thomas_ Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 heisann, jeg er helt ny innen digitalkamera og nå ønsker jeg å kjøpe et helt greit kamera. Vil helst ikke bruke mer en 3000kroner på kameraet. Det må være LCD skjerm og min. 2Mega Pixler. Bildekvaliteten i halvmørke omgivelser bør også være god. Bruksområde blir hobby bilder, festbilder, og noe familie og naturbilder. Har sett en annonse for et brukt Canon Ixus AF med 2,1 mega Pixler til 3000 kroner, er dette et bra kjøp? Håper på svar og anbefalinger om hvilke kamera som er bra, og helst anbefalinger fra folk som har erfaringer med de aktuelle kameraene. Også hvor jeg kan få de aktuelle kameraene billigst. [ Denne Melding var redigert av: thomas_ på 2002-05-23 10:01 ] Lenke til kommentar
jonarnes Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Hei ! Jeg er også nybegynner innen digitalfoto og de siste 2 ukene har jeg lest mange tester og kommentarer av div. digitalkameraer. Jeg har funnet ut at det beste kameraet til en rimelig penge er Canon A40! Konge kamera !!! Har sett noen test bilder som ble tatt i mørke, og de er jammen ikke verst.(du må stille lukketiden på mest mulig sek. for å få inn mest mulig lys) Det er 2Megapixels, mulighet for video, 3x zoom, LCD, USB osv... Hvis du skal kjøpe ekstra minne til Canon A40 anbefaler jeg sterkt RIDATA kortene som selges på ITbutikken. Jeg har selv kjøpt kameraet og RIDATA 128MB og får det i neste uke. Lykke til! :smile: For info og beste pris: http://prisguide.digitalkamera.no/vis_prod...t=PowerShot+A40 Test av Compact Flash kort: http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ Lenke til kommentar
nojac Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Hvis du ikke vil bruke mer enn 3000 kroner har du vel bare ett valg: Olympus Camedia 220Zoom (2MP, 3X opt. zoom) som du sikkert kan bestille fra din lokale butikkfor 2990.- (Litt billigere på web) Jeg har god erfaring med Olympus Camedia fra tidligere. Svært kompakt og brukervennlig. Canon A40 ser også meget bra ut. Men er det verd de ekstra hundrelappene? Spesifikasjonene er jo nokså like. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Spørs hva du trenger. A40 har TV-ut og en del flere instillinger. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Canon Ixus er ikke på langt nær så bra som Canon Ixus V2, som koster bare vel tusen kroner mer. Da får du også garanti mv. MLW Lenke til kommentar
renton Skrevet 26. mai 2002 Del Skrevet 26. mai 2002 Kan noen gi gode argumenter for hvorfor man bør velge a40 eller ixus v2? Lenke til kommentar
nojac Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Olympus C-220Zoom har også TV-ut (jfr. tidligere melding om fordelen med Canon...), og ellers det jeg trenger. Jeg har nå fått prøvd kameraet, og jeg er meget fornøyd. Glimrende pris! Lenke til kommentar
SunDance_Kid Skrevet 7. juni 2002 Del Skrevet 7. juni 2002 ok. da er jeg personlig nede i 3 alternativer: Olympus c-220 zoom til 2995 fra lokal butikk. Cannon A40 til 3240 fra nettbutikk. Sony DSC-P31 til 2999 fra lokal butikk. Har dere andre noen favoritter? hvilket er best, i følge deres erfaringer, og er det noen som vet om lavere pris på disse kameraene og hva som følger med? Og en ting til: holder det med 128 Compact Flash kort? hvor mange veldig god kvalitets bilder holder det til? takk for alle svar. Lenke til kommentar
Pure-Glam Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Hei! Jeg har et 2 mpx kamera med 128 mb CF, og det holder til rundt 130 bilder på beste bildemodus. Du kan knipse endel da Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Jeg anbefaler TwinMos minne fra komplett.. har selv en 256 mb brikke. har ett ixus v kamera. anbefaler dette men syns det har litt dårlig makro. Lenke til kommentar
SunDance_Kid Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 ok, nå har jeg funnet ut at familien gjerne legger ferien til Oslo, for så å ta en tur over til Strømstad i Sverige. Er det noen som vet om jeg kan skaffe meg et Canon A40 eller et Olympus C220 Zoom der til en billigere penge der, enn her i Norge? Ønsker fremdeles anbefalinger for hvilket kamera jeg bør , og hvor jeg billigst kan få tak i ett av disse kameraene.Viser også til mine tidligere innlegg. Valget mitt står nå mellom Olympus C220 Zoom, og Canon A40.Takker for alle seriøse anbefalinger og tips. Lenke til kommentar
superrune2 Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Har Olumpus c-220 zoom og må si meg veldig fornøyd. Du får nå den til kr.2590 på http://www.mpx.no I tillegg følger det med nimh batterier og lader. Kjøper du i tillegg ett minnekort på 128 mb til 400kr skulle du være godt rustet. Vær oppmerksom på at det ikke er uten grunn at kameraet er utsolgt over alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå