Gå til innhold

Hvilke skrifttyper i KDE bruker du?

Anbefalte innlegg

Jeg satt og fiklet med mine skrifttyper i KDE for å finne den perfekte skriften som passet best og kom til å tenke på hva er det folk bruker hvilken ser best ut. Det er så mange skrifttyper å velge mellom at det blir en hel jobb å sjekke dem alle ut.

Når jeg nå skriver dette i Opera synes jeg tegnene ser ganske så utydelige ut og tenke kanskje det har noe med hvilken skrifttype jeg har satt opp.

Jeg bruker standard skrifttype oppsett i Opera

I KDE har jeg forandret fra Sanse Serif til Arial og så til Times New Roman.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker omtrent Bitstream Vera Sans på alt. Det er en veldig fin font. Liker ikke å bruke Windows-fonter som Arial, Times New Roman osv...

Standardskrifoppsettet i Opera suger i Linux... Funker kanskje for noen, men kommer sånn an på alt mulig. Det kan være lurt å sette en minimumfontstørrelse for at fontene ikke skal bli for små.

Lenke til kommentar
Bruker omtrent Bitstream Vera Sans på alt. Det er en veldig fin font. Liker ikke å bruke Windows-fonter som Arial, Times New Roman osv...

Standardskrifoppsettet i Opera suger i Linux... Funker kanskje for noen, men kommer sånn an på alt mulig. Det kan være lurt å sette en minimumfontstørrelse for at fontene ikke skal bli for små.

Bruker du Opera? I så fall hvilken font bruker du der?

Jeg satte opp Bitstream Vera Sans på det meste i Opera. Og det ser mye finere ut nå. Menyene i Opera ser også mye finere ut. Satt opp skriftstørrelsen til 16 generelt i hele Opera, men fikk da problemer med endel knapper på nettsidene(teksten i knappene var ikke sentrert)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...