Gå til innhold

Ny pc til ivrig pc-jente :)

Anbefalte innlegg

AMD Athlon 64 2800+ 1.8 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED

Varenr.: 300206

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1249.99 1249.99

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid

Varenr.: 300050

Lagerstatus: 500+ stk på lager 999.01 999.01

Corsair XMS PRO3200 DDR-DIMM 512MB CL2 32Meg x 8, 400MHz, with LED

Varenr.: 120855

Lagerstatus: 8 stk på lager 1129 1129

Sapphire Radeon 9800 Atlantis 256MB AGP,128bit bus,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

Varenr.: 301847

Lagerstatus: 20-49 stk på lager 1395 1395

NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Varenr.: 301942

Lagerstatus: 100+ stk på lager 695 695

Silverstone SST-TJ01B Miditower, Sort Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

Varenr.: 302458

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 108 stk 10/31/2004 795 795

Fortron/Source Stømforsyning ATX rev2 3 00W 120mm, 24pin,SATA Special Edition

Varenr.: 301419

Lagerstatus: 100+ stk på lager 398.99 398.99

Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 123331

Lagerstatus: 100+ stk på lager 990 990

7651.99

Alt dette pakket inn i det slikt kabinett :

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302458&s=sc :)

helt enig med oppsetet kanjse gå for et litt biligre minne og bedre sjermkort 9800pro

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Isabell:

Radeon 9200SE er bra nok til å se film på i god kvalitet uten problemer, hva du må ha for å spille sims 2 er jeg mer usikker på, men et 9600 burde holde.

Hvilken skjerm bestemte du deg for forresten?

Men duger meget, meget dårlig til spillbruk.

hva mener du passer veldig dårlig til spillbruk?

Gidder ikke komme med noe forslag siden du skriver

"jeg er ikke sikker på hvem skjerm jeg skal velge"

nei vel.. jeg skal i hvertfall bestille eizo 17" L557 til 4500,- eller e-yama 17" LCD 17NE1-S Sølv til 3000,-. så det så!

Endret av Isabel
Lenke til kommentar

Bejezus christ, 9600 duger i lange baner til sims2 :p:thumbup: , tror et 9200 duger også siden min bror klarer fint å spille det spillet på et Geforce 2 Ultra skjermkort. (2500+ prosessor med 512 ram i bakhånd though)

Kanskje ikke Geforce2 Ultra sier det mye men det er tre år gammelt eller noe.. om jeg ikke husker feil.

Endret av Ezbond
Lenke til kommentar

Jeg vil legge til at min samboer spiller en god del SIMS 2 og hennes oppsett er en XP1800+, 256MB ram og et ATI 7500... Hun mener det går helt glimrende på hennes maskin. Dermed vil uansett hva du velger av hardware være MER enn raskt nok for SIMS 2.

Dermed iogmed at skjermkort er vel den PC-komponenten som faller fortest i pris, er (relativt) lett å bytte ut selv senere, så går for et billig skjermkort nå og bruk heller de ekstra pengene på en god skjerm, som mest sannsynlig kommer til å brukes i mange år framover...

For å komme med enda et tips :) Hvis du vil ha et skjermkort som har glimrende 2D kvalitet ville jeg faktisk vurdert Matrox P650 eller P750 iogmed at de har gode 2-skjermsløsninger og er gode til filmvisning og slikt ( men er kanskje litt for dyre for ditt budsjett). Og egentlig trenger du vel ikke enda flere tips rundt skjermkort :)

Cobos

Endret av Cobos
Lenke til kommentar
hvorfor ikke bare benytte det integrerte skjermkortet på hk? Det greier jo helt sikkert å kjøre sims og spille av film

Spille film ja, Sims 2, nei.

Dess liker ikke integrerte løsninger suger litt cpu kraft +

bruker mb ram det integrerte skjermkortet er på.

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Bejezus christ, 9600 duger i lange baner til sims2 :p:thumbup: , tror et 9200 duger også siden min bror klarer fint å spille det spillet på et Geforce 2 Ultra skjermkort. (2500+ prosessor med 512 ram i bakhånd though)

Kanskje ikke Geforce2 Ultra sier det mye men det er tre år gammelt eller noe.. om jeg ikke husker feil.

Er vel Pro du mener, eller finnes det Ultra?

Lenke til kommentar
hvorfor ikke bare benytte det integrerte skjermkortet på hk? Det greier jo helt sikkert å kjøre sims og spille av film

Spille film ja, Sims 2, nei.

Dess liker ikke integrerte løsninger suger litt cpu kraft +

bruker mb ram det integrerte skjermkortet er på.

jeg brukte spille need for speed underground på det integrerte skjermkortet i en shuttle sn41gv2 uten problemer. tror ikke sims2 krever noe særlig mere en det?

men nå har jo ikke Shuttle SN85G4V2 integrert skjermkort så den saken er jo grei..

Lenke til kommentar
Isabell:

Radeon 9200SE er bra nok til å se film på i god kvalitet uten problemer, hva du må ha for å spille sims 2 er jeg mer usikker på, men et 9600 burde holde.

Hvilken skjerm bestemte du deg for forresten?

Men duger meget, meget dårlig til spillbruk.

hva mener du passer veldig dårlig til spillbruk?

Jeg mente at 9200 SE kortet passer meget dårlig til spillbruk. Men så er jo spørsmålet: Blir 9800 Pro for mye til ditt bruk? Til Sims osv, tror jeg 9600 (Pro eller XT) er et fint budsjettkort i middelklasse.

Lenke til kommentar

enig med flere her,når du først skal ha ny pc og vil bruke en del penger på dette så ikke la grafikkortet ble flaskehalsen får resten av pc.kommer sikker flere spill som krever mere enn sims 2.

da kjøper du ati 9800 pro/fx 5900xt eller hvis du har råd gå får 6800 LE,da har du iallfall bra kort en stund fremover. :thumbup:

Lenke til kommentar

Ved valg av Mini-PC er varme/støy svært viktige faktorer for valg av komponenter.

Til Mini-PC er standard 9600/128 et bra valg , DVI/lydløs/lite varme.

Holder i massevis til film og anstendig til spill/3D.

AMD 64 2800 burde også passe med C&Q.(ikke box til Mini-PC)

Til film bør det være minst LCD19"/DVI . (20" blir dyrt men er absolutt å foretrekke)

Netshop har Shuttle/754 på ukens til utpå dagen mandag . (muligens tirsdag)

Det burde absolutt brukes Samsundisker i Mini-PC , minst støy/varme .

Disse føres ikke av Netshop , da blir det Seagate-disk , litt varmere , litt mer arbeidsstøy.

Da er det en mulighet med PS og Samsung/Aopen/Soltek barebone , eller Komplett med Samsung /Shuttle.

512/3200/2.5 Value burde holde lenge.

Husk Mini-PC er ikke ensbetydende med Shuttle .

Både Netshop og PS bygger slik DU vil ha det , Komlett også .

Gå over ukens tilbud mandag/tirsdag , siste ukes tilbud ligger ofte en dag ekstra i prislistene .

Til Mini-PC film/litt spill ville jeg holdt fast ved : AMD64/Ati9600/Samsungdisk og LCD 19"/DVI .

Lenke til kommentar

Dette skulle være elev / student maskin da har Windows "billig" operativsystem!

Er "billig" Windows XP Pro norsk student hos Komplett til 575,- (eng. 995,-) og Office XP til 1195,- student utgave - burde være hos de fleste som selger Windows til lignende priser. XP Pro er her ei oppgradering - en trenger en 95 / 98 / ME / NT eller 2000 CD underveis i innstalleringa - blir vel kun sjekket serienr. på denne og ikkje lagt inn så mye (om noe) fra denne , har XP Pro student fra vinteren 2001 selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...