Gå til innhold

Hvilket kamera? anbefalinger ønskes...

Anbefalte innlegg

heisann, jeg er helt ny innen digitalkamera og nå ønsker jeg å kjøpe et helt greit kamera. Vil helst ikke bruke mer en 3000kroner på kameraet. Det må være LCD skjerm og min. 2Mega Pixler. Bildekvaliteten i halvmørke omgivelser bør også være god. Bruksområde blir hobby bilder, festbilder, og noe familie og naturbilder.

Har sett en annonse for et brukt Canon Ixus AF med 2,1 mega Pixler til 3000 kroner, er dette et bra kjøp?

Håper på svar og anbefalinger om hvilke kamera som er bra, og helst anbefalinger fra folk som har erfaringer med de aktuelle kameraene. Også hvor jeg kan få de aktuelle kameraene billigst.

[ Denne Melding var redigert av: thomas_ på 2002-05-23 10:01 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ! Jeg er også nybegynner innen digitalfoto og de siste 2 ukene har jeg lest mange tester og kommentarer av div. digitalkameraer.

Jeg har funnet ut at det beste kameraet til en rimelig penge er Canon A40! Konge kamera !!!

Har sett noen test bilder som ble tatt i mørke, og de er jammen ikke verst.(du må stille lukketiden på mest mulig sek. for å få inn mest mulig lys)

Det er 2Megapixels, mulighet for video, 3x zoom, LCD, USB osv...

Hvis du skal kjøpe ekstra minne til Canon A40 anbefaler jeg sterkt RIDATA kortene som selges på ITbutikken. Jeg har selv kjøpt kameraet og RIDATA 128MB og får det i neste uke.

Lykke til! :smile:

For info og beste pris:

http://prisguide.digitalkamera.no/vis_prod...t=PowerShot+A40

Test av Compact Flash kort:

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil bruke mer enn 3000 kroner har du vel bare ett valg: Olympus Camedia 220Zoom (2MP, 3X opt. zoom) som du sikkert kan bestille fra din lokale butikkfor 2990.- (Litt billigere på web) Jeg har god erfaring med Olympus Camedia fra tidligere. Svært kompakt og brukervennlig.

Canon A40 ser også meget bra ut. Men er det verd de ekstra hundrelappene? Spesifikasjonene er jo nokså like.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

ok. da er jeg personlig nede i 3 alternativer:

Olympus c-220 zoom til 2995 fra lokal butikk.

Cannon A40 til 3240 fra nettbutikk.

Sony DSC-P31 til 2999 fra lokal butikk.

Har dere andre noen favoritter? hvilket er best, i følge deres erfaringer, og er det noen som vet om lavere pris på disse kameraene og hva som følger med?

Og en ting til: holder det med 128 Compact Flash kort? hvor mange veldig god kvalitets bilder holder det til?

takk for alle svar.

Lenke til kommentar

ok, nå har jeg funnet ut at familien gjerne legger ferien til Oslo, for så å ta en tur over til Strømstad i Sverige. Er det noen som vet om jeg kan skaffe meg et Canon A40 eller et Olympus C220 Zoom der til en billigere penge der, enn her i Norge? Ønsker fremdeles anbefalinger for hvilket kamera jeg bør , og hvor jeg billigst kan få tak i ett av disse kameraene.Viser også til mine tidligere innlegg. Valget mitt står nå mellom Olympus C220 Zoom, og Canon A40.Takker for alle seriøse anbefalinger og tips.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...