Denethor Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 (endret) Heisann! Eg har nå lenge gått rundt og venta på 1. November, då får eg nemlig lønning. Tingen er at 1. november skal eg kjøpe meg iBook, 14" hadde eg tenkt. Men etter å ha lest eindel på forumet i natt har eg sett at dei fleste her er for iBook 12", for da er den meir portabel osv. Eg trudde eigentleg at då det er ein iBook så er den portabel nok til å ha med seg i sekken på skulen osv. Eg kjem antaklegvis til å bruke denne iBooken til mest skriving, heimeside-mekking, musikk og avogtil Warcraft. I tillegg så kjem eg til å bruke den i møter på kaféer osv, og treng da å ver lett å ta med. Er 14" så mykje tyngre å ta med enn 12" ? Spørsmålet er då: Er det smarteste valg for mitt bruk: iBook 12" eller 14" ? Grunngi gjerne svar. Endret 30. oktober 2004 av Denethor Lenke til kommentar
maggen Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg vil heller vri litt på spørsmålet, og spørre hva tjener du egentlig på å kjøpe en 14"? Skjermen er litt større, men den har samme oppløsning. CPU er litt større og man har mulighet for dvd-brenner, men er dette verdt prisforskjellen og den økte vekten? Det er snakk om 2200,- for å få en større skjerm med samme oppløsning og et halvt kilo mer å drasse på. Jeg har selv en eldrende 12" PB, og er veldig fornøyd med denne... Liker å ha en laptop som er litt mindre enn et A4 ark -magnus Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg vil si 12". Billigere, lettere, lik oppløsning. Lettere å lese skjermen på en 14", så det blir et personlig valg. Se dem i live, så kan du bestemme. Lenke til kommentar
greigster Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 jeg har 12" og er mer enn happy med den.. når jeg trenger større skjerm kobler jeg bare på 17" hjemme.. 12" er sexy og liten.. og tar lite plass.. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 (endret) Du kjøper helst en bærbar; for at den skal være bærbar. Derfor er det nesten ideelt med en 12", da denne er liten nok til å bære på, men samtidig stor nok til å skrive på. Har du en større pc (14", 15" eller fks. 17"), så vil du raskt oppdage at de er for store for å fraktes daglig. Som noen nevnte her i tråden, så har forøvrig 14" og 12" like stor oppløsning på skjermen; med ander ord så har 14" større pixler og kanskje noe lavere reaksjon(? Jeg regner nesten med det) på skjermen. Itillegg er 12" billigere og lettere. Derfor vil jeg trygt anbefale 12". Edit: Og desuten har du jo alltids mulighet for å koble opp pcn til en større skjerm hjemme eller under et lengre opphold Endret 5. november 2004 av Remerser Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Men, er 12" rask nok til å spele Warcraft på da? det er min eineste bekymring.. 12" er kanskje i minste laget for å spelet strategi-spel på? Er avogtil på LAN you see.. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Uten å gå god for noe, så regner jeg med Warcraft 3 skal gå bra. Fra Blizzard Macintosh® OS 9.0 or higher/ Mac OS X 10.1.3. or higher:400 MHz G3 processor 128 MB of RAM 16 MB ATI Technologies or nVidia chipset 3D video card 700 MB HD space 4X CD-ROM drive Recommended: 600 MHz processor 256 MB of RAM 32 MB 3D video card DirectX® 8.1 compatible sound card (Windows) Altså fint innenfor iBookens spesifikasjoner. Om skjermen er stor nok for deg er en annen sak. Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Min iBook G4 12" 1.07GHz sliter faktisk ganske hardt med å kjøre Warcraft 3. Jeg vet ikke eksakt hvorfor, men jeg tror det er grafikkortet som gjør det. En iBook vil kjøre spillet greit med medium/lave detaljer på 800x600/640x480, men jeg kan tenke meg den vil by på problemer i store slag i 3v3 og 4v4 i multiplayer, for eksempel. Endret 6. november 2004 av Zapchud Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Grafikkkortet kan nok høres som en sannsynelig synder... Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 Med andre ord er PowerBook eindel betre for meg (betyr berre meir sparing) ? Vurderer sterkt ein PB 15".. Men, eg skal til mac forhandlar og sjå på iBook størrelser og PB samanlikning snart. I will bring a update to this :-) Lenke til kommentar
Zapchud Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 Kan du ikke spørre om du kan teste hvordan Warcraft kjører, også gjøre deg opp en mening? Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 6. november 2004 Forfatter Del Skrevet 6. november 2004 (endret) Det var smart! Det skal eg gjer. Men det er ikkje det som tel mest (berre ein liten bi-del) :-) Endret 6. november 2004 av Denethor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå