Gå til innhold

Ny pc til ivrig pc-jente :)

Anbefalte innlegg

hei. ringte netshop. og de sa at Hightech Excalibur Radeon 9550SE 128MB DVI/VGA/S-Video AGP holder til mitt bruk.. noen som er uenige?

i tillegg har jeg bestemt meg for nec 1760. men etter jeg har tittet litt rundt, så ser jeg at nec 1770 har kommet på markedet nettopp. kanskje jeg heller skal gå for den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei! det ble et FIC Radeon 9600 Pro m/128Mb 128bit

8x AGP/DVI-I/TV-out kort til 1250kr. det var det billigste 9600 kortet der jeg handlet. men nå sitter jeg og tenker om jeg heller skulle lagt til 250kr og heller bestilt Hightech Excalibur Radeon 9600 XT 128MB

- DVI/VGA/S-Video AGP til 1500kr?!? eller hva mener egentlig dere?

i tillegg bestilt jeg et tv-kort -> POV NVTV Digital Tuner Kort :)

og ja.. pcen er bestilt :yes: med en 17" nec 1770 :dribble:

Endret av Isabel
Lenke til kommentar
men IKKE kjøp Radeon 9600 128bits, den er dårligere enn Radeon 9600 256bits ellers fint oppsett :thumbup:

Så du mener at jeg burde bytte ut FIC Radeon 9600 Pro m/128Mb til Hightech Excalibur Radeon 9600 XT 128MB eller Hightech Excalibur Radeon 9600 XT 256MB

- DVI/VGA/S-Video AGP ??

Lenke til kommentar

tja... hvis du ikke skal spille noe annet enn Sims så er du nok ikke så kresen på AA/AF og høye oppløsninger... Sims 2 skal gå fint med det kortet du valgte først hvis du kjører 1024x768, men ikke vet eg.. har ikke prøvd sims 2...

aner ikke hva det krever av skjermkortet :p

Lenke til kommentar

du trenger absolutt ikke styre med og bytte noe som helst nå. XT kort er bedre ja, men et 9600pro holder i lange baner til ditt formål.

radeon kort kan rangeres slikt f.eks;

radeon 9xxx SE er dårlig

radeon 9xxx er ok

radeon 9xxx PRO er bra.

radeon 9xxx XT er best.

så har du 128 eller 256 mb ram. meste er ikke alltid best. kommer an på hvor raskt minne er.

også har du 128bit eller 256bit her er mest best.

det skjermkortet du har bestillt er flott nok.

Lenke til kommentar
ok.. for det koster meg bare 250kr extra å endre til 9600XT. men hvis du mener det skjermkortet jeg allerede har valgt er bra nok for meg så går jeg for det :thumbup:

jeg mener du tar overkill hvis du bare skal spille SIMS 2...

Gå for "pro" du... Mener nå jeg

Fint med jenter her inne :love:

- (hormonene vet dere...)

:w00t:

Lenke til kommentar

ja. det ble pcen seende slik ut:

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær

1 stk. Shuttle SN85G4V2 barebone PC socket 754 Nforce3 150/AGP/Lan/S-ATA/LYD

1 stk. AMD Athlon 64 3000+ Tray Socket 754 512KB cache

1 stk. TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Ingen

1 stk. Seagate 200GB S-ATA 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache

1 stk. FIC Radeon 9600 Pro m/128Mb 128bit 8x AGP/DVI-I/TV-out

1 stk. NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, intern 16X dual layer sort, bulk

1 stk. Creative I-Trigue L3500 2.1 Høyttalersett Retail 2x9W sat, 30W sub.

1 stk. Logitech Cordless Desktop MX Trådløs tastatur/mus, USB/PS-2

1 stk. NEC 1770 LCD 17" :innocent:

må si meg ganske fornøyd ja :love:

noen mener det kanskje er en overkill pc til meg. men akkurat det bryr jeg meg ikke noe om! det er ihvertfall bedre å ha en overkill pc, enn å ha en for dårlig pc!

og til slutt vil jeg jo takke alle sammen for all hjelpen jeg har fått :blush:

THANK YOU!

Endret av Isabel
Lenke til kommentar

Dette ser jo glimrende ut det...

Det jeg ville gjort når du fikk denne maskinen i hus var å først fjerne statisk elektrisitet fra deg selv (ved f. eks. å ta på en metalldel av vannkrana) og så forsiktig skru opp den Shuttleboksen. Det er lurt fordi du da først får faktisk sett alle de delene du nå har brukt en uke på å velge ut og blir litt kjent med hvordan maskina ser ut inni, og ikke minst du kan ta en enkel sjekk om noe har skjedd med maskina i frakten (ledninger falt ut, noen har løsnet og ligger og slenger osv... ).

Gratulerer med ny maskin..

Cobos

Lenke til kommentar
Om det er faktum at Isabel kun er ute etter å spille Sims står jeg fortsatt på at 9800 Pro blir for mye. Spar penger ved å kjøpe et kort i 9600 serien.

Hva med å kjøpe 9700, så har vi noe midt i mellom! :)

Jeg vet ikke hva Sims 2 krever, men tydeligvis mye, siden det blir anbefalt 1024 mb RAM og greier... Men det er haugevis av penger å spare hvis du kjøper det best beste. :thumbup:

Lenke til kommentar

Synnes pcen ser rimelig bra ut jeg :thumbup: , eneste som kan være godt å sjekke når du får den er at det er rimelig godt med luftsirkulasjon, spesielt 1 vifte som blåser på harddisken.

Noen små tips for å holde tempen nede og levetiden lengst mulig :

*Rydd i kabelrotet og sammle kablene sånn at de ikke hindrer luftsirkulasjonen.

*Luft inn foran , ut bak oppe (hvis mulig).

*Få tak i trykkluft på boks og rengjør pcen innvendig ca hver 4 måned om du ikke har støvfilter, om det er støvfilter på pcen sørg for å rengjør de ofte (hver 2-3uke).

*Aldri put pcen i en trekiste eller lukket møbel, da blir den veldig fort varm. Skal man det så må man sørge for at det er godt med luftinntak og at den varme lufta går rett ut av møbelet.

Ellers så håper jeg du kommer til å kose deg med en rimelig grei pc. :D

Lenke til kommentar

off topic igjen:

11 sider på en "ny pc tråd" ??Hva skjer her egentlig?

Jeg mener at trådstarterens spørsmål er blitt besvart for mange sider siden.

Blir litt småirritert, siden jeg velding ofte opplever at jeg må bumpe en tråd for å få 10% av responsen her.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...