lavitz Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Tenkte å bruke 80 GB til linuxen men hvordan burde jeg fordele den eller er det like greit å sette alt under / ? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Om det bare er til desktop, og du ikke har tenkt å tulle rundt og ødelegge ting, så ja. Men lage en swap partisjon seff. En del foretrekker å lage en egen /home partisjon. Fordelen her er at man kan formatere systempartisjonen og ha alle brukerinstillinger og filer liggende på den andre partisjonen. Så når man har innstalert en ny distro og mountet home partisjonen under /home har man alle instillingene sine. Man pleier også å legge /var på en egen partisjon om man kjører en 24/7 server. Grunnen er at det er her loggene legges, og man vil ikke ha / fylt opp av logger om noe skjer som skaper stor trafikk i loggene. Personlig prøver jeg å unngå for stor bruk av partisjoner i det hele på desktopen min, finnet at tapet av plasseffektivitet ikke har svart seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå