Gå til innhold

Ny pc til ivrig pc-jente :)

Anbefalte innlegg

denne er vel til Deuz .....

Som kom med at det er ikke lov og laste ned filmer og spill.

Jo det er det mangen demoer på nettet som man kan laste ned og det er faktisk mangen filmer også.

Så før du kommer med moralpreken din... tenk deg litt om da alle er vel ikke som deg.

Alt var kanskje dårlig formulert og sånn, men skulle egentlig være ironisk med det.

Pointet var egentlig å få frem hvor big deal det ofte ble laget over at en skal laste spill\filmer, fordi det er en mulighet for at slik lasting kan bli gjort på ulovlig vis ;)

Jeg ville hindre at det ble en debatt om at folk reagerte på akkurat det. Så derfor foreslo jeg redigering av teksten, intet annet ;) (noe som også ble gjort)

Så skulle egentlig ikke være en moral preken i det hele tatt, var bare dårlige eksempler og formulering fra min side. :blush:

Ser fint ut det oppsettet, men foreslår ovenstående forandringer :)

Endret av Deuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror dette skal være et greit valg:

Gigabyte Radeon 9600 PRO 128MB

8x AGP/DVI/TV-out/Twin view/Power DVD

Ser det er nesten 300 kroner mer for et XT-kort.

Edit: var 300 og ikke 500 som jeg skreiv først. Om det er verdt det får de andre svare på.

Endret av Bergtora
Lenke til kommentar
se i tillegg nederst på siden jeg ga link til. der står det at man kan kjøpe innebygd kortleser? følger ikke det med i selve shuttle'n da?

i SN85G4 (v1 og v2) er kortlester innebygd, og det er ikke plass til tradisjonell diskettstasjon. Grunnen til at den er listet der, er nok at det er generelt tilbehør til de fleste Shuttle sine modeller. So: Dont Panic :tease:

Er enig i at en Radeon 9600 burde være bra nok for ditt bruk ja.

Edit: skrev litt mer...

Endret av Cybermantix
Lenke til kommentar

takk, takk, takk.. da har jeg bare noen få spm igjen før jeg bestiller.

1. når kommer mx1000 musa i pakke med tastatur? og vet noen hvor den kommer til å ligge prismessig? jeg er ikke helt sikker på om jeg skal bestille mx700 musa og tastatur-pakken eller om jeg skal vente...

2. trenger jeg windows xp professional? eller holder windows HOME versjonen (den koster ca 400kr mindre)?

3.burde jeg bestille nero 6.0 til en hundre lapp? eller er det noe jeg kan få lastet ned?

4.når det gjelder farge på barbonen, så er den hvit på der jeg velger komponenter? men når jeg trykker på info om barbonen så vises det et bilde av den i svart/sølv-grå? hvilken farge kommer jeg egentlig å få når jeg bestiller?

Endret av Isabel
Lenke til kommentar
takk, takk, takk.. da har jeg bare noen få spm igjen før jeg bestiller.

1. når kommer mx1000 musa i pakke med tastatur? og vet noen hvor den kommer til å ligge prismessig? jeg er ikke helt sikker på om jeg skal bestille mx700 musa og tastatur-pakken eller om jeg skal vente...

2. trenger jeg windows xp professional? eller holder windows HOME versjonen (den koster ca 400kr mindre)?

3.burde jeg bestille nero 6.0 til en hundre lapp? eller er det noe jeg kan få lastet ned?

4.når det gjelder farge på barbonen, så er den hvit på der jeg velger komponenter? men når jeg trykker på info om barbonen så vises det et bilde av den i svart/sølv-grå? hvilken farge kommer jeg egentlig å få når jeg bestiller?

1. Det er en designer mus og ganske dyr, så er ikke sikkert at en slik pakke vil komme, ihvertfall ikke før om en stund

2. Home burde holde til ditt bruk

3. Jepp Nero 6 kan anbefales på det sterkeste. Det er mulig å laste ned alle programmer gratis gjennom "warez" sider, men er ikke moralsk sett fint.

4. rimelig sikker på at den er svart.

Lenke til kommentar

1.Vet ikke, Logitech har ikke annonsert noe, men kan ta noen måneder :( tok vel ca 6 måneder fra Mx700 kom ut til Desktop MX ble pakka sammen...

2. Enig med Deuz.

3.Om du bestiller Retail versjon av DVD-brenneren får du med brenneprogram, og som regel Nero. Du kan også laste ned trial.

4."Any color, as long as it's black..." (- Henry Ford) - Men ja, den er svart.

Lenke til kommentar
1. når kommer mx1000 musa i pakke med tastatur? og vet noen hvor den kommer til å ligge prismessig? jeg er ikke helt sikker på om jeg skal bestille mx700 musa og tastatur-pakken eller om jeg skal vente...?

absolutt ingen vits og vente. endel folk her på forumet som har for vane og anbefale det dyreste og beste uansett hvilket formål.

en så heftig mus trenger du ikke til ditt bruk.

samme gjelder de som mener du skal svi av 2000 på et skjermkort..

greit og være jente iblant, ikke alle som får 4 sider med kommentarer når de skal kjøpe ny pc. ;)

Lenke til kommentar
greit og være jente iblant, ikke alle som får 4 sider med kommentarer når de skal kjøpe ny pc. ;)

hehe :love:

men når dere nå sier at barbonen er svart og sølv-grå? hva skal jeg velge da i forhold til komponenter som enten er svarte eller sølv (eksempel er dvd-brenneren)?

Endret av Isabel
Lenke til kommentar
Vil bare enkelt oppfordre deg til å redigere teksten: "-laste ned spill/filmer"

til noe sånt:

"laste ned spill\filmer, som jeg har originalen fra før av." Deretter standard prosedyre:

- post kviteringa samt bilde av f.eks originale "The Sims", Dette vil øke troverdigheten din.

- ordne en avtale med noen frivillige på forumet om

PC check for ulovligheter.

Vanskeligere er det ikke for overbevisning :p

Lasting av spill/filmer som du ikke har originalen av, er som du sikkert vet ulovlig.

Mange brukere er nærmest paranoide når det gjelder utelating av ordet "eier det originalt", så vanligvis hadde du blitt flamet av dem til nå, men "jenter er jenter" :D

On topic: Må jeg foreslå en? (skikkelig kupp)

kjenner du noen som kan såpass om PC, at de kan bygge en, (eller kanskje prøve selv? Er nemlig veldig lett å bygge en barebook ;) ) så vil du spare penger på å kjøpe en i deler... Kjøper du barebook`en "1557AL", så vil den oppfylle kravene dine og vil kjøre b.l.a The Sims 2 glatt :D

Lyd og eventuelt annet du vil ha med, kjøper du utenom. Da får du en veldig billig bærbar i forhold til pris/ytelse. Fremgangsmåte for kjøp + annen info HER

Edit: rette noen feil ;)

*ler seg skakk* :dribble:

Lenke til kommentar
1. når kommer mx1000 musa i pakke med tastatur? og vet noen hvor den kommer til å ligge prismessig? jeg er ikke helt sikker på om jeg skal bestille mx700 musa og tastatur-pakken eller om jeg skal vente...?

absolutt ingen vits og vente. endel folk her på forumet som har for vane og anbefale det dyreste og beste uansett hvilket formål.

en så heftig mus trenger du ikke til ditt bruk.

samme gjelder de som mener du skal svi av 2000 på et skjermkort..

poeng der gå for Logitech MX510 og Logitech Internet Keyboard SE :)

alså trådløs blir bare tom på batteri etter noen timer (veffal musa)

når jeg sier musa da mener jeg pc musa :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...