Gå til innhold

Multisession (sikkert dumt spørsmål)

Anbefalte innlegg

Eh...har et par spørsmål om multisession på lur :blush:

Hva er multisession? (er det slik at du kan brenne videre på en cd/dvd som er brent fra før hvis det er nok plass på den?)

Er det noen spesielle fordeler eller ulemper med å ha multisession på eller av?

Grunnen jeg spør er fordi jeg alltid har brent cd-r med multisession siden det var på som default, men når jeg skulle brenne min første dvd (dvd+r) idag så måtte jeg skru det av...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Musikk cd'er kan kun ha en session, de støtter ikke multisession sånn som cd/dvd-rom for pc gjør. Og man skal bra langt bak i tid i dag før man finner en cd/dvd-spiller som har problemer med multisession.

Min cdspiller i bilen kan spille multisession musikk-plater. BLÆDI

Men vet at det er særs få spillere som klarer dette...

Endret av D-Fender
Lenke til kommentar
Musikk cd'er kan kun ha en session, de støtter ikke multisession sånn som cd/dvd-rom for pc gjør. Og man skal bra langt bak i tid i dag før man finner en cd/dvd-spiller som har problemer med multisession.

Da støtter den vel mp3 også da? ;)

Vanlige musikk cder kan ikkje brennes ut med multisession, de blir låst etter første brenning.....

Lenke til kommentar

Vil de si at det er lurt å brenne nesten alltid med multisession? DVD filmer også? Vil tro at dersom man brenner med m.s. (multis.) aktivert og noe går galt så kan man fortsette å brenne videre på platen senere? Dvs. en dvd film klikker men siden det er m.s. kan man bruke resten av plassen på plata til å legge ut annet type data?

X.

Lenke til kommentar

Da støtter den vel mp3 også da? ;)

Vanlige musikk cder kan ikkje brennes ut med multisession, de blir låst etter første brenning.....

Vet, men i gamle dager gikk dette. Oppdaget det ved en tilfeldighet da jeg røsket med meg en stabel med gamle cd'er som jeg hadde stående.

Den er brent som cd-audio. Ikke som wav eller mp3 på en iso cd.

Men bruker fælt lang tid på å finne sangene.

Lenke til kommentar
Vil de si at det er lurt å brenne nesten alltid med multisession? DVD filmer også? Vil tro at dersom man brenner med m.s. (multis.) aktivert og noe går galt så kan man fortsette å brenne videre på platen senere? Dvs. en dvd film klikker men siden det er m.s. kan man bruke resten av plassen på plata til å legge ut annet type data?

X.

Den dag i dag bruker jeg omtrent aldri multisession. Føler ikke det er verd det pga av dvd-plater og cd-plater er blitt så billige.

Skulle ønske at multisession funket like bra på den tiden cdr plater koster 150kr+

men multisession er greit for å samle f.eks drivere osv på samme cd liksom, i og med at man kan "slette" filer osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...