Gå til innhold

Ny pc til ivrig pc-jente :)

Anbefalte innlegg

men er de fleste enige at jeg bare burde gå for en vanlig pc da? eller barbone-en? må si at jeg gjerne skulle hatt barbone-en inne på mitt rum..

det jeg ihvertfall har bestemt meg for nå er:

1 skjerm: eizo 17" L550

2 dvd: nec dvd-recorder ND-3500A IDE sort

Du har absolutt råd til en god barebone!

Mitt forslag fra Netshop:

AMD Athlon 64 2800+ Tray

kr 1 190,00

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

kr 825,00

Creative I-Trigue 3200 2.1

kr 695,00

Hightech Excalibur Radeon 9600 XT 128MB

kr 1 495,00

Logitech Cordless Desktop MX

kr 839,00

NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern

kr 675,00

Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754

kr 2 695,00

Western Digital 200GB S-ATA 7200 RPM

kr 980,00

Totalt: kr 9 394,00

I tillegg kommer skjerm (4000kr) og bygging (500kr).

Alt i alt: 9394kr + 4000kr + 500kr = 13894kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Barebone er sjef :p

Jeg som regner meg selv som "power-bruker" har SN85G4(v1). med

Logitech cordless desktop MX (specs i profilen min). I mine øyne er dette tastatursettet helt greit med mindre man er hardcore-gamer. Men jeg venter på MX1000+tastatur pakken også da settet mitt begynner å bli slitt...

I mine øyne er bare noen få svakheter med barebones, nærmere bestemt SN85G4:

kun 1 ekstra PCI-slot. (begrenset muligheter for oppgradering)

Kun plass til en optisk enhet (kjipt for de som brenner cd/dvd kopier fra plate-til-plate, da dataene må mellomlagres på harddisk først)

støy/varme: Bedre på V2-versjonen visstnok. (ikke problem for musikkelskere)

Vær obs på at dersom du skal benytte 5.1 surround (noe du ikke ser ut til..) tar det opp alle audio-ut/inn bakpå kabinettet på SN85G4....¨

Installasjonen av S-ATA disk kan være litt trøblete for nybegynnere (man må ha DISKETT med driver grunnet at det er en RAID-kontroller....) så anbefaler deg å velge en standard IDE(P-ATA) disk. Seff om det ikke er deg som installerer, er det ikke ditt problem :p

Avveingen må du nok ta selv: liten sexy SFF(small Form Factor aka Barebone), eller større/billigere med mer plass til ting...

Smaller is better (for PCs that is) :whistle:

PS: det finnes jo lovlydige tjenester for å laste både film/spill/musikk nå, så at man sier at man skal bruke PCen til det burde jo strengt tatt ikke være noe problem... Er nok verre dersom man sier man skal laste Warez ;)

Lenke til kommentar

Du burde ihvertfall gå for en Samsung harddisk. Utrolig støysvake disker. Slipper du å sitte å høre på den irriterende knake lyden/høyfrekvente suselyden når du sitter på msn, hører på musikk eller ser på film for den sags skyld:) Så sant du ikke har støyende skjermkort, psu vifter osv. Som sagt, kjempegode hardisker som passer perfekt til lagring av media/musikk da disse er meget stabile og lydløse... ;)

Lenke til kommentar

Må si det er artig å se at også jenter har interesse for datamaskiner utover kun snakking på msn og irc.

...Derimot, ettersom jeg liker å "spionere" litt, stusser jeg over at oppgitte msn-adresse til "Isabel" er registrert som "Mann" på msn...

Lenke til kommentar
hvorfor ikke 6800le kost det somme 9800pro og 9600xt er ikke heller så langt i fra .

ps sims2 går ikke an å spill glatt på 512 minne

Jeg spiller Sims2 i 1600x1200 med medium kvalitet uten hakking og jeg har 512MB, 9800pro og P4 2,4@2,8. Tror du bør vurdere reinstallasjon eller nytt skjermkort...

Lenke til kommentar
Må si det er artig å se at også jenter har interesse for datamaskiner utover kun snakking på msn og irc.

...Derimot, ettersom jeg liker å "spionere" litt, stusser jeg over at oppgitte msn-adresse til "Isabel" er registrert som "Mann" på msn...

brodern har kødda :hrm: skal fikse den nå ;)

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at en mann vil ha en MSN-adresse som er isabel*****@****.*** ? Jeg vet ikke helt med deg, men jeg bruker navnet mitt i e-postadressen min, som også er MSN-adressen.

Men for all del, hvis din adresse (mot formodning) skulle være [email protected], så skal ikke jeg bry meg.

Lenke til kommentar

ja, skal vi se... må få litt kontroll her nå.

Eneste minuset med denne er kabinettet. Det er fancy nok, men strømforsyningen bråker som bare F... De har brukt et kabinett fra Suntek i denne og andre pakker innimellom, og det er et mye bedre valg. Går kanskje an å ringe eller maile de for å høre om det går å bytte i noe annet. Det anbefaler jeg ihvertfall.

skal si meg enig der. det kabinettet frister ikke så mye. men får prøve å ringe komplett når jeg først skal bestille.

Når det gjelder spørsmål om skjerm så er begge de to gode valg, men tror gjerne bildekvaliteten er bedre på L557. Broder'n har en L550, og den duger til hans bruk. Det vil si spill og film, men den mangler litt i bildekvalitet til at jeg finner den god nok. Har selv en noe dyrere 19" fra Eizo, og denne er veldig mye bedre på alt utenom raske spill (der er den dårligere). Jeg vurderer det du skriver om dine behov slik at du bør gå for L557 selv om den er noe dyrere. Kutt heller ut tanken om en snedden Barebone 

skal si meg enig der. problemet er bare at reeeg satt opp et forslag som jeg syntes så veldig greit ut..

AMD Athlon 64 2800+ Tray

kr 1 190,00

kr 825,00

kr 695,00

kr 1 495,00

kr 839,00

kr 675,00

kr 2 695,00

kr 980,00

eller er noen uenig der? men er det deler hver for seg?

så da blir det enten barbone-en eller en eizo L557 med vanlig kabinett osv... må bare bestemme meg snart. har ikke all verdens tid..

når det gjelder mus og sånn, så tror jeg at jeg går for logitech pakken.

men når det gjelder harddisk, så er jeg ganske forvirret. noen sier at jeg skal ta samsung, noen sier western og noen sier jeg skal ta seagate. er det rart jeg blir forvirret :dontgetit:

Lenke til kommentar

Tror du virkelig at en mann vil ha en MSN-adresse som er isabel*****@****.*** ? Jeg vet ikke helt med deg, men jeg bruker navnet mitt i e-postadressen min, som også er MSN-adressen.

Men for all del, hvis din adresse (mot formodning) skulle være [email protected], så skal ikke jeg bry meg.

missforståelse.. sjekk msn profilen NÅ! sier ikke mer ;)

Lenke til kommentar
men er de fleste enige at jeg bare burde gå for en vanlig pc da? eller barbone-en? må si at jeg gjerne skulle hatt barbone-en inne på mitt rum..

det jeg ihvertfall har bestemt meg for nå er:

1 skjerm: eizo 17"  L550

2 dvd: nec dvd-recorder ND-3500A IDE sort

AMD Athlon 64 2800+ Tray

kr 1 190,00

kr 825,00

kr 695,00

kr 1 495,00

kr 839,00

kr 675,00

kr 2 695,00

kr 980,00

I tillegg kommer skjerm (4000kr) og bygging (500kr).

Alt i alt: 9394kr + 4000kr + 500kr = 13894kr

kan du vise meg hvor denne pakken er hvis det er en pakke på netshop? eller er det bare dlere du har funnet hver for seg?

Lenke til kommentar
*klippe*

skal si meg enig der. problemet er bare at reeeg satt opp et forslag som jeg syntes så veldig greit ut..

AMD Athlon 64 2800+ Tray

kr 1 190,00

kr 825,00

kr 695,00

kr 1 495,00

kr 839,00

kr 675,00

kr 2 695,00

kr 980,00

eller er noen uenig der? men er det deler hver for seg?

så da blir det enten barbone-en eller en eizo L557 med vanlig kabinett osv... må bare bestemme meg snart. har ikke all verdens tid..

når det gjelder mus og sånn, så tror jeg at jeg går for logitech pakken.

men når det gjelder harddisk, så er jeg ganske forvirret. noen sier at jeg skal ta samsung, noen sier western og noen sier jeg skal ta seagate. er det rart jeg blir forvirret :dontgetit:

Oppsettet til reeg var absolutt bra, og her skulle jo mulighetene for å komme i mål som "Ole Brum" være innen rekkevidde...

Har et annet forslag til deg også.. Hva om du kontakter Netshop, Ps-data eller Komplett og spør etter et barebone oppsett med en god skjerm (f.eks. Eizo L557 eller tilsvarende). Sett en prisramme på 14000 inkl operativsystem. Si også at tilbudet kommer til å bli vurdert om det er bra av brukere på hardware.no forumet ;) De er så glad i oss veit du :p

Slik burde du kunne få noe som er bra nok til deg til en god pris. (Har mest tro på Netshop.)

:)

Lenke til kommentar
Har et annet forslag til deg også.. Hva om du kontakter Netshop, Ps-data eller Komplett og spør etter et barebone oppsett med en god skjerm (f.eks. Eizo L557 eller tilsvarende). Sett en prisramme på 14000 inkl operativsystem. Si også at tilbudet kommer til å bli vurdert om det er bra av brukere på hardware.no forumet ;) De er så glad i oss veit du :p

Slik burde du kunne få noe som er bra nok til deg til en god pris. (Har mest tro på Netshop.)

:)

det hørtes :thumbup:

men da får jeg ringe i mrogen for idag er det søndag!

det eneste jeg kom over nå var bare DETTE oppsettet akkurat nå fra netshop. må si jeg ble interessert der. det eneste jeg ikke vet hva jeg skal velge her er minne, harddisk, skjermkort, operativsystem og programvare (og kanskje CPU (??) og skjerm, men skjerm kan jeg i såfall bestille et annet sted..)

noen som kan komme med et eksempel i dette oppsettet?

Lenke til kommentar

noen andre forslag? eller er alle enige i chil?

og angående musen mx1000 som snart kommer i en pakke med tastatur.. når kommer denne pakken på markedet? og hvor vil den ligge prismessig i en helt vanlig butikk?

Endret av Isabel
Lenke til kommentar
noen andre forslag? ellr er alle enige i chil?

Hvis du har penger til det er jeg veldig enig. Men fra Netshop.no koster akkurat det oppsettet der 9810,- UTEN DVD-brenner, høyttalere, mus/tastatur og skjerm.

Og forslaget jeg satte opp tidligere er deler hver for seg. Men send en mail til Netshop der delene står opplistet, så bygger de den for deg for noen hundrelapper!

Lenke til kommentar

seff er alle enige :), du skal lete lenge etter bedre ytelse for den pengen.

men er alle enig i det skjermkortet du har valgt i forhold til mitt bruk (se første innlegg)?

QUOTE (Isabel @ 31/10/2004 : 15:10)

Hvis du har penger til det er jeg veldig enig. Men fra Netshop.no koster akkurat det oppsettet der 9810,- UTEN DVD-brenner, høyttalere, mus/tastatur og skjerm.

Og forslaget jeg satte opp tidligere er deler hver for seg. Men send en mail til Netshop der delene står opplistet, så bygger de den for deg for noen hundrelapper!

men hvem er best av ditt opsett og chil sitt egentlig når vi kommer til bunnen?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...