the_ruthless Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 I det siste har jeg mistet hele tre RAM-brikker (den siste for noen timer siden), og det er litt "kjedelig", for å si det mildt. To slike som dette (siste i dag); http://psdata.no/ps.asp?proddetail=93922 og en slik som dette; http://psdata.no/ps.asp?proddetail=96006 (Fikk nettopp en ny slik i går, står nå i maskinen.) Dette skjedde etter at jeg flyttet til en ny leilighet, så jeg har mistanker om at strømmen ikke er helt streit (dog har en elektriker vært og målt og ikke funnet noen unormal spenning). Hva er de andre alternativene mine? Hvorfor dør RAM'en? Kan det være hovedkortet? (Og i tilfelle; hvordan?) Strømforsyning? Noe annet..? Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Hvis du har et multimeter. Så jump start poweret og måler spenningen på alle Atx kontaktene og 4 pins molexene. Bruk litt tid på og måle dem. Endret 31. oktober 2004 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Det er neppe spenningen i leiligheten som har skylden, da psu har plenty med kondensatorer og spoler som vil glatte ut det meste av "urenheter". Hvis du skal måle spenningene fra psu kan du like gjerne bruke software, du ser ikke spenningsripler med et multimeter uansett. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 Jaja, i dag har jeg i alle fall funnet ut at det var en USB2-kontroller (PCI) som fikk lydkortet til å støye. Skal teste den ødelagte RAM'en på et annet hovedkort senere (i dag eller i løpet av uka), kan tenkes. En liten teori er at midterste minneslot på hovedkortet er "slem". (Soyo K7V Dragon Plus!, Via KT266A-chipset.) Vi får se. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå