Never_Ever Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Eh...har et par spørsmål om multisession på lur Hva er multisession? (er det slik at du kan brenne videre på en cd/dvd som er brent fra før hvis det er nok plass på den?) Er det noen spesielle fordeler eller ulemper med å ha multisession på eller av? Grunnen jeg spør er fordi jeg alltid har brent cd-r med multisession siden det var på som default, men når jeg skulle brenne min første dvd (dvd+r) idag så måtte jeg skru det av... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Ja, det er slik at du kan brenne videre på en plate hvis det er mer ubrukt plass på den. Mer vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Ulempen med multisession er vel at eldre cd/dvd spillere ofte kan ha problemer med å lese platene. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Ulempen med multisession er vel at eldre cd/dvd spillere ofte kan ha problemer med å lese platene. Eller at de bare leser session 1. har selv erfart dette med musikk cd. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Musikk cd'er kan kun ha en session, de støtter ikke multisession sånn som cd/dvd-rom for pc gjør. Og man skal bra langt bak i tid i dag før man finner en cd/dvd-spiller som har problemer med multisession. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Musikk cd'er kan kun ha en session, de støtter ikke multisession sånn som cd/dvd-rom for pc gjør. Og man skal bra langt bak i tid i dag før man finner en cd/dvd-spiller som har problemer med multisession. Min cdspiller i bilen kan spille multisession musikk-plater. BLÆDI Men vet at det er særs få spillere som klarer dette... Endret 31. oktober 2004 av D-Fender Lenke til kommentar
Jim Rager Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Musikk cd'er kan kun ha en session, de støtter ikke multisession sånn som cd/dvd-rom for pc gjør. Og man skal bra langt bak i tid i dag før man finner en cd/dvd-spiller som har problemer med multisession. Min cdspiller i bilen kan spille multisession musikk-plater. BLÆDI Men vet at det er særs få spillere som klarer dette... Da støtter den vel mp3 også da? Vanlige musikk cder kan ikkje brennes ut med multisession, de blir låst etter første brenning..... Lenke til kommentar
Xantix Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Vil de si at det er lurt å brenne nesten alltid med multisession? DVD filmer også? Vil tro at dersom man brenner med m.s. (multis.) aktivert og noe går galt så kan man fortsette å brenne videre på platen senere? Dvs. en dvd film klikker men siden det er m.s. kan man bruke resten av plassen på plata til å legge ut annet type data? X. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Musikk cd'er kan kun ha en session, de støtter ikke multisession sånn som cd/dvd-rom for pc gjør. Og man skal bra langt bak i tid i dag før man finner en cd/dvd-spiller som har problemer med multisession. Min cdspiller i bilen kan spille multisession musikk-plater. BLÆDI Men vet at det er særs få spillere som klarer dette... Da støtter den vel mp3 også da? Vanlige musikk cder kan ikkje brennes ut med multisession, de blir låst etter første brenning..... Vet, men i gamle dager gikk dette. Oppdaget det ved en tilfeldighet da jeg røsket med meg en stabel med gamle cd'er som jeg hadde stående. Den er brent som cd-audio. Ikke som wav eller mp3 på en iso cd. Men bruker fælt lang tid på å finne sangene. Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Vil de si at det er lurt å brenne nesten alltid med multisession? DVD filmer også? Vil tro at dersom man brenner med m.s. (multis.) aktivert og noe går galt så kan man fortsette å brenne videre på platen senere? Dvs. en dvd film klikker men siden det er m.s. kan man bruke resten av plassen på plata til å legge ut annet type data? X. Den dag i dag bruker jeg omtrent aldri multisession. Føler ikke det er verd det pga av dvd-plater og cd-plater er blitt så billige. Skulle ønske at multisession funket like bra på den tiden cdr plater koster 150kr+ men multisession er greit for å samle f.eks drivere osv på samme cd liksom, i og med at man kan "slette" filer osv. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Multisession var greit når brennerne var på 2x og CD-RW kosta en formue. Ingen vits i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå