg er ikke helt sikker på om jeg skal bestille mx700 musa og tastatur-pakken eller om jeg skal vente...

2. trenger jeg windows xp professional? eller holder windows HOME versjonen (den koster ca 400kr mindre)?

3.burde jeg bestille nero 6.0 til en hundre lapp? eller er det noe jeg kan få lastet ned?

4.når det gjelder farge på barbonen, så er den hvit på der jeg velger komponenter? men når jeg trykker på info om barbonen så vises det et bilde av den i svart/sølv-grå? hvilken farge kommer jeg egentlig å få når jeg bestiller?

1. Det er en designer mus og ganske dyr, så er ikke sikkert at en slik pakke vil komme, ihvertfall ikke før om en stund

2. Home burde holde til ditt bruk

3. Jepp Nero 6 kan anbefales på det sterkeste. Det er mulig å laste ned alle programmer gratis gjennom "warez" sider, men er ikke moralsk sett fint.

4. rimelig sikker på at den er svart.

snakk om å drite seg selv på leggen da :!: her anbefaler du å ikke snakke om å laste ned spill forde det er umoralsk å så kommer du frem med "wares" herregud mann alle her vet jo at du laster ned filmer nå da hehe.

Lenke til kommentar

ok.. jeg skal ha AMD Athlon 64 3000+. men skal jeg ha

1. AMD Athlon 64 3000+ Tray Socket 754 512KB cache

eller

2. AMD Athlon 64 3000+ BOXED Socket 754 512KB cache

trenger svar litt fort...!

og en harddisk på 200gb (ikke 2000gb :roll: ) holder vel en stund? eller holder kanskje 160gb?

Endret av Isabel
Lenke til kommentar

eller

og en harddsik på 2000gb holder vel en stund? eller holder kanskje 160gb?

Boxed betyr jo bare at det følger med en vifte. Det kan jo være kjekt hvis du ikke vil ha en som er ekstra stillefående eller kjøler extra godt.

Og ja. 2000GB er nok litt mye. Holder med 160GB :lol:

Lenke til kommentar

eller

og en harddsik på 2000gb holder vel en stund? eller holder kanskje 160gb?

Tror det følger med en CPU-kjøler i Shuttlen du skal ha, så da kan du vel spare noen kroner og kjøpe Tray prosessor (Tray = uten medfølgende vifte).

Noen som kan bekrefte/avkrefte påstanden min?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...